Geslacht kittens? (gister geboren)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
marjon1989
Lynx
Lynx

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door marjon1989 »

Ja ik smeer er ook geen zalf meer op, want het ziet er verder wel goed uit. Het is alleen een beetje een raar aanzicht. Vooral op de 1e foto zie je dat goed.
marjon1989
Lynx
Lynx

Afbeelding

Kijk nou.. Ik ben zo verliefd op ze haha.

(En even ter verduidelijking, want ik krijg reacties via priveberichten.. Ze hebben allemaal al een nieuw warm mandje.. Het is niet mijn doel om ze hier te 'verkopen')

Ik heb trouwens van Royal canin kittennatvoer gekocht en kittenmelk. Om dat te mengen als eerste vaste voer (ergens gelezen dat, dat goed is). Wanneer kan ik daarmee beginnen? En ik heb er een flesje bij gekocht, is dat goed of kan ik het beter gelijk op een bordje doen? Het poesje is nog steeds geen 300 gram (wel heel levendig en tevreden hoor), maar misschien dat ze met natvoer wat aan komt.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Vanaf 3 weken mogen ze al langzaam over op vaster voedsel. ik start ermee met 3,5 week. dan zijn ze net iets slimmer. ik zelf start met vlees (kvv) tartaar kleine balletjes schijnt ook te werken.

Ik geef nooit natvoer van RC laxeert hier meestal :).

Je kan het proberen. Een soort mouse van te maken met melk
marjon1989
Lynx
Lynx

Ja dat las ik ook inderdaad. Mengen met melk, zodat het lekker dun is. Ik las eerlijk gezegd alleen maar lovende reviews over rc babycat. Heb voor 20 euro blikjes, dus hopelijk laxeren ze er hier niet van. Maar ga het morgen of overmorgen dan pas proberen, dan zijn ze 3,5 week.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ik hoop het ook niet voor je. Ik geef het alleen daarom niet hoor. Ze vonden het wel altijd lekker die RC babycat kuipjes. Je moet ze ook leren eten. kittens kennen alleen maar zuigen dus dat ze moeten likken/happen zou jij ze echt zelf moeten leren :). soms heb je er slimme kittens tussen die hebben het heel snel door :)
marjon1989
Lynx
Lynx

Ik ben benieuwd:)
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

ik die het altijd mengen met gewoon gekookt water....melk krijgen ze al genoeg.....hahaha wordt een lekkere smeelboel hoor, vaak staan ze er eerst middenin.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
marjon1989
Lynx
Lynx

Ik ga het denk ik eerst in een flesje doen en dan het speentje een beetje open knippen, zodat ze kunnen wennen aan de smaak. Ze gaan nu ook steeds vaker op pad (Wat Nala maar niks vindt haha), kan ik dan ook al een kittenkattenbak in de buurt zetten?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ja voor een kattenbak zijn ze al klaar dus gewoon doen. Maar niet in een flesje doen daar leren ze niks van.
mittenslief
Tijger
Tijger

neeeeeh flesje niet doen, ze moeten zelf leren eten....en flesje is in hun ogen dwingen....gewoon een bordje neer zetten.....en daarna op de kattenbak zetten....maar kijk uit welk grind je erin hebt, ze willen het nl. weleens opeten en dat is gevaarlijk.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ja inderdaad. GEEN grit wat klontert erin. kittens eten vaak grit en als dat 1 klomp word in hun buikje kan je het wel vergeten :(. Wil je niet bang maken, maar beter voorkomen dan genezen. Dat grit eten houd ook vanzelf weer op :)
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Ik meng het ook met gekookt afgekoeld water, lekker pappie ervan maken en via een schoteltje geven. Je zou met een spuitje een heel klein beetje in het bekje kunnen spuiten als ze het niet zelf gaan eten zodat ze aan de smaak kunnen wennen. Wat een mooie baby's :) Ik gebruik houtkorrels in de kattenbak, dat breekt makkelijker af in de maagjes dan grit :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
marjon1989
Lynx
Lynx

Haha wat grappig, dat heb ik ook gelezen, dus ik heb inderdaad een soort houtkorrels (of het echt hout is weet ik niet, maar grote korrels speciaal voor kittens). En ik heb er een drol van 1 van hun ouders ingelegd voor de geur. Maar tot nu toe nog niet echt interesse in de bak.

Ik had het eten een paar dagen geleden bij zooplus besteld, maar nog niet binnen. Maar ik had nog 1 bakje, dus doe daar steeds een beetje van op een schoteltje met wat gekookt water (geprakt) en juist de kleinste begreep het gelijk de rest zal ik van de week inderdaad wat in het bekje spuiten.
mittenslief
Tijger
Tijger

dat komt echt vanzelf wel hoor, zoals ik zeg niet dwingen (dat doe je alleen als ze iets tekort komen)...en ik heb ook wel kittens gehad die echt geen vleesjes aten en direct op de brokjes zijn gegaan.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Niet in bekje spuiten. ik doe het of met mijn vinger of met lepeltje ze moeten eerst der smaak proeven. dus doe of wat op mijn vinger dan in het bekje en meteen het schoteltje de onder omdat dan automatisch die tong eruit komt zodra die tong eruit komt het schoteltje raakt. en met lepeltje het zelfde idee. doe op het lepeltje dat in het bekje en meteen weer die lepel eronder waar je snel weer wat eten op heb gedaan zodat die tong het eten weer raakt. en nee lepeltje is niet zielig. Niet gefrustreerd raken als ze na 3 a 4 dagen nog niet zelf doen hoor sommige doen er echt wat langer over om zelfstandig te eten.
Plaats reactie