Laatst heb ik een eerste post geplaatst over het gedrag van mijn kat Mellow in het subforum over gedrag. Vorige week heb ik deze kater van 4 jaar uit het asiel gehaald. Ik heb thuis bij mijn ouders altijd een poes gehad en wilde nu ik op mezelf woon graag een kat. Mijn voorkeur ging uit naar een kater. Hier volgt de situatie:
Mijn kat is in eerste instantie een lieve kater. Hij wil graag geaaid worden, maar richt zich echt heel de dag op mij. Wil mee naar de wc, graag naast me liggen, liefst binnen een straal van 1 meter. Heel erg gezellig op de bank naast me dus

Afgelopen weekend was ik een nachtje weg en is er familie langs geweest: hij had er een ravage van gemaakt. Overal kattengrind en kots op de grond

Ik vind het zo moeilijk om te beslissen wat ik moet doen

Natuurlijk mag ik hem terugbrengen en een andere kat uit het asiel nemen, maar ik wil niet gelijk opgeven en hem een kans geven.
Hopelijk heeft iemand wat tips of steun want ik ben er echt helemaal mee aan

PS; hij heeft een heupfractuur gehad en is zo in het asiel terechtgekomen. Zn achterlijf en staart zijn heel gevoelig en ik kan hem dus niet optillen. Hem in de reisbak krijgen was dan ook een drama. (anders zou ik hem naar mn ouders kunnen brengen als het te lang alleen is voor hem)