Waarom valt mijn kat mij regelmatig aan en bijt hij?
Re: Waarom valt mijn kat mij regelmatig aan en bijt hij?
rustig afwachten hoe het zich ontwikkelt, dat heb je nauwelijks zelf in de hand! gossie, komt ze helemaal uit Rusland.. k zal het mijn rusjes doorgeven.. en Spikey moet voorlopig nog even bijkomen van de castratie en dat zal ze ook wel merken. lekker borstelen en knuffelen en dat komt vast helemaal goed!
Als ik lees hoe het nu al gaat Doornroosje dan moet dat wel goed komen 

-
- Huiskat
We gaan er in ieder geval voor
Spikey lag nu heerlijk op m'n schoot te knorren en Lola in het raamkozijn. Ondanks dat hij slaapt issie zo alert haha
Lola sprong ervanaf liep naar de keuken, en ja hoor Spikey ook wakker en ook voorzichtig van schoot kruipen. Maar dat Lola nog steeds "weleens" ( absoluut niet vaker meer dan eerst ) gromt naar Spikey als hij in de buurt komt is hopelijk ook niet blijvend. Denk inderdaad dat het echt tijd was gister om Spikey te castreren ondanks dat hij 6 maanden was want zat meer te lezen en hij mauwde inderdaad veel toen ze erbij kwam en ook PRR PRR geluidjes ( niet knorren maar gewoon als hij loopt ) dus denk dat zn hormoontjes hun werk begonnen te doen toen haha
al met al hij is nu gecastreerd dus zal dat inderdaad met de tijd wel verdwijnen. Het PRR PRR heb ik vandaag 1x gehoord en af een toe een miauw eraf naar dr en voor de rest elkaar lekker in de gaten houden.
Ik hou jullie op de hoogte & bedankt voor alle reacties, super!
liefs

Ik hou jullie op de hoogte & bedankt voor alle reacties, super!
liefs
Sinds vorig jaar trotse eigenaar van onze Spikey
-
- Huiskat
Nu ik net op enter heb gedrukt voor m'n berichtje weer een PRR PRR haha
-
- Huiskat
Hey allemaal!
Ik heb vandaag gewerkt en was weg van huis van 8.30 tot 14.15 en Spikey en Lola hebben alles heel gelaten.
Nu heb ik het idee dat spikey heel de tijd wilt spelen ( hij huppelt steeds achter haar aan ) en gisteren ochtend dacht k dat ze aan t spelen waren ( zie text hierboven ) dus dacht het gaat stukken beter. Ze hebben elkaar ook heel gelaten toen ik net weg was, niets aan de hand. Net als de nachten voorheen slapen ze ook alle 2 bij ons op bed. Lola lag helemaal op dr rug helemaal lekker uitgestrekt relaxed op bed toen wij zelf ook gingen slapen. Spikey lag naast mijn vriend en werd wakker weer naast mijn hoofd op mijn kussen. Maar als Spikey nu al bij dr in de buurt komt begint ze weer te grommen. Ook al wilt hij alleen maar even haar geur "ruiken" bij d'r bips ze laat t niet toe. Eergister zag ik hun neusjes met een fractie van een seconde tegen elkaar aandrukken dus dacht nou, een eerste kusje..! Spikey is na z'n castratie dinsdag echt rustiger geworden, kruipt lekker opschoot en is heel aanhalig. Lola was precies hetzelfde toen we haar gingen ophalen, op schoot komen, kopjes geven het lijkt wel alsof t een beetje is omgedraaid. Ik kan haar wel gewoon aaien, ook evt optillen ( heeft ze liever niet maar staat t wel toe dus doe het alleen als het echt nodig is ) en toen ik thuis kwam uit mijn werk vandaag was ze ook blij en kwam ook gelijk kopjes geven.
Zou het komen omdat Spikey die hormonen nog in zich heeft, dat ze gewoon nog steeds moet wennen ( wat ik denk ) of moet ze Spikey niet? Want waar ik haar heb opgehaald deed ze het prima met andere katten liepen er daar nog 4 in de woonkamer..
Liefs
Ik heb vandaag gewerkt en was weg van huis van 8.30 tot 14.15 en Spikey en Lola hebben alles heel gelaten.
Nu heb ik het idee dat spikey heel de tijd wilt spelen ( hij huppelt steeds achter haar aan ) en gisteren ochtend dacht k dat ze aan t spelen waren ( zie text hierboven ) dus dacht het gaat stukken beter. Ze hebben elkaar ook heel gelaten toen ik net weg was, niets aan de hand. Net als de nachten voorheen slapen ze ook alle 2 bij ons op bed. Lola lag helemaal op dr rug helemaal lekker uitgestrekt relaxed op bed toen wij zelf ook gingen slapen. Spikey lag naast mijn vriend en werd wakker weer naast mijn hoofd op mijn kussen. Maar als Spikey nu al bij dr in de buurt komt begint ze weer te grommen. Ook al wilt hij alleen maar even haar geur "ruiken" bij d'r bips ze laat t niet toe. Eergister zag ik hun neusjes met een fractie van een seconde tegen elkaar aandrukken dus dacht nou, een eerste kusje..! Spikey is na z'n castratie dinsdag echt rustiger geworden, kruipt lekker opschoot en is heel aanhalig. Lola was precies hetzelfde toen we haar gingen ophalen, op schoot komen, kopjes geven het lijkt wel alsof t een beetje is omgedraaid. Ik kan haar wel gewoon aaien, ook evt optillen ( heeft ze liever niet maar staat t wel toe dus doe het alleen als het echt nodig is ) en toen ik thuis kwam uit mijn werk vandaag was ze ook blij en kwam ook gelijk kopjes geven.
Zou het komen omdat Spikey die hormonen nog in zich heeft, dat ze gewoon nog steeds moet wennen ( wat ik denk ) of moet ze Spikey niet? Want waar ik haar heb opgehaald deed ze het prima met andere katten liepen er daar nog 4 in de woonkamer..
Liefs
-
- Huiskat
Niemand..?
Ik denk dat Lola gewoon nog even moet wennen. Het kan zijn dat ze zo doet omdat ze Spikey z'n hormonen nog ruikt of omdat ze nog helemaal moet wennen aan hem. Wie zal het zeggen? Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Verveling. Onze poes is ook alleen, alleen die vermaakt zich prima met 'jagen' op d'r speeltjes. En ze heeft de mogelijkheid om naar buiten te gaan. Nu even niet, omdat ze een weekje geleden is gesteriliseerd. En we merken heel erg dat ze weer graag naar buiten wil. Dus misschien is dat een mogendheid? En anders voor zoveel mogelijk afwisseling zoeken met speelgoed.
Groetjes van Laura en Misty