Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Wij hebben een poesje, overdag een echte jager, maar 's avonds een lekker schootpoesje. Vorige week vrijdag kwamen we thuis en troffen we een slagveld aan in de woonkamer. Madame had een vogel gevangen en enigszins ontleedt...het was niet de eerste keer helaas.
Sinds vorig weekend werd ze rustig. Beetje liggen en niets doen. Nou is het wel een mooi weer poes, maar ze was ons iets te rustig. Ze at weinig en dronk alleen uit een emmertje buiten. Nou hebben we het even aangekeken, maar het lijkt nog niet te verbeteren. Naar mijn idee kan dit door de vogel komen, maar ja, helemaal zeker weten we niet. Ze eet op zich redelijk, wel minder dan normaal, maar niet helemaal niets. Ze ligt het liefst in het holletje in de krabpaal en als wij op de bank gaan zitten, komt ze op schoot liggen.
Ik heb vandaag de dierenarts gebeld en de assistente vond dat we het nog even aan moesten kijken. Kip koken en wormenkuurtje geven. Die wormenkuur geef ik trouw en heb ik 2 weken geleden nog gegeven. Ik heb het idee dat haar iets dwarszit in haar buik. Ze wil wel naar buiten, maar als ze eenmaal buiten is, gaat ze op de grond liggen met haar pootjes naast elkaar. Als ze loopt weet ze niet hoe gauw ze weer ineengedoken moet zitten. Wat vinden jullie? Niet te lang aankijken, denk ik...ze is panisch voor de dierenarts en wordt erg agressief. Vandaar dat we liever niet gaan (uiteraard...), maar ja, pijn is ook zo zielig. Iemand ervaring met zieke poes na vangen vogel?
Poes ziek na vangen vogel????
- BloemTetsu
- Tijger
Re: Poes ziek na vangen vogel????
Mijn kat Bloem vangt en eet regelmatig vogels. 1 keer is ze flink ziek geworden, maar dat werd mede veroorzaakt door bijwerkingen van intrafungol. Diarree, overgeven en uiteindelijk niet eten en drinken. Ze is na een week met 2 da bezoeken hersteld.
Het is een ex-zwerfer. Ik nam haar als verwilderd in huis. Ze blijft angstig bij DA. Ze houden goed rekening met haar en Bloem accepteert hun. De moord neiging is er nu uit.
Hoe is de ontlasting? Drinkt ze goed?
Wat krijgt ze van jouw voor voer?
Ik zou wel gaan.
Het kan ook een bacterie zijn. Was de soort vogel nog herkenbaar en hoeveel heeft ze gegeten.
Het is een ex-zwerfer. Ik nam haar als verwilderd in huis. Ze blijft angstig bij DA. Ze houden goed rekening met haar en Bloem accepteert hun. De moord neiging is er nu uit.
Hoe is de ontlasting? Drinkt ze goed?
Wat krijgt ze van jouw voor voer?
Ik zou wel gaan.
Het kan ook een bacterie zijn. Was de soort vogel nog herkenbaar en hoeveel heeft ze gegeten.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Re: Poes ziek na vangen vogel????
Ze heeft geen diarree en heeft ook niet overgegeven. Althans, in huis, want wat ze buiten doet kunnen we helaas niet zien.
Ze drinkt op zich redelijk goed, ze is nooit echt een grote drinker geweest. Van ons krijgt ze Hill's Z/D natvoer en brokken, omdat ze een voedselallergie heeft. Waar ze precies allergisch voor is zijn we niet achter gekomen. Sinds dit voer heeft geen last meer van kale plekken dus het lijkt wel opgelost. De vogel was amper herkenbaar, een gekleurde vogel, maar ze had hem aardig verscheurd. Zucht. Als ze zo ziekig blijft bel ik morgen weer en wil ik echt een afspraak. Ze is wel heel zielig!
Ze drinkt op zich redelijk goed, ze is nooit echt een grote drinker geweest. Van ons krijgt ze Hill's Z/D natvoer en brokken, omdat ze een voedselallergie heeft. Waar ze precies allergisch voor is zijn we niet achter gekomen. Sinds dit voer heeft geen last meer van kale plekken dus het lijkt wel opgelost. De vogel was amper herkenbaar, een gekleurde vogel, maar ze had hem aardig verscheurd. Zucht. Als ze zo ziekig blijft bel ik morgen weer en wil ik echt een afspraak. Ze is wel heel zielig!