Rode kater
Rode kater
Hallo,
ik kan een jong rood katertje ophalen over 2 weken, nu hoor ik van diverse mensen, dat rode katers meer ziektegevoelig zouden zijn dan andere katten, kan iemand zeggen of dat zo is? Het leek mij een raar verhaal, maar wil toch op alles voorbereid zijn.
alvast bedankt.
groetjes Eliza10
ik kan een jong rood katertje ophalen over 2 weken, nu hoor ik van diverse mensen, dat rode katers meer ziektegevoelig zouden zijn dan andere katten, kan iemand zeggen of dat zo is? Het leek mij een raar verhaal, maar wil toch op alles voorbereid zijn.
alvast bedankt.
groetjes Eliza10
-
- Tijger
Re: Rode kater
Ik heb een rode htk kater. Maar dat is niet waar hoor.
Moet zeggen dat ik dat nog nooit eerder heb gehoord (wel dat lapjespoezen over het algemeen wat feller zijn dan andere poezen).
Lees je in de twee weken voordat het katertje komt ook in bij de andere topics voor aanschaf van een kat. En als je de mogelijkheid hebt om er een tweede bij te nemen zou dat nog gezelliger zijn en verkleint de kans op gesloop aan bijvoorbeeld meubels
Lees je in de twee weken voordat het katertje komt ook in bij de andere topics voor aanschaf van een kat. En als je de mogelijkheid hebt om er een tweede bij te nemen zou dat nog gezelliger zijn en verkleint de kans op gesloop aan bijvoorbeeld meubels

- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik heb twee rode katten een van 10 en een van 8. Nog nooit eerder dat fabel gehoord dat ze ziekte-gevoeliger zouden zijn. Wel dat ze dominanter zijn. En dan klopt hier ook wel, die dominantie.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ik heb twee dikke knalrode maine coonkaters en die zijn heel aanhankelijk en knuffelig.
Dus ik denk niet dt het klopt.
Dus ik denk niet dt het klopt.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Dominant en knuffelig kunnen heel goed samengaan.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
Nee, dominant zijn ze ook niet.
- eveline1982
- Tijger
Ik heb 2 rode katers gehad, nouja 1 heb ik gelukkig nog steeds. En beide heren zijn vrij dominant (geweest). Wel waren ze naar ons altijd enorm knuffelig en lief, alleen de andere katten moe(s)ten weten wie de baas was/is
. Ik heb wel met beide mannen pech gehad, 1 had al van jong af aan problemen met zijn blaas en later nieren (is hij ook op ingeslapen) en Beer van 1 jaar heeft gebitsproblemen, maar dat gaat een stuk beter met homeopatie. Verder heb ik eigenlijk nog nooit gehoord dat rode katten zwakker zijn al andere kleurtjes. Elke kat kan wat mankeren, is niet kleurafhankelijk lijkt mij 

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Het lijkt mij ook een indianenverhaal. Mijn dierenarts heeft wel eens gezegd dat witte katten een verminderd immuunsysteem hebben.
-
- Tijger
Die van mij is niet dominant. Eerder een sul en goed zak
hartelijk dank allemaal voor de reacties. Ik maak me geen zorgen meer en verheug me op de komst van het rode gevaar -)
- lidewij020
- Panter
Ik geloof niet zo in de invloed van vachtkleur op immuunsysteem of karakter. Wel zit er een waarheid in de bewering van Sifra's dierenarts.Sifra schreef:Het lijkt mij ook een indianenverhaal. Mijn dierenarts heeft wel eens gezegd dat witte katten een verminderd immuunsysteem hebben.
Witte katten zijn vaak albino, ze hebben dan geen pigment en missen daardoor melanine. Daardoor ontwikkelen bepaalde organen zich minder goed, zoals het gehoor. Het is bekend dat witte katten vaak doof zijn. Ook zijn ze door het gebrek aan pigment gevoeliger voor huidziekten.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...