twee kittens
-
- Tijger
twee kittens
Hallo
mijn zusje wil zo graag ook een kat in huis
ze woont niet groot
50 vierkante meter ze weet door mij dar ze twee kittens moet nemen
maar kan t qua oppervlakte ik heb al gezegd dat ze beetje in hoogte moet werken.. Ze werkt 40 uur in de week haar vriend 30 uur en is tussen middag thuis f.
Ze wilt t heel graag maar wou eerst horen wat de meerderheid hiervan vind
Groetjes!!!
mijn zusje wil zo graag ook een kat in huis
ze woont niet groot
50 vierkante meter ze weet door mij dar ze twee kittens moet nemen
maar kan t qua oppervlakte ik heb al gezegd dat ze beetje in hoogte moet werken.. Ze werkt 40 uur in de week haar vriend 30 uur en is tussen middag thuis f.
Ze wilt t heel graag maar wou eerst horen wat de meerderheid hiervan vind
Groetjes!!!
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
Re: twee kittens
het is handig als je zusje registreert en inlogt en dan zelf de topics en berichten leest over solokittens..
en als ik even voor het belang van de kittens mag opkomen.. relatief kleine oppervlakte, zij 40 uur plus afwezig, hij plus 30 uur afwezig en trek daar dan ook nog de slaap/boodschap-tijd vanaf en dan heb je heel weinig tijd over om met de kittens bezig te zijn/te genieten..
en in deze situatie één kitten grenst aan dierenverwaarlozing... en ze neemt giga risico's op gedragsproblemen vanaf de puberteit van dat solokitten..
waarom één of twee kittens?
dit lijkt me een goeie situatie voor een solokat of twee volwassen maatjes uit het asiel..
of een nog veel oudere katzel die een warm, veilig mandje zoekt met af en toe knuffels..
en als ik even voor het belang van de kittens mag opkomen.. relatief kleine oppervlakte, zij 40 uur plus afwezig, hij plus 30 uur afwezig en trek daar dan ook nog de slaap/boodschap-tijd vanaf en dan heb je heel weinig tijd over om met de kittens bezig te zijn/te genieten..
en in deze situatie één kitten grenst aan dierenverwaarlozing... en ze neemt giga risico's op gedragsproblemen vanaf de puberteit van dat solokitten..
waarom één of twee kittens?
dit lijkt me een goeie situatie voor een solokat of twee volwassen maatjes uit het asiel..
of een nog veel oudere katzel die een warm, veilig mandje zoekt met af en toe knuffels..
-
- Tijger
Adriana
ik had t over twee kittens
ze wilt TWEE kittens, ze zou ze in september aan willen schaffen
vriend zit dan waarschijnlijk drie maand in ww
maar kleine ruimte is toch niet zo erg als je in hoogte werkt?
ik had t over twee kittens
ze wilt TWEE kittens, ze zou ze in september aan willen schaffen
vriend zit dan waarschijnlijk drie maand in ww
maar kleine ruimte is toch niet zo erg als je in hoogte werkt?
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Als ze de gehele woning ter beschikking stelt aan de katten en inderdaad gebruik maakt ook van de hoogte, dan lijkt het me prima om twee kittens of twee volwassen katten te nemen.
Belangrijk daarbij is dat ze zich realiseert wat het betekent om twee katjes in huis te hebben, geen scherpe dingen meer laten slingeren, of voedselresten op het aanrecht laten staan. Zonder nadenken ramen en deuren open zetten gaat niet meer. Kortom ze moet er wel wat voor over hebben. Ook zal ze een spaarpotje aan moeten leggen, elke maand wat opzij zetten voor eventuele hoge dierenartskosten.
Giftige planten weghalen, breekbare dingen veilig in kasten zetten. Enz enz.
Belangrijk daarbij is dat ze zich realiseert wat het betekent om twee katjes in huis te hebben, geen scherpe dingen meer laten slingeren, of voedselresten op het aanrecht laten staan. Zonder nadenken ramen en deuren open zetten gaat niet meer. Kortom ze moet er wel wat voor over hebben. Ook zal ze een spaarpotje aan moeten leggen, elke maand wat opzij zetten voor eventuele hoge dierenartskosten.
Giftige planten weghalen, breekbare dingen veilig in kasten zetten. Enz enz.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
-
- Tijger
Ik heb haar de link gegeven zodat ze kan meelezen en inderdaad
ze weet wat het allemaal inhoud hoor, qua dingen rond slingeren etc
ze weet wat het allemaal inhoud hoor, qua dingen rond slingeren etc
- eveline1982
- Tijger
Als haar vriend bijna 3 maanden thuis is (in het begin) en ze er 2 neemt, en daarbij ook nog is wat leuke plekjes creeert in de hoogte dan moet het geen probleem zijn toch? Maar zou ze inderdaad dan wel alle ruimtes gunnen, dus ook de slaapkamer open laten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
-
- Tijger
Jaaareeeen geleden zat ik veel kleiner dan dat en had ik 4 katten. Zelf geen problemen onder vonden qua opvlakte bij de katten toen.
-
- Tijger
Ze wilt wel kittens en ja dat Willen de meeste toch? Je kaartje zien opgroeien etc daarom wilt ze er wel twee
kan dat ook? Voor kittens en wat kleinere woon oppervlakte? Ik zie eigenlijk ook geen probleem ik Werk ook 30 uur en kom tussen de middag uur thuis en vriend 40 uur en dat gaat ook goed
kan dat ook? Voor kittens en wat kleinere woon oppervlakte? Ik zie eigenlijk ook geen probleem ik Werk ook 30 uur en kom tussen de middag uur thuis en vriend 40 uur en dat gaat ook goed
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Persoonlijk zie ik liever dat mensen veel werken en genoeg geld te besteden hebben voor de dieren dan mensen die fulltime thuis zitten en bij het eerst het beste mankement van het dier, het dier op moeten/willen geven.
Hierbij wil ik uiteraard niemand beledigen of voor het hoofd stoten. Ik bedoel daar niet mee te zeggen dat niet werkende mensen niet goed voor hun dieren zouden zorgen.
Ik bedoel alleen dat er naar mijn smaak vaak ten onrechte negatief gekeken wordt ten opzichte van fulltime werkenden.
Het heeft beide zijn voors en zijn tegens. En het is vaak een kwestie van keuzes maken.
De een gaat voor 800 euro op vakantie en de ander laat voor 800 euro de kattenkamer opleuken
.
Hierbij wil ik uiteraard niemand beledigen of voor het hoofd stoten. Ik bedoel daar niet mee te zeggen dat niet werkende mensen niet goed voor hun dieren zouden zorgen.
Ik bedoel alleen dat er naar mijn smaak vaak ten onrechte negatief gekeken wordt ten opzichte van fulltime werkenden.
Het heeft beide zijn voors en zijn tegens. En het is vaak een kwestie van keuzes maken.
De een gaat voor 800 euro op vakantie en de ander laat voor 800 euro de kattenkamer opleuken

6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
Ik denk ook wel dat het kan. Maar dan wel, zoals je zelf al schreef, twee kittens en in de hoogte werken, zodat ze genoeg bewegingsmogelijkheid hebben. En zoals iemand al schreef, wel het hele huis ter beschikking. Ik zou dan wel voor twee kittens gaan die in het nest al erg close zijn en geen flessenkittens nemen, want die hebben veel meer behoefte aan menselijk contact dan kittens die door hun moeder gezoogd zijn.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa
Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa
Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Wanneer er wordt gezorgd dat er genoeg te beleven is voor beide kittens en ze overal op/over/onderdoor kunnen jagen moet het in mijn ogen wel kunnen
Vooral omdat ze dan elkaar hebben om zich te vermaken.

2 kittens, superleuk, maar je moet niet teveel aan je spullen hechten hahaha. ik zou er niet meer aan beginnen, maar weer naar volwassen katten gaan uit het asiel maar dta is persoonlijk. voel me nog wel eens schuldig dat ik kittens heb genomen,. want die vinden toch wel een huisje, de oudere katten niet.
kittens zijn leuk, maar vernielzuchtig. ik heb vaak in een deuk gelegen met wat ze allemaal uithaalden. manlief die kon er minder goed tegen. mijn katjes zijn nu bijna 2. vanaf een jaar ongeveer kregen ze veel meer eigen persoonlijkheid, dat vind ik nog leuker. uiteindelij kis de conclusie, het wordt alleen maar leuker hahaha
kittens zijn leuk, maar vernielzuchtig. ik heb vaak in een deuk gelegen met wat ze allemaal uithaalden. manlief die kon er minder goed tegen. mijn katjes zijn nu bijna 2. vanaf een jaar ongeveer kregen ze veel meer eigen persoonlijkheid, dat vind ik nog leuker. uiteindelij kis de conclusie, het wordt alleen maar leuker hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
je moet er echt tegen kunnen twee kittens in je huis en ze ook niet willen opvoeden. dat lukt niet en is ook nog slecht voor je onderlinge band. dus zorgen dat ze geen gevaarlijke dingen kunnen doen en foute dingen kunnen opeten.. en dat gaat ver want touwtjes, elastiekjes, paperclips, knijpers en zo voorts ..
en voldoende kattenbakken plaatsen..
kittens zijn altijd duurder want castratie/sterilisatie en vaak startproblemen. en kittenvoer is ook duurder.
maar als ze volop kitten kunnen zijn en fijne klimboom en genoeg verstopplekjes en uitkijkplekjes, bvk zonnige vensterbank of boekenplank hebben dan is het voor iedereen feest..! en twee kittens houden elkaar bezig en voeden elkaar op want: bijt is piep is au is ho!
en voldoende kattenbakken plaatsen..
kittens zijn altijd duurder want castratie/sterilisatie en vaak startproblemen. en kittenvoer is ook duurder.
maar als ze volop kitten kunnen zijn en fijne klimboom en genoeg verstopplekjes en uitkijkplekjes, bvk zonnige vensterbank of boekenplank hebben dan is het voor iedereen feest..! en twee kittens houden elkaar bezig en voeden elkaar op want: bijt is piep is au is ho!
-
- Tijger
Bedankt voor alle reacties! Ik laat t haar lezen! Hier kan ze wel wat mee! Thnxxxxxxx
Ik wilde ook nog even reageren;
Zoals je weet wonen Alex en ik in een klein Chaletje.
Ongeveer 60 m2, misschien zelfs minder. Snickers en Bounty zijn hier beiden van jongs af aan gekomen.
Ze hebben de beschikking tot alle plekjes in huis, op ons zoldertje ligt een heel groot kattenkussen.
We hebben een plankje en verschillende plekjes op kasten en sinds kort een meubel die mooi is voor de ruimte die ze hebben.
Snickers en Bounty gaan gemiddeld drie middagen per week naar buiten, naar behoefte.
Op de middagen dat ze buiten zijn, zorg ik dat ik zelf ook buiten en dus kan reageren zodra er iets gebeurd.
Heeft je zus een afgelopen tuin of eventueel een balkon? Dat zou een hoop schelen namelijk.
Alex en ik werken afwisselende diensten. Is hij thuis, ben ik vaak weg of andersom.
Er is dus het grootste gedeelte van de dag iemand bij S & B.
Het is niet meteen zo dat als je weinig ruimte, niet kunt kiezen voor huisdieren.
Houd er wel rekening mee dat ze veel plekjes kunnen benutten en opeisen, waarvan jij eigenlijk vind dat ze niet zo handig zijn.
Snickers en Bounty zijn gelukkig, al denk ik dat ze meer tevreden zouden zijn met meer ruimte.
Gelukkig duurt dat geen jaren meer, dus dat komt goed.
Zoals je weet wonen Alex en ik in een klein Chaletje.
Ongeveer 60 m2, misschien zelfs minder. Snickers en Bounty zijn hier beiden van jongs af aan gekomen.
Ze hebben de beschikking tot alle plekjes in huis, op ons zoldertje ligt een heel groot kattenkussen.
We hebben een plankje en verschillende plekjes op kasten en sinds kort een meubel die mooi is voor de ruimte die ze hebben.
Snickers en Bounty gaan gemiddeld drie middagen per week naar buiten, naar behoefte.
Op de middagen dat ze buiten zijn, zorg ik dat ik zelf ook buiten en dus kan reageren zodra er iets gebeurd.
Heeft je zus een afgelopen tuin of eventueel een balkon? Dat zou een hoop schelen namelijk.
Alex en ik werken afwisselende diensten. Is hij thuis, ben ik vaak weg of andersom.
Er is dus het grootste gedeelte van de dag iemand bij S & B.
Het is niet meteen zo dat als je weinig ruimte, niet kunt kiezen voor huisdieren.
Houd er wel rekening mee dat ze veel plekjes kunnen benutten en opeisen, waarvan jij eigenlijk vind dat ze niet zo handig zijn.
Snickers en Bounty zijn gelukkig, al denk ik dat ze meer tevreden zouden zijn met meer ruimte.
Gelukkig duurt dat geen jaren meer, dus dat komt goed.