Wat zijn de beste en lekkerste brokjes?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Frietje_Pietsa
Kitten

Wat zijn de beste en lekkerste brokjes?

Bericht door Frietje_Pietsa »

Hoi iedereen,

Ik heb 2 kittens van 7 maanden oud.
Dit zijn de eerste katten die ik heb dus ik heb er nog niet zo veel ervaring mee ;-) .
Het liefste wil ik dat zij het beste, lekkerste en meest gezonde voer krijgen.
De kosten maken niet zoveel uit.
Wat raden jullie me aan?
Momenteel heb ik Hills Konijn-smaak.

Mvg,

Leila
Chiquita98
Tijger
Tijger

Re: Wat zijn de beste en lekkerste brokjes?

Bericht door Chiquita98 »

Welkom op dit forum.
Hier zijn al tig topics over geweest. Ik raad je aan dit forum eens goed door te lezen. Rechtsboven in zit in zoekfunctie. Kan je op voeding zoeken. Een ieder heeft namelijk eigen ervaringen met zoveel soorten voer.
Persoonlijk gebruik ik RC en Sanabelle.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Hier doen ze t allebei super op royal canin sterilesed ik verander ook nooit meer paar x gedaan maar gizmo blijkt daar te gevoelig voor te zijn! Ieder heeft zijn mening en ervaringen
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Adriana

Bericht door Adriana »

welkom op het forum! neem aan dat je kittens ook natvoer krijgen..
vocht is erg belangrijk en brokjes zijn erg droog en onttrekken het nodige vocht aan het systeem..

er zijn niet de allerlekkerste - beste - gezondste - etc brokjes..
maar er is kwaliteitsverschil tussen premium en bij wijze van spreken supermarktvoer.
en allerlekkerste is vaak een kwestie van royaal toegediende chemische smaakstoffen.... :-(

kies een paar premiummerken en bestel van een aantal soorten kleine zakjes en kijk wat er gebeurt.. houd voor kittens bij voorkeur max eiwitgehalte van rond 30 % aan..
en vooral: hang na het poepen met je neus even boven de kattenbak en bij gore stank: niet geschikt..
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Moet toch altijd een beetje gniffelen als ik deze (zeer begrijpelijke) vraag voorbij zie komen :-)
Het is als vragen wat het beste en lekkerste gerecht is voor de mens ;-)

Over het algemeen geldt dat brokken uit de supermarkt vergelijkbaar zijn met fastfood en daarnaast zijn er vele gezonde brokken (al verschilt per kat hoe ze er op reageren net als dat mensen verschillend op eten reageren). Zoo plus.nl heeft groot assortiment met prijs per kilo vermeld waardoor prijs vergelijk makkelijk wordt ;-) bovendien goede info over wat er in de brok zit.
Wanneer je dan het merk intypt bij de zoekfunctie weet je wat er hier over geschreven is ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Frietje_Pietsa
Kitten

Bericht door Frietje_Pietsa »

Haha ja ik snap dat dit erg verschilt per kat.
Ik was een beetje gealarmeerd door verschillende verhalen over blaasgruis etc. dus meer vandaar mijn vraag..
Ik wil zulke akelige dingen voorkomen maar weet niet zo goed wat daar nou wel en niet goed tegen is.
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Adriana

Bericht door Adriana »

blaasgruis is kwestie van aanleg, veel te weinig drinken/plassen en/of te veel graan (tarwe) in voer en met name brokjes.
lees onze blaasgruistopics, ook voor voeraanbevelingen..
Plaats reactie