Stoppen met natvoer, hoe?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
veetee
Huiskat
Huiskat

Stoppen met natvoer, hoe?

Bericht door veetee »

Hallo iedereen,

Ik heb een 11 maanden oude poes, genaamd Hummy. Ik heb haar vanaf 6 maanden in huis. Bij haar vorige baasje kreeg zij iedere ochtend natvoer, dus ik ben dit uiteraard ook 's morgens gaan geven.

Nu wil ik hier alleen mee stoppen, omdat onze lieve meid iedereen wakker maakt in de ochtend. Zij is gewend dat om 07.15u haar bakje gevuld wordt met Felix natvoer. (Ik weet dat het geen goed natvoer is, maar volgens de dierenarts kan het als 'tussendoortje' geen kwaad in combinatie met Royal Canin). En als ik een keer kan uitslapen in het weekend sta ik daar niet op te wachten natuurlijk :grin:

Doordat ze 's morgens het hele huis wakker miauwt, mag ze 's nachts ook alleen beneden slapen, en niet gezellig bij mij in bed.

Nu is mijn vraag: zijn er meer mensen die dit gegaan hebben (hun kat latten stoppen met eten van natvoer)? Als ik Hummy 's morgens geen natvoer geef, blijft ze miauwen, en dat is natuurlijk ook niet erg prettig.

Alvast bedankt!!

Groetjes Vera en een knuffel van Hummy
Adriana

Re: Stoppen met natvoer, hoe?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
k denk dat een timerbak wel iets voor jullie is!
kijk ff bij Zooplus, die kun je de avond tevoren vullen en katzels leren vrij snel hoe laat ze kunnen toetasten. dan heeft Hummy jullie 's morgens niet nodig en ik zou toch natvoer blijven geven!
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik zou het natvoermoment verplaatsen naar bijvoorbeeld avond etenstijd. Dan miauwt ze jullie niet wakker en krijgt ze toch haar nat voer ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Ik geef ze ook in de avond het nat voer. Dus als ik jou was zou ik dit inderdaad gewoon omswitchen. Je kat is er zo aan gewend
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Sifra
Tijger
Tijger

Bericht door Sifra »

Ik heb zelf net de versvoer-droogvoertijd van een van mijn katten omgewisseld. Hij stond een paar dagen op de oude versvoertijd verwachtingsvol in zijn bakje te kijken, maar had gauw door dat zijn lievelingskostje nu op een andere tijd geserveerd wordt.
Mijn andere kat heeft erg "meegeleefd" met haar terminaal zieke vriendje, maar na zijn dood was heb ik de verwennerij met allerlei blikjes en zakjes gauw afgebouwd. Ze heeft me nog een aantal dagen geprobeerd duidelijk te maken dat ze Gourmet bedoelde i.p.v. brokjes, maar helaas voor haar, de baas luisterde niet.
Als je echt helemaal wilt stoppen met natvoer, dan moet je dat dus gewoon doen. 's Avonds nog wat brokjes geven en accepteren dat ze nog 1 -2 weken om haar ochtendsnack zal miauwen. Gewoon cold turkey afkicken. ;-)
Als je eigenlijk toch wel natvoer wilt blijven geven, kun je haar eraan wennen dat ze het op een ander moment krijgt. Stel, je wilt haar voortaan 's middags natvoer geven, dan kun je bijvoorbeeld een paar dagen 's morgens èn 's middags natvoer geven en dan de morgenportie weglaten. Of je schakelt zonder overgang over op een andere tijd.
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Mijn katten van mijn vrienden waren terroristen 's ochtends. Ze molden de strips. Dus ik stelde voor om ze om 15-16 uur te geven. Dus dat werd meteen uit getest en werkte.
Probleem opgelost en de overgang ging goed.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
veetee
Huiskat
Huiskat

Bericht door veetee »

Dank voor jullie berichten! Het natvoer-moment naar de avond verplaatsen is misschien ook wel een idee. Bijv. helft 's morgens en de andere helft 's avonds geven en zo afbouwen.
Ik hoop dat het gaat lukken! :)
Plaats reactie