Vechtende poezen wanneer ik ga slapen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Vechtende poezen wanneer ik ga slapen

Bericht door BloemTetsu »

Een aantal weken is het begonnen en nu is het bijna een vast ritueel geworden.Om 22:00 krijgen ze eten in hun eigen kamer (Elfie in slaapkamer) en als dit klaar is en ik de laatste kopjes uitdeel ga ik slapen.
Enkele minuten nadat ik in bed lig, gaan de poezen (Elfie en Bloem) vechten. Het maakt niet uit of vriend weg is of thuis (computer nacht dier)
Ze blazen, krijsen en gillen. Het gebeurt op de de gang. Een van de katten gaat de leeskamer (voerplek Bloem) of naar beneden toe. Ik heb geen zicht op de poezen en weet niet hoe of wat. Het geluid spreekt voor zich.
Overdag zitten ze elkaar in de haren, soms beetje spelen; meestal elkaar opjagen, storen, wegjagen. Standaard poes vs poes gepest. Dit gebeurt geluidloos.

Afgezien van de vraag waarom? Wat kan ik er tegen doen?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Re: Vechtende poezen wanneer ik ga slapen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Wat vervelend
klinkt dus echt als vechten en n niet stoeien
ik zou niet weten wat t kan zijn

mis irritatie dat ze apart gevoerd worden? Geen idee eigenlijk
succes!
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Dank Cindy. Ze krijgen altijd al apart en vier keer per dag. De andere drie keer gebeurt er niks. Elfie eet niet als de andere in de buurt zijn.
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Je vertelde in je foto-album dat Elfie steeds meer los komt. Misschien vindt Bloem het maar niks dat ze jou moet delen met Elfie en is het gedrag om Elfie te laten zien dat ze zich niks in haar hoofd moet halen, want Bloem was er al veel langer. Een bange Elfie, zoals in het begin, is geen bedreiging voor Bloem, een Elfie die lekker los komt misschien wel. Weet je wie het begint?

Ik ben niet degene met de meeste ervaring hierover, maar dit leek mij logisch, maar kan er helemaal naast zitten ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Wat Paula zegt kan goed kloppen. Elfi krijgt meer zelfvertrouwen en zal dan ook veranderen in haar gedrag. Minoes de zwerfpoes was in het begin heel onzeker en ging ruzies uit de weg. Nu ze hier al een poos is, is haar gedrag ook erg verandert. Ze is een echte madam geworden die bepaalt wanneer ze aandacht wil of spelen, als Beer niet aan mevrouw haar eisen voldoet gaat ze lelijk doen. En dat terwijl ze de eerste periode temet op haar rug ging voor hem. Ik denk dat je ze het zelf even moet laten uitzoeken, zolang er geen bloed aan te pas komt gebeurt de roedelbepaling netjes :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Klinkt alsof ze om jou vechten omdat het gebeurt als jij naar bed gaat, onafhankelijk van het feit of je vriend nog bij de computer zit of niet.
Maar wat je er aan kan doen zou ik niet weten, behalve hopen dat ze binnenkort de rangorde hebben bepaald.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Klinkt logisch.
Elfie bijt ook meer van haar af. Maar binnen is Elfie de aanstichter en buiten wordt Elfie de tuin door/op gejaagd.
Ik weet niet wie er begint, maar mijn vermoedens zijn Elfie.

Het knokken tussen de dames is verklaarbaar. Maar waarom als ik net in bed lig en dan opeens met vol gekrijs.

Bloem ligt bijna nooit op bed en wil geen aandacht van ons als we er zijn of liggen. Elfie en Tetsu zijn wel echte bed slapers en knuffelaars. Tetsu is de enige die weleens komt liggen als ik ga slapen. Pas als ik mijn ogen dicht doe, komt Elfie (maar niet altijd).
Bloem maakt hoogstens een rondje slaapkamer en huppeld weer weg en dan vooral als ik aandacht geef aan Bloem.
Als Bloem dit rondje maakt, gaan ze pas hierna vechten. Het kan niet zo zijn dat Elfie niet wil dat Bloem de slaapkamer in gaat.
Cerna

Bericht door Cerna »

Ik heb hier hetzelfde: Amber en Noa kunnen elkaar niet uitstaan, maar verdragen elkaar overdag.
Echter, zodra het licht uitgaat, begint het gedonder. Noa meppen, Amber blazen.
Het is net alsof ze voelen dat je dan niet zo snel zult corrigeren.

Ik heb me erbij neergelegd. Leuk vind ik het niet, maar weet geen oplossing en zolang er geen gewonden of doden vallen............ Meiden zijn soms zulke etters onderling.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Kun je 's nachts geen voer neerzetten? Of b.v. voedselverrijking? Zo'n bal waar af en toe een brokje uitrolt?
Als hier de brokkenbak op zolder leeg is merk ik dat meteen. Bob heeft voedselnijd en begint dan Timo in elkaar te jensen. Altijd Timo, want die gilt harder dan dat hij terugmept.

Het is daarom voor mij kiezen uit twee kwaden, een veel te dikke Bob, maar rust in de tent. Bob raakt volledig over de rooie als er geen brokken staan.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Vlak voordat ik slaap hebben ze eten gehad. Beide met voedselverrijkingsobjecten.
Afgelopen avond was het rustig. Ik riep ze beide een aantal keer. Niet dat ze kwamen.

Denk/vrees toch dat Annet gelijk heeft. Door zelfvertrouwen van Elfie is ze meer kat en kreng geworden. Als de katten van huis zijn dan dansen de muizen.
Plaats reactie