Nu begint het mooie weer natuuurlijk te komen( ik wacht er ook nog op, maar de vooruitzichten zijn postitief;-).
Charlie is nu 8 maanden en ook gecastreerd.
Wij hebben in huis overal ramen tot aan de grond waar hij graag voor zit en lekker naar de vogels in de tuin kan kijken. wat hij erg leuk vindt

ik weet zelf niet goed wat ik ga doen of onze kater naar buiten mag, ik maak me snel zorgen dat ik hem kwijt raak of iets gebeurt, ik heb gisteren een tuigje gekocht en ben met hem in de tuin gaan wandelen ( had de achterdeur opengezet en bleef lekker binnen zitten, dat ik dacht nou dat is mooi ik heb een aanhankelijke kat die niet naar buiten wil) maar na een aantal minuten hij toch naar buiten kwam en lekker ging rond snuffelen en steeds vrijer werd om overal te kijken, en enthousiast met z'n staart begon te zwiepen.

We hebben een aardig grote tuin wat grenst aan een park, ik wil hem het liefste in onze tuin laten en wil ook in de buurt blijven dat ik het in de gaten kan houden.
met het tuigje met een lang koord zou misschien een oplossing zijn maar moet ik natuurlijk goed op blijven letten, om de tuin kat proof te maken zodat hij niet over de struiken en omheining kan is niet te doen.
om een ren te maken vindt ik nog of hij binnen zit, daar zitten geen vogels in waar hij achteraan kan jagen?

ik merkte het toen hij naar binnen moest en ik lekker met zijn brokjes begon te rammelen en meteen naar binnen rende, toen hij in de gaten had dat de deur nog open stond ging hij natuurlijk meteen weer snel naar buiten waar ik hem aan het lange koord nog vast kon pakken.

wat zijn jullie ervaringen met een kat naar buiten doen? heeft hij dit nodig, en is hij met een tuigje niet beperkt in het buiten zijn, zou een kat hier goed mee om kunnen gaan als ik regelmatig zo met hem naar buiten ga?
Zo een heel verhaal maar wil natuurlijk het beste voor mijn lieve charlie;-)
alvast bedankt voor jullie reactie