Moeilijke eter?
Re: Moeilijke eter?
Er staat: 35 gram per kilo lichaamsgewicht per dag.
Dus heb geen flauw benul wat nu de juiste hoeveelheid is naast die brokjes en hoe vaak per dag het te geven zonder dat ze gelijk over haar nek gaat.
Dus heb geen flauw benul wat nu de juiste hoeveelheid is naast die brokjes en hoe vaak per dag het te geven zonder dat ze gelijk over haar nek gaat.
Zoals ik al zei geef ik 50 gram als ik het een dag geef als extra naast de brokjes (mijn poesje is 4,5 kilo).
Heb hier zelf nog nooit problemen gemerkt met de combinatie brokjes en vers. Meestal zit ze na een maaltijd vers ook eerst wel eventjes vol
Ik doe nog wel eens een scheutje water extra over wat ze dan vaak eerst lekker oplikt om daarna verder te eten. Op die manier krijgt ze wat extra vocht binnen ondanks dat ik het idee heb dat ze wel goed drinkt 
Heb hier zelf nog nooit problemen gemerkt met de combinatie brokjes en vers. Meestal zit ze na een maaltijd vers ook eerst wel eventjes vol

-
- Tijger
Gene brokjes dan geven en alleen dat vlees. als het ongeveer 35 gram per kilo gram is en ze weeg 5 kilo geef je 175 gram per dag. voeren doe je op het oog. zie je dat ze afvalt gef je iets meer. en visa versa
Heb haar net weer wat kip Carnibest gegeven en wat zat ze te smullen zeg! Is het een idee om dan gewoon 's ochtends en 's avonds Carnibest te geven en dan de hele dag wat brokjes van Felix (of eventueel ander merk) neer te zetten?
-
- Tijger
Mag ik vragn puur uit nieuwsgierigheid. Waarom wil je zo graag brokjes neerzetten? Eigenlijk is vlees in deze vorm veel gezonder. Knijp je handjes in elkaar dat je een kat heb die het eet. De mijne stoppen ermee als ze de 6 maanden gepasseerd zijn 

Omdat ik veel heb gelezen dat brokjes goed zijn voor het gebit van je kat. Ik ben ook erg blij dat ze vers voer eet, dit is alleen maar supergezond! Alleen wil ik toch iets van brok ernaast geven, omdat ze dit dus ook wel lekker vind (hangt ook wel weer van het merk af). Vers voer wil ik haar sowieso blijven geven, veel van jullie raden me dit ook aan. Zit alleen even te puzzelen hoe vaak per dag e.d.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Stukken vlees zijn veel beter voor het gebit van de kat, dan brokken. Ik zou b.v. 2 x per week een stuk rauwe kip geven. Als je een pond koopt kun je het in 10 porties van 50 gram (of b.v. 15 kleinere porties) invriezen en 2 x per week 1 portie ontdooien en voeren. Door het zagen van de kiezen voorkom je tandsteen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Dat wist ik dan weer niet! Je word wel heel wijs op zo'n forum! Ga het eens proberen, maar echt rauwe kip? Geen gevaar voor bacteriën ofzo? Aangezien wij mensen ze moeten bakken om alle gevaarlijke bacteriën eruit te krijgen.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Een kattenmaag kan tegen die bacteriën. Maar als je het invriest en per portie ontdooit is het absoluut veilig.
Top! Ga morgen gelijk wat kip halen, hopelijk lust ze het.
Ik zit even op Zooplus.nl te snuffelen en wil ook een keer Hills en TotW bestellen, alleen hebben ze zoveel smaken. Is er een smaak waarmee je het beste kunt beginnen of een smaak die de meeste katten wel lekker vinden?
Ik zit even op Zooplus.nl te snuffelen en wil ook een keer Hills en TotW bestellen, alleen hebben ze zoveel smaken. Is er een smaak waarmee je het beste kunt beginnen of een smaak die de meeste katten wel lekker vinden?
Wat betreft de TotW zou ik canyon river aan willen raden. Hier zit 32% eiwitten in. De andere variant van TotW bevat maar liefst 42% eiwit, dat vind ik behoorlijk veel.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Kun je die ook bij de dierenspeciaalzaak kopen of alleen via Zooplus? Zoveel eiwitten is dat wel goed voor een kat?
Rond de 30% wordt hier goed verdragen. Ik heb het tot nu toe alleen via Zooplus kunnen vinden. Het is een Canadees merk.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Maaike
ik gaf ook altijd rauwe kip. moet wel zeggen dat de homeopatisch dierenarts van gijs nu zegt dat ik geen rauwe kip mag geven. veel te gevaarlijk met salmonella. hij zegt koken. alleen als je barft dan kan het want dan moet het voor voldoende voedinngsstoffen. maar dan moet alles heel goed gereinigd worden ivm gevaar voor salmonella.
ik geef het nog wel heel soms
ik geef het nog wel heel soms
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Katten krijgen geen salmonella en als je het eerst invriest is het absoluut veilig.
Dierenartsen willen wel vaker vage uitspraken doen op voedingsgebied. Er zijn er zelfs die rauw voeren afkeuren, dat brok beter zou zijn.
Dierenartsen willen wel vaker vage uitspraken doen op voedingsgebied. Er zijn er zelfs die rauw voeren afkeuren, dat brok beter zou zijn.