Trimbeurt

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
HarleyD
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2013 17:41

Trimbeurt

Bericht door HarleyD »

Ik heb een Noorse boskat van 2 jaar en als ik hem wil borstelen laat hij dat niet toe.
Nu had ik gedacht om hem naar een trimsalon voor katten te brengen, maar dan moet ik hem ook zelf vasthouden en dat wordt dus een beetje moeilijk.
Nu hoorde ik dat je de kat een een rsutgevend pilletje kan toedienen maar is dat zo'n pilletje wat je kunt kopen in de dierenwinkel of het wat zwaardere van de dierenarts?

Ik weet het even niet meer!
Cerna

Re: Trimbeurt

Bericht door Cerna »

Ik zou hem niet zomaar een pilletje geven en al helemaal niet onder narcose, mochten ze dat voorstellen. Mijn Milka verandert ook in een tijger wanneer ze thuis geborsteld moet worden, maar bij de trimmer is ze zo mak als een schaap (vreemde omgeving en vreemde ogen).
Ik zou gewoon een afspraak maken en kijken wat er gebeurt. En waarom zou je hem niet zelf vast kunnen houden? Vaak hebben dierenklinieken ook wel een assistente die tevens trimster is en dan kan er altijd een andere assistente assisteren mocht het nodig zijn.

Succes!
Renatevanderveer

Re: Trimbeurt

Bericht door Renatevanderveer »

Inderdaad, niet zomaar iets geven, als je nog niet weet wat er gebeurt.
Ik weet toevallig van het hondje van mijn ouders, heeft hetzelfde als jouw kat.
Niet geborsteld willen worden, maar het geen probleem vinden om naar de trimster te gaan.
HarleyD
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2013 17:41

Re: Trimbeurt

Bericht door HarleyD »

Ik denk niet dat je een kat kan vergelijken met een hond, zeker bij de trimsalon zou hij veel meer gestresst zijn.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Trimbeurt

Bericht door Ms Maaike »

Waarom denk je dat HarleyD? Ik herken Mickey (een van mijn katten) namelijk heel erg in wat Annet zegt. Mickey laat bijvoorbeeld bij de dierenarts veel meer toe dan thuis.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Cerna

Re: Trimbeurt

Bericht door Cerna »

HarleyD schreef:Ik denk niet dat je een kat kan vergelijken met een hond, zeker bij de trimsalon zou hij veel meer gestresst zijn.
Milka is geen hond.
En je zegt dat hij gestresst zou zijn, is dit een feit of een aanname?
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Trimbeurt

Bericht door lidewij020 »

Hoe reageert jouw kat bij de dierenarts? Veel katten die thuis agressie vertonen doen dat niet in een vreemde omgeving, omdat de omgeving ze onzeker maakt. Er zijn ook katten die heel erg last hebben van angstagressie. Deze katten kunnen ook bij de dierenarts compleet door het lint gaan. Voor de laatste groep kan een pilletje helpen.
Medicijnen moeten altijd het laatste middel zijn waar je naar grijpt. Als het zonder kan zou ik het zonder doen, dus waarom niet gewoon eerst proberen?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Cerna

Re: Trimbeurt

Bericht door Cerna »

HarleyD vindt het dus niet meer de moeite om nog een keer op het forum te komen omdat we hem niet geadviseerd hebben om dat en dat pilletje te nemen, maar hem dit juist afgeraden hebben.

Dan moet 'ie maar gaan googelen.
HarleyD
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2013 17:41

Re: Trimbeurt

Bericht door HarleyD »

lidewij020 schreef:Hoe reageert jouw kat bij de dierenarts? Veel katten die thuis agressie vertonen doen dat niet in een vreemde omgeving, omdat de omgeving ze onzeker maakt. Er zijn ook katten die heel erg last hebben van angstagressie. Deze katten kunnen ook bij de dierenarts compleet door het lint gaan. Voor de laatste groep kan een pilletje helpen.
Medicijnen moeten altijd het laatste middel zijn waar je naar grijpt. Als het zonder kan zou ik het zonder doen, dus waarom niet gewoon eerst proberen?
Ik ben nog heel weinig met mijn kat bij de dierenarts geweest dus zou ik dat niet weten, maar binnenkort krijgt hij weer zijn 2-jaarlijkse inenting en dan zal ik er eens op letten :smile:
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Trimbeurt

Bericht door Sifra »

Neem dan meteen je borstel mee, zou ik zeggen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
JenniiCelest

Re: Trimbeurt

Bericht door JenniiCelest »

Ik ben er zelf nogal op tegen om een kat naar een trimsalon te sturen, maar dat is natuurlijk een mening. Mijn vader heeft een Noorse boskater van 2 jaar. Wat hij heeft gedaan is gewoon als de kat lekker lui op zijn schoot lag hem een beetje te plukken. In het begin vond hij dat niet zo fijn, maar nu is hij daar aan gewend. Bumper, zo heet ie, kan namelijk binnen 24 uur ineens een mega klit in zijn nek hebben zitten die je er niet zo makkelijk uit borstelt dus dan plukt hij die er zachtjes uit. Daarnaast stond hij het borstelen in het begin ook niet toe.

Misschien kan je eens proberen of je kat dit wel toestaat.

Gewoon lekker tijdens het aaien een beetje gaan plukken, als hij lelijk gaat doen of weg gaat gewoon laten en de volgende keer weer proberen. Als hij dat eenmaal goed vindt kan je hem op dezelfde manier aan een borstel laten wennen, wie weet heb je geluk!
katjeoss
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2013 12:32
Locatie: noord-brabant

Re: Trimbeurt

Bericht door katjeoss »

Ik ben ook geen voorstander om een hond of kat een pilletje of narcose te geven voor een trimbeurt of bezoek aan de dierenarts.


Wij behandelen de honden en katten daarom ook bij voorkeur zonder pilletje en/of narcose.

De ene kat is de andere niet en inderdaad zijn katten geen honden. Een kat is wat sneller stresserig dan een hond. Maar met de juiste werkhouding en rust kom je heel ver.

Veel succes met de noorse boskat

groetjes
Plaats reactie