Goedemorgen,
Ik snap er niks meer van! Eerder deze week schreef ik nog een topic over Flex die, nadat ik hem zaterdag had ontwormt, 's avonds ineens verminderde eetlust had en daarna niet veel beter werd. Heb mn beide katers zaterdag ontwormt. Flex at heel selectief. Dingen die hij anders super lekker vond, at hij ineens niet meer. Verder was hij opzich wel aardig alert en vrolijk. Ik gaf gelijk de schuld aan het ontwormingstabletje (heb anders ook geen idee) en ben gisteren met hem naar de dierenarts geweest. Die vond het ook erg vreemd en vertelde ook dat er griep heerste. Kan dat trouwens met een kat die eigenlijk niet buiten komt? De dierenarts kon niet echt een duidelijke verklaring geven waarom Flex zich zo gedroeg. Ze heeft zn keel bekeken en bevoeld, zn gebit nagekeken, zn longen beluisterd etc, maar kon niks ontdekken. Ze dacht misschien nog aan een haarbal die dwars zat. De dierenarts heeft hem een spuitje gegeven met wat eetopwekkers en ontstekingsremmers erin. Ik moest het ff aankijken. Als het vandaag nog niet veel beter was, moest ik ff een soort pasta ophalen en als Flex zich het weekend nog niet beter voelde moest ik terug komen. Toen ik gisteren na de dierenarts thuis kwam, wilde mijn andere kater Dexter ineens niet meer eten. Pffff.... hellup!! Ik merkte gisteren al dat Dexter behoorlijk hangerig was, maar at wel gewoon. Gisterenavond heeft hij dus niks gegeten en Flex ook niet. Vanmorgen wilde ze weer beiden niet eten en bij Flex ging er alleen wat kattenmelk in. Dexter heb ik, en misschien heb ik er wel niet goed aan gedaan, melk toegediend middels een spuitje. Had ook vitaminepasta gekocht en dat heb ik ze ook in hun bekje gespoten. Gaat tegen mn natuur in, maar wil wel dat ze iets binnen krijgen. Heb ze vanmorgen wat gerookte zalm gevoerd. Nou dat ging niet bepaald van harte. Het leek wel of Dexter moeite had om een klein stukje zalm van de grond te pakken. Flex is ook nog niet echt vooruit gegaan!
Pfff zit een beetje met mn handen in het haar! Ik ga zeker vandaag weer naar de dierenarts, maar nu met beide katten. Ik hoop dat ze snel beter worden, want dit vind ik absoluut niet leuk en wil ze echt nog niet kwijt. Ze zijn nog niet eens 2 jaar!!
Beide katers hebben weinig tot geen eetlust
Beide katers hebben weinig tot geen eetlust
Groetjes,
Anita
-Flex en Dexter-
Anita
-Flex en Dexter-
- eveline1982
- Tijger
Re: Beide katers hebben weinig tot geen eetlust
He wat vervelend 2 zieke katjes! Het zou goed een griepje kunnen zijn, ook binnenkatten kunnen ziek worden. Als jij een kat aait met niesziekte of ergens bent geweest waar niesziekte heerst kan je dat in je kleren en huid mee brengen naar huis. Ik zou inderdaad vandaag even met beide heren naar de da gaan. Als je gaat dwangvoederen is dat geen probleem (ze moeten nl inderdaad blijven eten en drinken) ik raad je aan om van hun zachtvoer een papje te maken met water en dat dmv een spuitje in hun bek te spuiten. Geen leuk werk maar wel noodzakelijk! Door het extra water in het vlees krijgen ze ook meteen vocht binnen. Heel veel sterkte!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Re: Beide katers hebben weinig tot geen eetlust
Kom net met Flex en Dexter bij de dierenarts vandaan. Hij denkt dat ze misschien een maag/darm ontsteking hebben en heeft ze wat pijnstillers en antibiotica gegeven. Heb ook een kuur voor beide doerakken meegekregen en er moet voor het weekend zeker verbetering in zitten. Eigenlijk vanavond al! Ik hoop echt dat ze hiervan beter worden, want ik vind dit helemaal niks als ze zo zijn.
Groetjes,
Anita
-Flex en Dexter-
Anita
-Flex en Dexter-