siliconen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
petra 45
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:15

siliconen

Bericht door petra 45 »

Ik heb het hele forum uitgespit op zoek naar het fijnste kattegrit,
ik ben nl al aan mijn 4 de soort toe en ze vallen me allemaal tegen, vooral de geur
van urine, ik maak het elke dag helemaal schoon, was hem uit met chloor, niets
helpt.

Nu zag ik silicon kattengrit en vraag me af voordat ik weer iets ga kopen wat ik weer af mag geven, is dit een suc6 of is het ook rommel.

Kus van siel
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: siliconen

Bericht door Ms Maaike »

Silicon kattengrit ken ik niet, maar heb je Greencat al eens geprobeerd? Dat is erg fijn. Ik ruik geen urine meer met dat merk en door de klonterende werking ook erg zuinig in gebruik. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: siliconen

Bericht door mittenslief »

dat is echt niets, ik heb het 1 keer gekocht, waardeloos
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6845
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: siliconen

Bericht door Dinky »

Paar dagen terug is dit topic geopend waar ervaringen met kattenbakgrit staan ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: siliconen

Bericht door Adriana »

petra 45 schreef:vallen me allemaal tegen, vooral de geur van urine, ik maak het elke dag helemaal schoon, was hem uit met chloor, niets helpt.
denk dat jouw katzels misschien toch te weinig drinken als die urine zo sterk ruikt. en voorzichtig met chloor, katten kunnen daaraan likken want de meeste katzels vinden dat lekker ruiken...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
petra 45
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:15

Re: siliconen

Bericht door petra 45 »

Dat drinken doet ze uit de kraan, uit een bakje niet.

Ik zoek verder naar goed grit dank je
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: siliconen

Bericht door Ms Maaike »

Beetje off-topic misschien, maar wellicht kun je iets maken/kopen waarmee je een waterstraal hebt (zie Zooplus of ga zelf aan de slag met een pompje (Adriana kwam laatst met die tip :) )). Ze moeten nu vragen om water in plaats van dat ze zelf de keuze hebben eigenlijk. Tenminste, ik neem aan dat je niet de hele dag een kraan open hebt staan. :-P
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
petra 45
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:15

Re: siliconen

Bericht door petra 45 »

Ze hoeft niet te vragen om water er staat de hele dag vers water, en zelfs af en toe kattemelk, maar ze drinkt niet meer uit dat bakje, vandaar dat ik de kraan aangeboden heb.
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: siliconen

Bericht door AnneLore »

het kan best zijn dat ze liever stromend water heeft, en dan is een fonteintje echt geen slecht idee. anders drinkt ze denk ik te weinig. ik geloof dat er 50ml/kg/dag geadviseerd wordt... dus voor een kat van 4 kilo is dat al 200 ml per dag.

Joost drinkt bijvoorbeeld alleen uit een vaas :edoh: dus die hou ik goed in de smiezen, en ik gooi meestal wat extra water over het natvoer. dan heb je een soort 'soep', vinden ze vaak ook erg lekker.

edit: ik ben ontzettend off-topic, sorry.
over het grit: ik heb deze
ruik niks van plas...
Laatst gewijzigd door AnneLore op 22 apr 2013 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5492
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: siliconen

Bericht door nellebel »

siliconengrit hier ook geen succes. bij onze boerenbond halen ze het uit de handel want het wordt ook niet verkocht.
vooral de harde korreltjes zitten tussen de teentjes. hier gingen ze er niet op.
onze guusje gaat zitten piesen (en poepen trouwens ook) terwijl ik de bak schoonmaak. ik ruik dat plasje echt niet hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: siliconen

Bericht door Ms Maaike »

Ik had met Biokat's (schrijf het vast verkeerd) dat de plas begon te stinken. Lag niet aan de plas, maar aan het grit. Dat ging ontzettend stinken als het nat was.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: siliconen

Bericht door lidewij020 »

Ik heb goede ervaringen met houtkorrels. De urine ruik je niet, meer een lichte houtgeur. De drollen ruik je wel, maar die schep ik eruit zodra ik het zie of ruik.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie