Kat komt niet meer naar beneden

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
katinka laugou
Kitten

Kat komt niet meer naar beneden

Bericht door katinka laugou »

In het huis waar mijn twee katten geboren zijn liepen er ook twee honden rond, een kleine en een grote. Ik zelf had toen ook een hond, een grotere dan zij gewend waren. Dit is nooit een probleem geweest. De drie dieren speelden en knuffelden samen alsof ze allemaal het zelfde diersoort waren. In januari hebben we afscheid moeten nemen van deze schat van een hond, en hadden de katten dus het rijk alleen.
Tot drie weken geleden. Nu hebben we een nieuwe hond. Nog een klein stukje groter. De kater, die normaal overal bang voor is in het begin, heeft geen probleem met de hond. Hij heeft haar een paar keer een tets over dr neus gegeven en vanaf dat moment was alles goed.
De poes daarentegen, die nergens bang voor was) komt bijna niet meer naar beneden. We hebben het voer al naar boven verplaatst (omdat de hond het anders opeet), en de kattenbak boven gezet omdat ze boven haar behoeften deed ipv beneden op de bak. Als we boven zijn aaien we en kriebelen we haar om haar te verwennen en om haar niet eenzaam te laten voelen. Maar naar beneden komt ze niet meer. Als ik haar oppak, kriebel en knuffel en dan zo mee naar beneden neem dan blijft ze heel even angstig zitten en dan sprint ze weer naar boven. De hond heeft niks gemeens in dr, zij wilt alleen maar een beetje spelen. Zij is pas een jaar en misschien wat lomp wat de poes bang kan maken.
Hoe krijg ik haar weer beneden? Ze heeft daglicht nodig en beneden krijgt ze tevens meer aandacht dan wanneer ze alleen maar boven op de overloop ligt. ik vind het erg zielig voor t beestje. Wat kan ik doen?
eveline1982
Tijger
Tijger

Re: Kat komt niet meer naar beneden

Bericht door eveline1982 »

Tja moeilijk, je zou het nog een poosje kunnen aankijken of ze dan aan hem went, maar anders denk ik dat dit een mismatch is. Alle dieren moeten zich prettig in hun huisje kunnen voelen. Maar misschien kan je valeriaan halen en dat wat druppelen op plekjes boven waar ze slaapt? Misschien word ze er wat relaxter van en went ze sneller aan de nieuwe hond. Heel veel succes!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie