Aparte gedrag kat, zie you tube filmpje

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
ulucay
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2013 16:01

Aparte gedrag kat, zie you tube filmpje

Bericht door ulucay »

Hallo mensen,

Gegegevens:
Geslacht: V, ingeënt, ontwormt en ontvlooit.
Ik heb een heel lief katje die nu 5 maand is. Het begon allemaal op de een of andere dag in de avond. Als eerste heb ik aan vergiftiging gedacht maar bleek niet zo te zijn..
Zie eerst filmpje youtube > http://www.youtube.com/watch?v=26XP9-bXL7k
Dit gebeurd niet altijd maar wel regelmatig sinds ander half maand ik ben het meer in de avond tegengekomen dan overdag maar neemt niet weg dat het ook gebeurd als we haar niet zien. Dit is het meest heftige (filmpje) als ze rustig is likt ze zich wel vaak en schud met haar kop net of er iets in zit .. als ze slaapt lijkt het minder te zijn maar zover ik het weet kunnen katten veel verbergen . Het is bij mij twee keer voorgekomen dat er ook geruis en geborrel uit haar buikje kwam waar ze ook van schrikt. Wat me nog meer is opgevallen is dat ze twee keer bij zn *aanval* heeft gespuugd, nu weet ik wel dat katten wel vaker spugen. Maar ik heb niet het gevoel dat dit vaak gebeurd want ze verteerd wel haar eten normaal en poept ook normaal dus geen diaree of iets dergelijks.. Ze eet dus goed en wil ze wel spelen hoewel ik in haar ogen soms kan zien dat ze er wel wat duf uitziet dan eerst. Oh ja bij zn aanval probeert ze soms ook hoge plekken op te zoeken , dan komt ze overal waar ze normaal niet komt bijvoorbeeld op het fornuis of koelkast.
- Zoals jullie het kunnen zien heeft ze ergens last van. Ik ben al 4 Keer naar de DA geweest. Eerste diagnose was het eten van een verkeerd plantje of wat dan ook .. Ze komt buiten, nu heb ik ook gelezen dat het beter is dat ze buiten komen nadat ze gesteriliseerd zijn maar ik heb ervoor gekozen om haar wat vrij te laten zodat ze snel leert, binnen en buiten , natuurlijk is ze de eerste paar maanden binnen gebleven.
Tweede keer waren het de wormen waar ze gek van werd , om dat uit te sluiten heeft ze nogmaals een worm kuur gekregen maar dit had geen effect op haar . De derde keer zouden het vlooien kunnen zijn en hierbij heb ik aangegeven dat ze ook vooral op haar achterkant huidschilfjes heeft, die heb ik gevonden toen ik haar aan het kammen was. Vooral op haar achterkant en op haar pootjes , niet veel maar wel genoeg om aan te geven. Het zijn in totaal die ik heb gevonden 4, of 5 plekken waar ze dat soort korstjes voorkomen , een aantal zijn al genezen maar het lijkt erop of ze dan weer op een andere plek terug komen. DA heeft aangegeven dat ze dus wel een gevoelig huid had en het goed was om te weten .. nou ja goed .. dat vlooien ding hielp ook niet en toen ben ik nog een keer gegaan …. Dit keer zou het wel aan de hormonen kunnen liggen dus adviseerde zij om haar te steriliseren.. ik ging hier eerst mee akkoord maar nadat het de dagen erop erger werd heb ik besloten om het niet te doen,, 1 omdat het eigenlijk toch te vroeg was en twee ik wilde niet dat ze weer aan aanval kreeg terwijl ze revaliderende was dus heb ik het gecancelt. Nu ga ik weeeer morgen voor een bloedonderzoek en urine onderzoek .. Ik ben een student dus ik heb genoeg geld. Lol. FF kijken wat daar uit gaat komen .. en ja alle input is natuurlijk welkom want ik vind het allemaal wel een beetje mysteries .. Ik ga zelf vanaf vandaag haar eetpatroon ook veranderen. Ze kon brokjes altijd eten en kreeg twee keer per dag natvoer .. Nu wil ik haar alleen brokjes geven en natvoer heel soms .. ff kijken of dat een verschil gaat maken.


Wat mijn diagnose is :
- Ze heeft een allergie voor iets .. alleen gaf de DA aan dat het te vroeg is voor een allergie , en allergie onderzoek ..
- Iets met haar darmen omdat er soms vreemde geluiden uit komen ..
- Gevoelig huid , maar huid is niet het enige probleem .. voor de rest is haar vacht wel okay.
- Het kan ook iets zijn dat seizoensgebonden is .. het is nu koud en ik weet niet hoe haar lichaam zal reageren als het zonnig is ..
Ik hoop dat ik een duidelijk beeld heb kunnen schetsen van mijn katje, alle advies is welkom,

Bij voorbaat bedankt !

Peace and love,
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Aparte gedrag kat, zie you tube filmpje

Bericht door Dinky »

Het lijkt op het filmpje alsof ze jeuk heeft aan de achterkant wat overeenkomt met het feit dat je daar schilfertjes vind.
Zie haar daarnaast erg met haar kopje schudden alsof de oortjes ook jeuken? Misschien na laten kijken op oormijt?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Aparte gedrag kat, zie you tube filmpje

Bericht door Ms Maaike »

Hoi Ulucay,

Ik heb het filmpje even bekeken en kom eigenlijk meteen uit op vlooien/mijten (misschien ook wel inwendige parasieten). Heb gelezen dat ze is ontwormt en ontvlooit, maar wanneer? En met welk middel? Dat laatste kan behoorlijk veel uitmaken. Heb je met het ontvlooien ook ALLE kieren en hoeken van je huis gezogen? Zijn de mandjes en andere ligplekken goed gewassen/schoongemaakt?

Natvoer kun je altijd geven; extra vocht kan nooit kwaad (katten zijn van nature geen goede drinkers). Welk droog- en natvoer geef je? Het kan ook een voedselallergie zijn.

Ik lees dat je haar buiten laat terwijl ze niet gecastreerd is. Dit is echt vragen om ongewenste nestjes. Wil je haar alsjeblieft eerst laten castreren en daarna pas naar buiten laten?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aparte gedrag kat, zie you tube filmpje

Bericht door castratenkoor »

Filmpje laat duidelijk een kat met jeuk zien, aangezien ze buiten loopt, wel elke maand ontvlooien zou mijn advies zijn. Met middel van dierenarts. En ze is 5 maanden dus moet nog elke maand ontwormd worden. Ze kan buiten sowieso makkelijk een wormenbesmetting oplopen.

Ik sluit me verder bij het advies van Maaike aan - eerst castreren en dan pas los buiten.
Voor je het weet is ze heel jong al zwanger met alle risico van dien.
En je wilt toch niet meehelpen aan het opbouwen van nog meer kattenoverschot dan er elk jaar al is?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Aparte gedrag kat, zie you tube filmpje

Bericht door Ikey »

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Het lijkt op jeuk, in ieder geval in de oren (oormijt) en aan haar achterkant. Ze kan buiten iets opgelopen hebben, of ergens doorheen gelopen zijn waar ze een reactie door heeft, gaat krabben en wondjes krijgt door het krabben. Bijvoorbeeld brandnetels. Ze kan ook een voedselallergie hebben.
In het rondrennen en zwiepen met de staart zie ik alleen een speelse kitten. Wellicht dat ze op andere plekken komt dan normaal tijdens die minuten omdat ze zich verveelt en een kittenmaatje mist.

Castreren lijkt me een goed plan, voordat ze buiten komt, zodat er niet nog meer ongewenste nestjes komen.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Aparte gedrag kat, zie you tube filmpje

Bericht door Ms Maaike »

Dat staartzwiepen doen ze hier ook uit irritatie, ik denk dat dat het eerder is in dit geval.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie