Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door Ikey »

Toevallig hoorde ik zo'n zelfde verhaal over nagels amputeren. Ook hier in Nederland. Maar dat hoorde ik van een meneer van 80, dus ging er vanuit dat dat in jaren geleden was. Een collega van die man van 80 had de nagels van zijn kat geamputeerd. Hij kwam toch nooit buiten en dan kon hij de meubels niet slopen. Ik ben kwaad geworden toen ;-) Zei ook al tegen de man van 80, zullen we zijn nagels dan ook even uittrekken?! Hij werkt toch achter een computer?? Heeft ze ook niet nodig! Shocking, had het nog nooit gehoord...
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
anita_r
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2012 11:27
Locatie: Emmeloord

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door anita_r »

Ik knip de nagels van mn twee bengels ook met een speciale nagelknipper. Ze krabben genoeg aan de krabpaal, maar na een tijd merk ik dat ze sneller ergens achter blijven haken en hoor ik de nageltjes op de vloer.

Vriendin van mij heeft een keer catnip in een spuitflacon gebruikt. Dat schijnt één of ander kruid te zijn wat katten speels maakt. Zit ook vaak in van die speelmuisjes. Misschien kun je dat gebruiken om erop de sprayen? Ook de plek van de krabpaal schijnt belangrijk te zijn, bijvoorbeeld bij een deur. Moet eerlijk toegeven dat ik niet echt problemen heb gehad wat de krabpaal betreft. Ze hingen er gelijk in!
Groetjes,

Anita

-Flex en Dexter-
katjeoss
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2013 12:32
Locatie: noord-brabant

Re: Loesje's nagels knippen? Ja of nee? En hoe?

Bericht door katjeoss »

nagels knippen kan best, wij doen het als eerste voordat we een kat gaan trimmen (borstelen, kammen enz.) als veiligheidsoverweging.

Wel even opletten dat je niet in het leven knipt. Dus alleen de puntjes.

Katten die veel buiten komen doen het zelf aan een boom, krabpaal enz.

De nagels groeien in 2 weken ook weer aan, en kan dus helemaal geen kwaad.

Groetjes
Plaats reactie