Kat van de buren mieauwt als het vriest buiten

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
mfrielink
Kitten

Kat van de buren mieauwt als het vriest buiten

Bericht door mfrielink »

Al een paar nachten loopt de kat van de buren te mauwen, meestal wanneer het vriest of net zoals nu met die koude wind.
Ik ben al een paar keer om 4 uur snachts eruit gegaan om te kijken welke kat het was, en vannacht zag ik dat het om de kat van de buren gaat.
Ik heb hem nu binnen gelaten bij mij en zit er aan te denken om de dierenbescherming te bellen.
Die nachten dat het -17 en -10 graden was zat dat beesje ook de hele tijd te mauwen om naar binnen te kunnen en nu met die koude wind weer. Ik vind dat niet kunnen en heel zielig.
Wat vinden jullie, eerst met buren praten of gewoon dierenbescherming bellen?
Adriana

Re: Kat van de buren mieauwt als het vriest buiten

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
wat lief van je dat je je bekommert om dat arme dier..
je zou twee dingen kunnen doen denk ik..
contact opnemen met de inspecteur dierenbescherming of jullie wijkagent (bestaat de dierenpolitie nog?) in jouw stad/omgeving zodat je weet wanneer het dierenmishandeling is en wat daar aan te doen
http://inspectiedienst.dierenbescherming.nl/
en (missch zonder dat te zeggen) dan thee gaan drinken bij jullie buren.
ik neem aan dat die kat gecastreerd is.. en blijkbaar horen jullie katermans wel schreeuwen en de buren niet.. of ze zijn niet thuis of zo of zo.. dan geef je ze de kans om het uit te leggen en missch na te denken over een oplossing..
heb je nu een buurkatzel binnen? en heb je zelf katten of een hond?
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Het ligt er een beetje aan hoe de kat eruit ziet, denk ik. Maakt de kat een verwaarloosde indruk?

Anders zou ik toch eerst met de buren gaan praten. Misschien is het gewoon onwetendheid van de buren, hoe stom dat ook in onze oren klinkt. Als je de indruk krijgt dat het de buren niks kan schelen en je blijft de kat horen 's nachts, zou ik de dierenbescherming bellen.

Bestaat het nummer 144, red een dier nog?
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Er zijn mensen die de kat buiten zetten als ze naar bed gaan. Dat is niet strafbaar. Als de kat er goed uit ziet doet politie en dierenbescherming niets in zulke gevallen.
De enige optie lijk mij vriendelijk met de buren gaan praten en uitleggen dat je het zielig vindt dat de kat 's nachts hun huis niet in kan - en de hele nacht loopt te huilen.

Nu je hem 1 x binnen hebt gelaten leert de kat uiteraard wel dat als hij bij jou gaat jammeren, hij bij jou binnen mag.

Het hangt ervan af waarom de kat 's nachts buiten is en of de buren voor rede vatbaar zijn.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de kat wispelturig is en er zelf uit wil 's avonds. En dan wellicht niet het benul heeft dat als ze naar bed zijn, niemand hem meer binnen laat.
Misschien kun je de buren adviseren in dat geval om een kattenluikje te nemen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
mfrielink
Kitten

Bericht door mfrielink »

Ik heb zelf geen honden of katten, wel een kat gehad, maar die is vorig jaar overleden.
De kat ziet er verder goed uit, mooie vacht en zacht ook dus wel goed verzorgd, maar ik word vaak wakker om 3 uur of 4 uur s'nachts en dan staat die te mauwen. Ik heb ook het idee dat ze hem met slapen gaan naar buiten doen en ook al is dit niet strafbaar, met zulk weer doe je dat toch niet? En naast dat, je zou toch zeggen dat ze er zelf ook wakker van worden van dat mauwen?
Met vakantie heb ik ook al een keer gezien dat ze hem twee weken achter lieten buiten met een voerbak en een drinkbak in de voortuin. Toen had ik mijn eigen kat ook nog en heb ik geprobeerd om het drinkwater elke dag te verversen en uiteindelijk ook brokken gegeven want zijn eigen brokker raakte op na een paar dagen. Ik weet dat het schadelijk kan zijn voor een kat, want hij kan een speciaal dieet hebben, maar ja je kan hem ook niet zonder eten laten zitten.
Ik denk dat ik van de week bij de buren langs ga om te praten, kijken of ik zo tot een oplossing kan komen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!!!
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

De kat zo 2 weken achter laten is volgens mij wel weer strafbaar! Zou zeker met ze gaan praten. Succes....zijn vaak moeilijke gesprekken.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Sjeee je kat 2 weken achter laten met een bakje brokken en water! Walgelijk volk weer. Maar fijn dat hij zo een lieve buuf heeft die zich over hem ontfermt. Denk dat de dierenbescherming weinig kan doen aan het feit dat hij s'nachts buiten loopt, hoe zielig het ook is. Praten met hen lijkt mij voor dit feit de enigste optie, en zodra ze op vakantie gaan en het dier aan zijn lot overlaten bellen met de dierenbescherming hopelijk halen ze het dier dan weg. Bah geen woorden voor om dat je dier aan te doen!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Jaren geleden hadden wij ook buren die gingen verhuizen en daar maanden over deden. Ondertussen bleven de katten achter en ze kwam 1 pw langs. Mannetje en vrouwtje....Dus kittens. Toen wel politie gebeld, en die kwam langs. Er was water en brokken, dus geen actie. Maar wel als er niks is. Dus bellen, maar eerst contact leggen met buren.
Had hier ook 'meisje' en 'mannetje' rondlopen, waren nog jong. Ook geen spoor van eigenaar en ze liepen overal en ook naar binnen en niemand wist van wie ze waren, wij ze naar asiel gebracht. Bleken ze van 3 huizen verder. Daarna liep meisje regelmatig tijdens schoolvakantie 's nachts buiten en in de stort regen (de binnen 30 seconden doorweekt regen) in mijn tuin. Vaak voor haar schuur open gezet en gedroogd, ze was dol blij met aandacht. Nu onze tuin is afgezet zie ik haar niet meer. Mannetje is agressief geworden.

Mijn advies is proberen te praten en anders tijdens weer zo'n vakantie 144 bellen (bestaat nog steeds).
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie