Mijn vriend en ik mogen volgende week gaan genieten van een kleintje (kitten). Zijn naam is Charlie, een mooie rooie. We verheugen ons op zijn komst, maar ik zit met een aantal vragen. Mijn vriend en ik wonen namelijk in een appartement van ruim 65 m2. We wonen op twee hoog. We hebben op dit moment drie krabpalen (1 grote met drie verdiepingen + holletje, 1tje met één verdieping + holletje en 1 gewone krabpaal met wat speeltjes eraan) en natuurlijk andere speeltjes zoals het Catit play circuit, tunnel, balletjes, snackbal, speelhengels, muisjes etc. De mevrouw waar we Charlie gekocht hebben, vertelde ons dat katten goed alleen kunnen zijn en ook goed binnen kunnen blijven mits je wel regelmatig thuis bent.
Vraag 1: wat is jullie mening hierover??
Situatie bij ons thuis: De kat is in ons geval twee dagen van 08:15u t/m 18:00u alleen en op maandag, woensdag en donderdag drie uur alleen. In het weekend ben ik over het algemeen thuis, of bv. op bezoek bij mijn ouders (maar dit duurt niet langer als drie uurtjes)..
Daarnaast blijft er een Border Collie standaard bij ons slapen van dinsdagavond t/m donderdagochtend; dus op de woensdagmiddag heeft Charlie dan toch een speelmaatje.
Vinden jullie dat Charlie dan te veel alleen is?? Of moet dit goed te doen zijn voor hem?
Vraag 2: Weten jullie nog een leuke aanvulling op de huidige speeltjes die we nu hebben? Of zijn de speeltjes voldoende?
Vraag 3: Toen ik mij informeerde over kittens/katten kwam ik het kitten/katten-tuigje tegen. Wie heeft hier ervaring mee, is het aan te raden bij een binnenkat of juist niet ?
Charlie:

Alvast bedankt voor het lezen!!
Groetjes
Jenny