Sem likt aan kattenvervoersbakje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Robijn
Jaguar
Jaguar

Sem likt aan kattenvervoersbakje

Bericht door Robijn »

In de slaapkamer staat op het nachtkastje naast het bed een kattenvervoersbakje. We zijn er achter gekomen dat Sem heel erg graag in dit bakje slaapt. Zodra hij de slaapkamer in mag, gaat hij in dit bakje liggen. Het lijkt net of hij zich heel erg geborgen voelt hierin..
Nu valt het ons op dat hij regelmatig, haast overdreven, aan het bakje likt; hij ligt dan met zijn kopje richting de opening en hij likt dan het plastic van het bakje, boven de opening..
Waarom zou ie dat doen? Wil hij met zijn speeksel zijn geur afgeven en op deze manier het bakje aan zich toe eigenen ofzo?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Re: Sem likt aan kattenvervoersbakje

Bericht door BloemTetsu »

Tetsu gaat er ook in, maar dan als hij door spel van zichzelf of door dames overprikkeld is en even stoom afblaast.
Sem heeft hier geen last van. Ik denk dat het een vorm van veilig voelen is en het wassen een uiting is van de ontspannenheid, net als zichzelf wassen.
Of hypothetisch: stereotypisch gedrag. Door het herhaaldelijk repetitief likken komen hersenstofjes vrij en dat voelt prettig. Hier raken dieren verslaafd aan. Maar daar voor moet er veel meer aan de hand zijn met Sem.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Sem likt aan kattenvervoersbakje

Bericht door castratenkoor »

Dat doet mijn Thijs ook aan plastic en kunststof dingen likken. Het hoe en waarom is mij ook niet duidelijk. Echt een obsessie lijkt het. Ik heb in het wandmeubel ouderwetse langspeelplaten staan. Er waren er een paar met plastic beschermhoezen. Die heb ik er uiteindelijk maar afgehaald omdat Thijs er constant aan zat te likken. Zet ik een plastic tas met boodschappen neer dan is hij ook snel van de partij om de zak af te lebberen.

Ik denk niet een manier om geur af te zetten, dat doen ze niet met hun tong maar met hun mondhoeken - het kopjes geven zeg maar.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie