Nieuwe kat

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
BelleDePoes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2013 00:45

Nieuwe kat

Bericht door BelleDePoes »

Hallo mensen,

Ik heb sinds vandaag(gister) een nieuwe poes in huis, 12 weken oud, alleen het beestje is heel erg bang. Nu snap ik dat dat zo is als ze net in een nieuw huis terecht komt, maar ik maak me toch een beetje zorgen omdat ze ook niet heeft gegeten en gedronken.

Het beestje is hartstikke lief en rustig als je er eenmaal even mee zit en aait, volop spinnen en slapen, maar zodra je haar alleen neerzet schiet ze weg onder een kast of bank.

Net voor het slapen gaan zette ik haar nog even bij haar bakje met water en eten maar over eten of drinken piekert ze niet, daarna zette ik haar ook eventjes op de kattenbak, maar toen schoot ze achter de koelkast waar ze een beetje begon te miauwen ( eerste geluid van de dag dat ze maakte, op spinnen na dan ), maarja een bank of kast krijg je haar wel achter vandaan alleen de koelkast kon ik niet verplaatsen en daar zit ze nu dus achter, en dat vind ik eigenlijk wel een beetje zielig..

Enige tips ?
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Nieuwe kat

Bericht door Ikey »

Ik weet niet of je een kamertje hebt dat je kunt inrichten waar zij haar veilige plekje kunt hebben? Of een bench? Dat zal ze waarschijnlijk prettig vinden. Je verhaal klinkt alsof ze jou niet perse eng vindt, maar vooral het nieuwe huis. Een eigen kamer of tijdelijk een bench kan haar dan veiligheid geven waar vanuit ze vertrouwen op kan bouwen om de rest van het huis te verkennen :)
Zet de kattenbak, voerbakje en water dicht bij elkaar, zodat ze niet te ver hoeft te lopen in een onzekere ruimte :) O ja, onze kitten at eerst ook niet, tot ik wat voer op een schoteltje legde. Toen begon ze meteen enthousiast te eten :) Ze vond het opstaande randje waarschijnlijk onprettig.

Daarnaast moet je het gewoon wat tijd geven :) Ze is er net een dag ;-) Komt allemaal goed. Probeer haar ook te verleiden met snoepjes en natvoer, want het is wel belangrijk dat ze snel iets gaat eten :)

En dan nog iets, is je kitten alleen? Kittens hebben graag een maatje van hun eigen leeftijd waarmee ze kunnen spelen, zekerheid uit kunnen halen en echte kattendingen mee kunnen doen :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
BelleDePoes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2013 00:45

Re: Nieuwe kat

Bericht door BelleDePoes »

bedankt voor je antwoord, het beestje eet nu wel wat, en is ongelooflijk speels, rent door de kamer, alleen als er iemand binnenkomt dan schiet ze nog wel vaak achter de bank waar ze na een paar seconden nieuwsgierig haar hoofdje vandaan steekt, gaat al stukken beter dus.

En ze eet en drinkt in ieder geval wat en daar ging het me vooral om, de rest komt vanzelf!
Plaats reactie