Hallo allemaal,
Ik weet niet of ik het hier juist plaats maar ik zit met een vraag.
Mijn familie woont in Nederland (ikzelf woon niet in Nederland), mijn familie woont op een oude boerderij maar hebben laatst het huis verkocht. Nu hebben zij ook een hond en een kat. De hond is er nog niet zolang en wordt heel erg vertroeteld, verwend etc. De kat woont eigenlijk buiten, voor zover ik weet komt hij bijna tot nooit binnen. De kat is wel erg bang, sinds de vorige hond van mijn familie de kat de boom in heeft gejaagd is het beestje niet veel meer binnen geweest.
Wat mij heel erg stoort is dat de hond vertroeteld en verwend wordt en de kat niet. Ik weet ook niet of de kat wel genoeg eten krijgt (de hond eet/at ook weleens van de kattenbrokken).
Nu het huis verkocht is heb ik dus gevraagd aan mijn familie wat ze met de kat gaan doen maar mijn moeder werd boos op mij omdat ik me dus zo druk maak om de kat (en volgens haar niet om mijn familie, ze zijn nog op zoek naar een ander huis).
Hebben jullie tips? Ik denk niet dat ze de kat mee willen nemen. Wat zouden jullie doen? Of hebben jullie enig idee wat ik kan doen? Zelf kan ik het beestje niet in huis nemen, anders had ik dat meteen gedaan.
Ik heb contact gehad met een dierenasiel die (zwerf)katten opvangt maar is dat een optie? Het diertje is gewend om buiten te zijn, pak ik haar vrijheid niet af dan?
Aan de andere kant ben ik ook bang dat ze nu telkens honger heeft en geen aandacht krijgt.
Ik hoop dat jullie tips hebben voor mij, ik maak me druk om de kat en zij verdient ook het beste. Het contact met mijn familie is trouwens niet erg goed helaas.
Advies gevraagd
Re: Advies gevraagd
Weet niet hoe nieuwe bewoners staan tegenover een kat die de muizen bij kan houden die er altijd zijn op een boerderij?
Re: Advies gevraagd
Ik denk inderdaad dat je moet bekijken hoe de nieuwe bewoners van het huis hier tegenover staan. Vrienden van mij kochten ook een boerderij inclusief kat omdat die ook bijna nooit binnen kwam en echt op de boerderij/buiten woonde, zij vonden het geen probleem en hebben een mooi kattenplekje in de schuur ingericht met brokjes en water en een mandje
.