De twee katten hebben vannacht apart geslapen en vanochtend heb ze bij elkaar gezet toen ik ze eten gaf. In het begin waren ze heel voorzichtig en hebben ze wat met elkaar gegeten. Maar de kater begon na het ontbijt de kitten echter te bespringen en telkens in haar nek te bijten. Hij blaast of gromt niet naar de kitten, maar de kitten doet dit wel naar hem. Ik heb daardoor het idee dat de kater erg enthousiast is en met de kitten wil spelen, maar dat dit te heftig is voor de kitten. Kan dit kloppen? Soms likt mijn kater haar ook, bijvoorbeeld toen ze in de drinkbak gevallen was (:lol:) likte het katertje haar droog! Dit gelik wordt dan wel weer snel vervangen met bijten..
Ik probeer zo min mogelijk tussen beide te komen, maar de kitten krijgt geen moment rust, dus ik heb haar nu even apart gezet (ik weet niet of dit verstandig is, ik heb namelijk ook gelezen dat dit de introductie alleen maar kan verlengen). Ik vraag me af in hoeverre het spelen is of vechten, omdat de kitten steeds blaast en gromt, maar de kater niet. Heeft iemand tips (of de link naar een topic die hier goed op aansluit? Het lukt me niet deze zelf te vinden..)? Alvast heel erg bedankt!