Ik heb dit subforum doorgespit, maar niet helemaal kunnen vinden wat ik zocht.
In mei mag ik mijn eerste twee katten op gaan halen en momenteel kan ik mijn enthousiasme goed kwijt in het veel lezen over voornamelijk voer. Daar ben je wel een tijdje zoet mee

Over KVV heb ik ook veel gelezen, maar het een beetje opzij geschoven omdat hier in Zweden de merken niet beschikbaar zijn die jullie noemen. Ik heb gezocht, maar niet gevonden, tot bleek dat de moeder van een collega één van de eerste KVV merken van Zweden runt. Ik moest haar maar eens opbellen.
Site bekeken (vooral gericht op honden) en zojuist gebeld. Ik moet eerlijk zeggen dat het gesprek me erg tegenviel. In de context was ik de leek, maar het voelde alsof sommige dingen die zij zei niet helemaal klopten. Haar merk biedt slechts 1 soort katten 'worst' aan en daar zit alleen kippenhart en kippennekjes in. Ik vroeg of ik nog ergens bot vandaan moest halen en toen zei ze dat dat alleen voor honden nodig is, niet voor katten. Ze noemde dit voer ook compleet en dat ze alleen op deze worst kunnen leven. En dat terwijl ik toch al enkele keren hier de formule voor compleet versvoer ben tegengekomen en daar zitten dan bepaalde percentages spiervlees, lever, bot etc. in. Om nog maar niets te zeggen over het verschillende dieren moeten afwisselen. Ze zei wel dat ik af en toe sardientjes, ei en gehakt erbij zou kunnen geven.
Mijn vragen zijn:
- Deze worst is geen compleet voer, of wel?
- Is het verkeerd om evt. verschillende merken/soorten kvv te mengen voor de afwisseling en de juiste verhoudingen?
- Er is hier veel meer KVV beschikbaar voor honden dan voor katten. Ik las in een ander topic dat je dat best kunt gebruiken, mits je op de ingrediënten let. Waar moet ik op letten als ik naar kvv voor honden kijk, met de gedachte het voor een kat te gebruiken?
- Toch even proberen: toevallig iemand die in Zweden woont en die een compleet Zweeds kvv menu aan kan raden?

De reden dat ik zelf barf maken momenteel niet overweeg is omdat me dat iets te ambitieus lijkt nu meteen als kersverse kateigenaar en omdat ik mijn halve leven vegetariër ben en ik het eerlijk gezegd erg moeilijk zou vinden dat te bereiden (en mijn vriend de vleeseter ziet het ook niet zo zitten).
Alvast bedankt voor jullie meedenken.