In de slaapkamer?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: In de slaapkamer?

Bericht door Adriana »

als je katten in huis hebt, dan heb je overal haar. ook mensenhaar trouwens..
en helemaal eens met wendy hierboven: wat is er nou leuker dan knorrtjes, prrrrts, kopjes bij het wakkerworden/opstaan.. en ik zwiep met het omdraaien er heus wel eens eentje opzij maar die springt zodra het weer rustig is weer op bed om in de boekensteun-stand te gaan liggen, ik bedoel stijf tegen het baasje aan...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: In de slaapkamer?

Bericht door Chiquita98 »

Hier ook geen katten op mijn slaapkamer hoor. Ik wil 1 kamer toch echt kattenhaarvrij hebben want anders blijf ik poetsen. En met 5 katten te donderen dan slaap ik ook niet meer. Niet alleen op bed, maar ik word ook wel wakker als ze bijv naar de zolder gaan. Ook overdag komen ze er dus niet. Heb ik ze ook nooit aangeleerd.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: In de slaapkamer?

Bericht door Ikey »

Hier komen ze nooit op de slaapkamer. De deur zit altijd dicht. Vooral mijn vriend vindt het vies om kattenharen en kattenbakkorrels in bed te vinden. Ik ben een lichte slaper, dus ik doe waarschijnlijk geen oog dicht als er twee jonge katten in en uit lopen/rennen/vliegen. Ik zou het wel heel gezellig vinden om ze 's morgens even bij ons te laten liggen als wij zelf ook nog lekker lui liggen te wezen. Volgens mij vinden ze dat heerlijk :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: In de slaapkamer?

Bericht door Ms Maaike »

Het lijkt mij ook heel gezellig, maar als je er een lichamelijke reactie op krijgt wordt het al snel vervelend. :( Eén kamer kattenhaarvrij; lijkt mij persoonlijk een goeie 'deal' inderdaad. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: In de slaapkamer?

Bericht door BloemTetsu »

Een hele goede reden om de katten in de slaapkamer te laten ben ik vergeten. Elfie laat zich namelijk uitvoerig aaien op bed als ik net wakker ben :-)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: In de slaapkamer?

Bericht door BillyJean »

ik vind het heerlijk: wakker worden met de spinnende katten, hier liggen ze dus op bed...( maar lang niet altijd hoor)
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: In de slaapkamer?

Bericht door AnneLore »

met die haren, hier valt het redelijk mee. ik denk dat Joost en ik gelijk opgaan in het ruien als ik zo de bank eens bekijk na drie dagen niet stofzuigen (foei! ;))

Hier ook kat op bed, maar met een paar (wederzijdse :lol: ) regels. als ik zeg dat 'spelen klaar is' en 'speelgoed in de huiskamer is', dan is dat ook zo. binnen twee minuten zit meneer in de huiskamer achter iets van pluche aan. voetentikkertje mag, maar daar stopt ie zelf ook mee na een poosje, dus daar heb ik niet zo'n last van. bij aanhoudend drammen (ik wil spelen en ik vind het stom dat jij wil slapen) doe ik de slaapkamer dicht en Joost in de woonkamer met de mededeling dat hij zn energie even ergens anders kwijt mag, en dat ik vast ga slapen. op een gegeven moment komt hij dan miauwen of krabben aan de deur (kan een uurtje duren of de hele nacht, net waar zijn behoefte ligt) en dan doe ik de deur weer open en slapen we verder.

(ik weet dat ik klink als een idioot en dat ik tegen Joost praat of het een mens is, maar mijn ervaring is dat verbale boodschap met een stevige innerlijke overtuiging wel degelijk een heleboel effect heeft)

zijn regel is dat half 7 wakker worden is, en dat het dan tijd is voor spelen en knuffelen. ik vind dat prima. kan ik ook even plassen, genieten van een spinnende kleine kat die zich in de gekste bochten draait en speeltjes komt brengen en een kopje koffie zetten. daarna kan ik rustig nog een paar uur slapen als ik dat wil (en de tijd heb)
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9386
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: In de slaapkamer?

Bericht door castratenkoor »

Timo vind in het weekend dat ik dan ook wel om 5.30 uur op kan staan - want dan heeft meneer zgn honger. Staan altijd brokken op zolder. Ach ik hou toch niet van uitslapen. Blijf meestal nog een uurtje rekken. Ben er dan wel voor 7 uur uit. Ach dan heb je lekker veel aan je dag.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Anoeska
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 mar 2013 15:20

Re: In de slaapkamer?

Bericht door Anoeska »

De eerste nacht dat wij Bella hadden deden we de slaapkamerdeur dicht. Maar als snel hoorde we iets aan de deur en zat er een hele mooie kras op. Aangezien de deur net helemaal opnieuw was geverfd (verhuist, dus alles was opnieuw gewit en geverfd) hadden we er geen zin in dat de hele deur kapot zou worden gekrabt. Vanaf toen hebben we de deur open gelaten, ze komt heel rustig bij ons aan het voeteneinde liggen. Af en toen heeft ze nachten dat ze je kopjes gaat geven 's nachts of met een muis op bed aan het spelen is. Dat was in het begin even wennen maar ik en mijn vriend slapen daar nu wel goed doorheen. En het heeft toch altijd iets gezelligs als je wakker word en een spinnend koppie naast je ziet.

Denk dat ik het nu zielig zou vinden om de deur dicht te doen, omdat ze het nu zo gewend is. Wat haren betreft hebben wij een witte sprei gekocht die we als we wakker worden over het bed heen slaan. Zo blijft je bed enigszins haar vrij en je kunt het makkelijk uitkloppen. Werkt bij ons ideaal.
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: In de slaapkamer?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Toen we de katers net hadden vond mijn vriend het leuk, twee van die kittens in bed. Nu we 3 katten hebben zou hij ze het liefst niet meer op de slaapkamer laten. Tja.... daar denken de katten heel anders over natuurlijk :lol:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
katjeoss
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2013 12:32
Locatie: noord-brabant

Re: In de slaapkamer?

Bericht door katjeoss »

Moet er niet aan denken dat onze beestenbende (die bestaat uit 1 kat en 8 honden) bij ons in bed slapen :):). Nee hoor ze hebben allemaal hun eigen slaapplaats en het is prima zo.

Daarnaast blijven bij ons de kat en de honden altijd beneden zodat het boven goed schoon blijft. (meer een praktische redenen). Wij slapen overigens beneden, gelukkig kennen ze het ook niet en ik zal ze ook niet wijzer maken. ;-)

Ik denk dat als ze het eenmaal meegemaakt hebben dat ze in de slaapkamers mogen dat het ook moeilijker af te leren is.

groetjes
Gebruikersavatar
Catsbythesea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2013 22:56
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: In de slaapkamer?

Bericht door Catsbythesea »

Als ik wakker word dan liggen er heel gezellig 3 spinnende katten op mijn bed :grin:
Fokker van Siamezen en Brits korthaar.
http://Www.catsbythesea.nl
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

Re: In de slaapkamer?

Bericht door Rennie90 »

Bij ons hebben ze een mandje naast bed staan waar ze vaak in liggen, en ze komen ook vaak op de bedrand of op mij piggrn.ze zijn nu bijna 4 maanden, maar ik wilde altijd al dat ze bij me kwamen "slapen" vind het nirt erg om en keer extra te moeten zuigen. Alleen ja wat je zelf ook heb meegenaakt is het nachtelijke speeluurtje :D en mijn mimi komt snachts zon muisje op mn gezicht leggen omdat ze vind dwt ik die weg moet gooien (ze apporteert :p)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5503
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: In de slaapkamer?

Bericht door nellebel »

1 tip, als je niet wilt dat mimi je steeds wakker maakt zou ik ze nu al negeren als ze je een muisje komt brengen. gijs apporteert ook. dat begint met 1x het balletje brengen s'nacht of s'avonds, maar uiteindelijk kon meneertje er geen genoeg van krijgen. ik heb dit heel snel afgehouden. als we gingen slapen ging het balletje in de la van het nachtkastje en wist hij dat er niet meer werd gespeeld. na 5x wakker gemaakt worden gaat de lol er wel wat vanaf hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

Re: In de slaapkamer?

Bericht door Rennie90 »

het probleem van het muisje heeft zichzelf al opgelost, want ik word er nu niet meer wakker van :P
dus vind s ochtends wel 5 muisjes in bed, maar als ik wakker ben gooi ik een paar keer en als ik slaap heb ze pech ^^
Plaats reactie