Bounty wast mij.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Renatevanderveer

Bounty wast mij.

Bericht door Renatevanderveer »

Hoi!

Zoals jullie weten heeft Bounty bij ons een slechte start gehad.
Ze is heel ziek geweest en in die tijd heb ik heel veel ritjes met haar afgelegd naar de dierenarts.
Ik was dan ook de eerste die 'goed' contact met Bounty kon krijgen.
Bounty heeft een duidelijke voorkeur voor mij. Als ik haar roep, krijg ik kopjes, prrr-tjes en knuffels.

Bounty krijgt wel steeds beter contact met Alex. Als hij op de bank ligt met zijn Ipad, klimt ze bij hem op schoot.
Ook Alex krijgt dan kopjes en heel veel knuffels.

Sinds een tijdje ligt Bounty zo nu en dan op mijn kussen. Ze krult zich dan om mijn hoofd heen.
Ze sabbelt dan aan mijn haren (heel irritant, krijg er kippenvel van..) en likt mijn voorhoofd.
Als ik dan niet reageer, begint ze aan mijn deken te trekken. Ik wil aandacht en wel nu!

Vaak word ik dan wakker (als ik dat al niet was van dat kippenvel gevoel, hihi) en aai haar.
Daarna kruipt ze vaak tegen mij aan en begint mij te wassen.
Mijn vingers, mijn polsen, overal waar ze bij kan zeg maar.
Zelfs achter mijn oren.. :eshifty:

Ze kan hier een hele tijd mee bezig zijn en als ze klaar is? Begint ze vrolijk van voren af aan.
Meestal zet ik Bounty dan op het voeteneinde of op het plankje naast ons bed.
Ze laat me dan twee uurtjes met rust en dan begint het hele riedeltje weer opnieuw.
Ik vind het onwijs schattig, maar ik vraag me af; Waarom?

Waarom word ik zo fanatiek gewassen, is dit uit genegenheid? Is dit haar manier van zeggen; ik vind je lief?
De meeste katten doen dit toch al door kopjes en knuffels te geven?
Bounty krijgt er een hoop knuffels en kopjes voor terug (Ik duw wel eens mijn hoofd tegen haar aan),
maar ik kan en ga haar niet wassen.
Waarom doet ze dit dan?

Zijn er katzels die dit ook doen?
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Re: Bounty wast mij.

Bericht door BloemTetsu »

Bloem is daar ook goed in. Maar meestal tijdens haar eigen was sessie en dan alleen mijn arm en linker kant van gezicht van mondhoek naar oor. Of ze wast mijn broek. Maar als ze het gedaan heeft, is het ook klaar en gaat ze of verder met zelf of slapen.

Waarom? Geen idee. Ik ben wel nieuwsgierig. :)

Edit: ook mijn oksels vanaf de rugleuning als ik genoeg bezweet ben. Dat kietelt en zit er grappig uit. Kat ondersteboven met snuit verstopt.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Ik denk dat ze het inderdaad uit genegenheid doet. Ze wil je verzorgen.
Onze vorige poes likte ook altijd over het hoofd van mijn man; net zoals katten bij elkaar doen. Dan ging ze op de rugleuning van de bank achter mijn man zitten, en dan begon ze met haar wassessie...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik zie het als een combi van genegenheid en aandacht opeisen. Als B. en ik samen in de huiskamer zijn, gaat Bram heel fanatiek mij wassen. Alsof hij niet wil dat ik B. aandacht geef.
Hij doet dat ook als ik aan de telefoon ben.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Of ze vinden ons vies.

Haren wassen waren Kathy* en Ducky* gek op, maar alleen van vriend. Uitgebreid werd het schoongelikt en alle partijen waren gelukkig. Bij mij ging het niet ivm lang haar.

Zij stapje: Bloem wil altijd fanatiek kopjes geven als ik net uit de douche kom en als ze de kans niet krijgt gaat ze apart mauwen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Hier zijn al wel meer topics over geweest. Tja ik word ook flink gewassen altijd door Misty. Ik denk ook genegenheid, aandacht en Misty vind deo en parfumgeur ook heerlijk. Soms zeggen ze ook wel het zoutige zweet vinden ze lekker. Ach maakt mij niks uit. Ze geniet er volop van en als ik weer muggebulten heb vind ik dat ruw tongetje heerlijk!! :lol:
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Minoes wast mij en B ook regelmatig, handen worden uitgebreid verzorgt en daarna het gezicht. In de ooghoeken is ze altijd lang bezig en daarna pakt ze zachtjes mijn wenkbrouwen en gaat die verzorgen, heb zowat geen pincet meer nodig ;) . Ik laat haar altijd maar lekker der gang gaan maar als ze klaar is dan is ze ook klaar en gaat zichzelf wassen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Hier ook twee mensen wassende katten. :) Als ik Pippi haar gang laat gaan in m'n gezicht dan likt ze m'n huid tot bloedens aan toe open, laat staan wat er zou gebeuren als ze m'n ooghoeken zou wassen, dus meestal bied ik dan m'n handen aan. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Adriana

Bericht door Adriana »

hier wassen ze elkaar, ook achter de oortjes.

en als ik mijn haar heb gewassen of mijn gezicht al te grondig heb schoongemaakt (ik bedoel dan ruik ik verkeerd) dan wordt dat hier onmiddellijk gecorrigeerd met kopjes en gelik 'rasp rasp'.

boodschap: "u vrouwtje=opperkatzel ruikt verkeerd en wij, tijgers zullen dat varkentje wel even wassen. sorry wij bedoelen; zorgen dat u weer naar ons ruikt... en nou nooit meer doen hè..?"
'kan ik niet beloven, BoMaks...'
AnneLore
Poema
Poema

Bericht door AnneLore »

wat herkenbaar! Joost doet dat ook. hij kiest er ook echt momenten voor uit, zoals 's ochtends als ik vrij ben en er heel lang geknuffeld kan worden. dan wast hij inderdaad mijn voorhoofd, oogleden, handen, neus. de hele riedel. :) en kopjes geven doen we ook over en weer, of in ieder geval, hij kopjes, ik neus en wang :)
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Skippy wast alleen mijn nek en begint daar tegenwoordig heel erg bij te kwijlen ;-) Maar zij is dan tegelijkertijd aan het melken in mijn nek, dus denk dat het bij haar naast genegenheid ook te maken heeft met het feit dat zij geen moeder had als kleine baby. Bij haar wordt het al steeds minder, dat vind ik wel eens jammer :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Catsbythesea
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door Catsbythesea »

Hier ook twee lebbers :lol:

Ik krijg er ook kippenvel van dat tongetje is zo ruw haha
Fokker van Siamezen en Brits korthaar.
http://Www.catsbythesea.nl
Plaats reactie