Alle positive gedachten zijn nu welkom

Afgelopen zondag hebben we 2 kittens opgehaald van 12,5 week. Het zijn twee ragdoll zusjes. De lange reis (4 uur) in de auto ging redelijk goed. Ze sliepen veel, alleen Essie miauwde de eerste 2 uur aan een stuk door, dat is begrijpelijk. Skye, waarover dit berichtje gaat was rustiger. Miauwde maar heel even.
Om 20.00 kwamen we thuis aan en lieten de zusjes in een afgeschermd deel van het appartement los. Samen hebben ze nieuwsgierig rondgelopen en een uur later mochten ze de rest van het apartement bekijken m.u.v. slaapkamer en computerkamer. Ze speelden veel in de klimboom en we mochten ze aaien en ze kwamen ook naar ons toe. Al vrij snel gaan slapen (logeerbedden in woonkamer) vanwege de lange reis. Essie poepte en plaste volgens mij de eerste avond al netjes op de bak, in ieder geval gisteren en vandaag.
Gisteren, maandag, rustig verder kennisgemaakt en alles ging eigenlijk vrij goed, behalve het detail eten. Essie at al kleine hoeveelheden natvoer, een stukje kip heel gulzig en 's avonds wat natgemaakte brokjes (hetzelfde merk als thuis). Skye at echter helemaal niets, dronk gelukkig wel. 's Ochtends zagen we haar (net te laat) op de bank plassen, maar nadat we haar na het plasje nog eens op één van de bakken gezet hebben, vonden we later haar beloningen terug (beide vormen). We maakten ons wel zorgen om het eten, ook al was het een stressvolle reis en nogal een omschakeling. Wel gebeld, wat tips gekregen die we al geprobeerd hadden (vocht bij eten, natvoer ietsje opwarmen, mousse, andere merken natvoer, kipfilé), maar geen geluk. Wel wat gelei op haar bekje gesmeerd en dat likte ze wel af, maar vond het wat irritant.
Vanochtend hoorde mijn vriend vreemde geluiden onder de bank (wat een geluk dat hij wakker was) en dit bleek Skye te zijn die overgaf. Tot mijn vriend's verbazing vind hij daar twee stukjes plastic.. Het zijn de afgekauwde zachte stukjes van een baby 'tutje' (hoe heet zo'n ding eigenlijk?). Een pacifier heet het in het Engels. We herkenden het meteen omdat de dochter van de opvoedster (met jonge dochter) grapjes maakte over hoe het minder duur zou worden met Skye uit huis omdat ze steeds aan die dingen knaagde.
Onmiddelijk naar nabijgelegen dierenziekenhuis gebeld, konden onmiddelijk komen. Foto's gemaakt, zit toch nog iets meer in de buik. Waarschijnlijk nog wat plastic (niet te zien op röntgen, maar ze konden door de vorm van de ingewanden zien dat er iets zat).
Ze gaan eerst via de slokdarm kijken of het in de maag zit (hier hopen we op) en als ze niets vinden moet het in de darmen zitten en dan wordt het een risicovolle operatie.
We hebben natuurlijk meteen de cattery gebeld en ze zijn er ook vreselijk bezorgd om. Ik moet zeggen dat het contact altijd goed geweest is en zij nemen ook de kosten voor het consult en de mogelijke operatie op zich. Moet ik boos op ze zijn? Tja, het is wel hun schuld... Van de andere kant.. het kan gebeuren, misschien? In ieder geval wil ik nu natuurlijk alleen maar dat Skye hier heelhuids uitkomt om snel weer met haar zusje herenigd te worden...
Zo, nu is het opgeschreven... Het is nogal een vuurdoop, het zijn onze eerste katjes. Mijn vriend en ik zijn er natuurlijk helemaal kapot van, maar we moeten er nu gewoon doorheen. Eerst hopen dat het in de maag zit en als dat niet zo is, zien we wel weer verder. Het moet er toch uit, dus dan is een operatie onvermijdelijk.
De DA besloot overigens niet de manier van dwangvoeren en dan overgeven stimuleren te gebruiken omdat ze eerder al overgegeven heeft (vanochtend) en het er toen niet uitgekomen is. Deze manier zou kunnen mislukken en haar dan erger verzwakken en dat is nog slechter voor de operatie. Ze was sinds zondag ook 100g afgevallen (woog nu precies 1 kg)
Bedankt voor het lezen en voor dit geweldige forum, want door jullie kritische commentaren heb ik steeds goed opgelet, ook al had ik dit niet verwacht (overbezorgd noemden mijn vrienden me) en zijn we vanochtend na het overgeven ook onmiddelijk in de auto gestapt. Klinkt misschien een beetje cheesy, maar zo is het

Foto van Skye en Essie: