Onze Brits Korthaar poes Robijntje is nu 10 jaar en 4 maanden.
Ze verkeert volgens ons nog in goede gezondheid. We vinden alleen dat haar ontlasting (keuteltjes) erg droog is (dat is als sinds we haar hebben; nu 2 jaar), en dat ze niet zo veel eet. Het lijkt of ze de laatste tijd een beetje afgevallen is, en aan haar vacht zie je dat ze nu echt 'oud' aan het worden is.
Verder drinkt, plast en poept ze goed/normaal en is ze speels (m.n. 's avonds/'s nachts en 's ochtends vroeg). Overdag slaapt ze wel veel; maar ja ze is een Brit, en ook niet meer zo jong; dus dat lijkt me normaal.
Is het verstandig om een seniorencheck bij haar te laten doen? Of is ze daar nog te 'jong' voor, en is een seniorencheck alleen verstandig als je merkt dat je kat gezondheidsklachten krijgt?
Alvast bedankt voor jullie advies!
seniorencheck?
seniorencheck?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Kopstootje van Tarzan

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Re: seniorencheck?
ik denk dat dat zeker geen kwaad kan. Pruts heeft ook al een tweetal keer een bloedonderzoek ondergaan, en op basis daarvan heeft ze dan een voedingssupplement gekregen om de toestand van de vacht te verbeteren (op basis van omega 3, helpt heel goed trouwens!). Ik heb trouwens de indruk dat die omega drie haar in het algemeen levendiger en speelser gemaakt heeft, ik weet eigenlijk niet of dat kan? (maar dat is naast de kwestie he
) Onze dierenarts doet het in elk geval vanaf tien jaar, en voor raskatten nog iets vroeger als ik mij niet vergis.

- BloemTetsu
- Tijger
Kwaad kan het nooit. Behalve voor portemonnee en eventuele bijeffecten van bloedprikken en/of stress.
Mijn da doet het vanaf 8 jaar. Voor de zekerheid zou ik het doen. Als er niks is, weet je wel wat de start positie van haar waardes zijn.
Mijn da doet het vanaf 8 jaar. Voor de zekerheid zou ik het doen. Als er niks is, weet je wel wat de start positie van haar waardes zijn.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
als het nog nooit gebeurd is dan kan het geen kwaad om een keer nierwaardes, bloedsuikerwaardes (fructosamine) en de rest te laten checken.
bij veel eventueel beginnende kwalen geldt dat je daar met bepaald type voer en missch wat medicatie nog heel wat aan kunt vertragen. maar als je dat niet weet, dan kun je ook niet ingrijpen en eventueel bijsturen.
het kost wat geld maar ik denk dat het een goeie investering is.
en als alles tip/top in orde is dan is het wel prettig om dat ook te weten!
bij veel eventueel beginnende kwalen geldt dat je daar met bepaald type voer en missch wat medicatie nog heel wat aan kunt vertragen. maar als je dat niet weet, dan kun je ook niet ingrijpen en eventueel bijsturen.
het kost wat geld maar ik denk dat het een goeie investering is.
en als alles tip/top in orde is dan is het wel prettig om dat ook te weten!