snoeperijen

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
petra 45
Huiskat
Huiskat

snoeperijen

Bericht door petra 45 »

Ik ben op zoek naar een lekkere traktatie voor af en toe,
nu heb ik katten snoepjes gekocht waar ze ook mee kan spelen,
maar ze eet ze niet en speelt er niet mee.

Wat geven jullie?

En meteen nog een vraag, wie geeft er weleens kattenmelk?
Is dit nodig of onzin??

en hoe zit het met gewone melk?
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Re: snoeperijen

Bericht door Ms Maaike »

Gewone melk wordt sterk afgeraden voor katten; het lactosegehalte is erg hoog en katten krijgen diarree van veel lactose. Speciale kattenmelk (van bijvoorbeeld Whiskas) kan wel gegeven worden, maar zelf vind ik het onzin (het is inderdaad niet nodig wat betreft voedingsstoffen, maar de kat krijgt er wel meer vocht door). Als traktatie geef ik gevriesdroogde snacks van Cosma. Beetje prijzig, maar het is een 'verantwoord' snoepje en ze doen er hier een moord voor. :) Ik gooi ze vaak weg en dan sjezen ze er achter aan; grappig om te zien. :) De snoepjes kun je in open eierdozen leggen, dan moet ze met haar pootje hengelen. :)
Laatst gewijzigd door Ms Maaike op 13 mar 2013 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Laura_H
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door Laura_H »

Ikzelf geef als snack/tussendoortje eendagskuikens aan mijn coons/katjes. Zijn ze helemaal gek op :)

Dat is natuurlijk wel maar iets wat je moet willen.

Als echte snacks krijgen ze vanalles, maar meestal haal ik een zak wiskas en deel die brokken uit als snoepjes, naast hun dagelijkse brok en TinLo
groetjes,
Laura en de Honeyside crew!

Rasclub Maine Coon Herplaatsing
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Als echte snack geef ik Felix party mix op dit moment ;) Qua samenstelling niet verantwoord (vergelijk het met snoep voor een kind) dus moet Dinky er wel voor werken:
Afbeelding
Wel is ze hier helemaal gek op maar hou het meestal bij 2 keer in de week een stuk of 10 van die snoepjes. Heb ook wel eens gekeken naar die cosma snacks die Maaike noemt maar die heb ik tot nu toe alleen gezien bij zooplus.
Daarnaast verwen ik Dinky met een lekker stukje Tinlo waarvoor ze bij de kastjes op gaat staan.

Kattenmelk/melk geef ik niet. Wanneer ik wil dat Dinky wat extra vocht binnen krijgt doe ik wat extra water bij de Tinlo ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Ik heb bij een kerstpakketje van Zooplus een trommel van Sanabelle gekregen, dat vinden ze hier een feest!
Tevens kreeg ik van de dierenarts een zakje Dentabits van Whiskas mee, dat word hier ook gewaardeerd.

Bounty is verzot op CatMoonies, verkrijgbaar bij de Pet's Place, ik weet even niet meer van welk merk.
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

De Dentabits van Whiskas heb ik ook; laten Sem en Robijn gewoon liggen...
Zo zie je maar weer, waar de ene kat verzot op is, haalt de andere kat weer z'n neus voor op.
Ze blijven onvoorspelhaar he, die katten ;-)
Ook hier is het weer een kwestie van uitproberen...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Anoeska
Huiskat
Huiskat

Bericht door Anoeska »

Ik heb hier hetzelfde probleem, mijn poes Bella toont nergens interesse voor. Heb al meerdere snoepjes uitgeprobeerd maar ze haalt overal haar neus voor op. Kattenmelk van Whiskas vind ze dan wel lekker maar dat geef ik maar heel af en toe. Dus ook hier gaat de zoektocht door!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Ik geeft dit. is 95% vlees en hier doen ze een moord voor. het ruikt super voor ze :)

http://www.natulistic.nl/webshop/index. ... 78&lang=NL
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik geef eens per week eendagskuiken, dat is echt feest.
Ik koop nooit kattensnoepjes of zo. Gewoon een klein zakje andere brokken dan ze altijd hebben staan.
Momenteel is dat Kattovit Gastro. Ik ga dan in de keuken op de grond zitten en deel om de beurt aan iedere kat een paar brokjes uit. Het gaat ook om de manier van aanbieden.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ze krijgen hier 1x per dag iets lekkers als ik s'morgens de deur uit ga. voorheen kregen ze iedere dag een catstick, maar nu maar af en toe. de snackjes mogen ze zelf kiezen welke.
felix party mix, gedroogde vis met gedroogde kip eromheen, stukjes gedroogde kip (die zijn ideaal als je vaker snoepjes moet geven bijv toen gijs zo bang was lokte ik hem vaak met snoepjes. dat zijn hele kleine stukjes gedroogde kip dus kan je vaker geven)
soms als extra een eidooiertje en enkele malen per week rauwe kip. (ga ik wel mee stoppen op advies van homeopaat, volgens hem is het te gevoelig voor salmonella) dus dan wordt het gekookte kip, kippehartjes of kippemaagjes.
mijn katten zijn echte pubers, ze lustten steeds vaker hun gezonde eten niet en willen dan ongezonde snacks. guusje heeft haar dagen dat ze almo natvoer weigert en alleen gourmet wil. dit krijgt ze namelijk soms als ze weerstandpoeder nodig heeft. gijs begint nu die geintjes uit te halen maar die kan wel een maaltijdje missen (ze hebben altijd brokjes hoor) en die is zo verzot op eten ,die begint er uiteindelijk toch aan
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Ik dacht dat het geen kwaad kon om katten rauwe kipfilet te geven omdat ze ongevoelig zouden zijn voor salmonella? Klopt dit niet dan?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Salmonella wordt in een gezonde kattenmaag onschadelijk gemaakt als ik het goed heb begrepen. Dit doet de mensenmaag ook, en toch kunnen mensen heel erg ziek worden van salmonella, dus rauwe kip geven doe ik zelden.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Inderdaad wat Maaike zegt ;) Wordt als het goed is door het maagzuur gedood als het er een keer in mocht zitten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

je kan gewoon rauwe kip aan een kat geven hoor :)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Een kat krijgt geen salmonella van rauwe kip. En al helemaal niet als je het eerst invriest.
Van mij krijgen ze 1 tot 2 x per week wat rauwe kip uit de vriezer.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie