Zoals jullie weten heeft Bounty bij ons een slechte start gehad.
Ze is heel ziek geweest en in die tijd heb ik heel veel ritjes met haar afgelegd naar de dierenarts.
Ik was dan ook de eerste die 'goed' contact met Bounty kon krijgen.
Bounty heeft een duidelijke voorkeur voor mij. Als ik haar roep, krijg ik kopjes, prrr-tjes en knuffels.
Bounty krijgt wel steeds beter contact met Alex. Als hij op de bank ligt met zijn Ipad, klimt ze bij hem op schoot.
Ook Alex krijgt dan kopjes en heel veel knuffels.
Sinds een tijdje ligt Bounty zo nu en dan op mijn kussen. Ze krult zich dan om mijn hoofd heen.
Ze sabbelt dan aan mijn haren (heel irritant, krijg er kippenvel van..) en likt mijn voorhoofd.
Als ik dan niet reageer, begint ze aan mijn deken te trekken. Ik wil aandacht en wel nu!
Vaak word ik dan wakker (als ik dat al niet was van dat kippenvel gevoel, hihi) en aai haar.
Daarna kruipt ze vaak tegen mij aan en begint mij te wassen.
Mijn vingers, mijn polsen, overal waar ze bij kan zeg maar.
Zelfs achter mijn oren..

Ze kan hier een hele tijd mee bezig zijn en als ze klaar is? Begint ze vrolijk van voren af aan.
Meestal zet ik Bounty dan op het voeteneinde of op het plankje naast ons bed.
Ze laat me dan twee uurtjes met rust en dan begint het hele riedeltje weer opnieuw.
Ik vind het onwijs schattig, maar ik vraag me af; Waarom?
Waarom word ik zo fanatiek gewassen, is dit uit genegenheid? Is dit haar manier van zeggen; ik vind je lief?
De meeste katten doen dit toch al door kopjes en knuffels te geven?
Bounty krijgt er een hoop knuffels en kopjes voor terug (Ik duw wel eens mijn hoofd tegen haar aan),
maar ik kan en ga haar niet wassen.
Waarom doet ze dit dan?
Zijn er katzels die dit ook doen?