Ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik dit bericht op de juiste plek plaatst

Mijn vriend en ik hebben sinds vorig jaar een gezinsgenootje erbij, een fantastisch rood katertje
met de naam Spikey ( hij is van 19-09-2012 ). Zo omdat ik nu al een aantal maanden in de ziektewet zit helaas en deze kanjer mij er ook echt doorheen heeft gesleept! Altijd samen in slaap vallen en zodra ik m'n ogen open doe zie ik hem lekker naast me liggen op m'n kussen, wat ook wel eens gebeurd is dat hij mij gewoon van m'n kussen afduwt en dan mijn hele kussen in pikt

Tis echt een kanjer en was gelijk 100% zinnelijk toen hij hier kwam ( 7 weken ) nooit iets in huis gedaan o.i.d
Hebben een groot huis en aan een enorme krabpaal die boven mij uitsteekt ontbreekt het ook niet

Het is echt een ontzettende schat, en slim hij vind het fantastisch als ik zijn speeltje weggooit en brengt hem steeds weer terug. Als het dan ook aan hem ligt kunnen we uren doorgaan met dat spelletje, soms net een hondje haha.
's avonds ook als mijn vriend en ik in bed liggen komt hij altijd naast mijn hoofd op m'n kussen zo vallen we in slaap en worden we ook weer wakker. Altijd op hetzelfde plekje gezellig bij mij. Soms als hij midden in de nacht wakker word en gaat vervelen door herrie te schoppen zet ik hem dan naar beneden en een paar uur later gaat ie huilen en mouwen want hij weet dat hij gewoon bij ons wil zijn en laat ik hem weer naar boven ( zelfs daarvan word ik wakker

Hoe dan ook tis echte en kanjer alleen soms heeft ie echt zn momenten. Soms bijt hij uit het niets als we hem willen aaien of iets anders wat hem niet aan staat, en ook als ik in bed of uit bed stapt heeft hij het op mijn benen gemund en valt hij steeds mijn benen aan. Niet bij mijn vriend, echt alleen bij mij.
Ook momenten dat hij heel aanvallend gaat kijken en dan opeens op je afgerend komt.
Is dit gewoon spelen? Ik bedoel dat bijten doet hij echt regelmatig en ken geen andere kat die dit ook echtheeft, misschien herkend een van jullie dit?
Plantenspuit en andere dingen heeft ook geen zin bij hem daar heeft ie allemaal maling aan haha.
Misschien bedoeld hij het gewoon als spelen of lief ik heb geen idee.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Volgende week word hij gecastreerd.
bedankt alvast!
Liefs doornroosje23