Geslacht kittens? (gister geboren)
-
- Lynx
Re: Geslacht kittens? (gister geboren)
Mijn eigen kat (binnenkat) was ongeveer een maand voor ze zwanger was ontwormt. Ik weeg ze nog dagelijks en ze wegen gemiddeld 250 gram. Op dag 3 (toen had ik pas een nauwkeurige weegschaal) wogen ze gemiddeld 90 gram.
- eveline1982
- Tijger
Dat is niet veel voor kittens van 3 dagen oud. Flessenkittens mogen iets minder wegen dan kittens die bij de moeder liggen en die moeten op de 3de dag al tussen de 100 en 140 gr wegen (en dat schema is volgens mij gebaseerd op de gewone htk kat, een kitten van een groot ras moet altijd meer wegen). Maar ze hadden een opstart probleempje met moeder die weigerde te voeden toch? Ik gebruik altijd voor alle schema's kittencoach.nl en heb daar veel aangehad. Vind ze er gezond uit zien, maar anders moet je even daar kijken wat ze nu ong moeten wegen. Als ze te weinig wegen zou ik ze vaker helpen met aanleggen en anders bij gaan voeden met bijv royalcanin kittenmelk (bussen met poeder).
Las later pas hoeveel ze nu gemiddeld wegen, en 250 gr is een redelijk gewicht voor hun leeftijd maar wel net op het randje!
Las later pas hoeveel ze nu gemiddeld wegen, en 250 gr is een redelijk gewicht voor hun leeftijd maar wel net op het randje!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
-
- Lynx
Ja ze hebben een opstartprobleem gehad. En wat bedoel je met op het randje? Kan je niet ook gewoon een beetje naar de kittens zelf kijken? Die maken een tevreden indruk, zijn levendig en piepen haast nooit. En als er een keer 1 piept dan komt Nala gelijk aangerend (als ze er niet al is) om ze te voeden en te wassen. Dus wanneer moet je dan gaan bijvoeden? Als ze dorst hebben drinken ze al.
-
- Tijger
Pas gaan bijvoeden als ze een paar dagen bijna niks aankomen of afvallen. Eerder is niet nodig... Ze moeten om goed te ontwikkelen ongeveer 70 gram per week aan komen.
-
- Lynx
@Brittenbolletje dat hallen ze makkelijk. Soms schrik ik een beetje als ze 1 dag maar 6 of 7 gram zijn aangekomen, maar dat zijn juist de kittens die een dag later dan weer 15 gram zijn gegroeid.
En de kittens wegen nu allemaal meer dan het gemiddelde gewicht van 14 dagen en sommige wegen zelfs meer dan die gemiddeld (ik geloof) 265 gram bij 16 dagen. Dus ik ben tevreden hoor:)
En de kittens wegen nu allemaal meer dan het gemiddelde gewicht van 14 dagen en sommige wegen zelfs meer dan die gemiddeld (ik geloof) 265 gram bij 16 dagen. Dus ik ben tevreden hoor:)
-
- Tijger
Nou mooi toch
. als kittens 1 week zijn moet het geboorte gewicht verdubbeld zijn. met 2 weken moet dat er ook minimaal het geboorte gewicht erbij zitten. Is niks mis met de ene dag 7 gram en de volgende dag 15 gram. als kittens echt constant honger zouden hebben dan hoor je ze wel piepen. Niet schrikken als ze wat meer proberne te schuifelen en bewegen en lopen dat ze dan niet meer zo hard groeien. Ze groeien vaak wat langzamer als de start van het oogjes opene begint. als ze wat meer beginnen te bewegen als de tandjes doorkomen enz enz
.

-
- Lynx
Ja dat merk ik wel een beetje inderdaad. Sinds alle oogjes open zijn bewegen ze ook veel meer en af en toen zijn ze al een soort van aan het spelen. Maar ze wijken nog niet van elkaars zijde..
-
- Lynx
Hallo, weer even een vraagje. Alle oogjes zijn nu een week open ongeveer. Maar bij 1 kitten blijven de oogjes klein (een soort chinees katje;)). Hoe kan dit? Het ziet er niet ontstoken uit.. Ik zal binnenkort foto's posten.
-
- Tijger
Wilde al vragen foto 

-
- Lynx
-
- Lynx
P.s. Je ziet hem ook op de achtergrond van foto 1
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Valt mij dik mee, lijkt mij vanzelf goed te komen. De stand van zijn ogen lijkt ook iets anders dan van de andere twee. Ze zien er goed uit.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
-
- Lynx
Het is ook niet extreem nee. Maar het is toch een heel ander aanzicht.
-
- Tijger
Vind het mee vallen. Ze zijn zo te zien wel helemaal open. ik zou even afwachten
Zou het inderdaad gewoon goed in de gaten blijven houden
Vind de oogjes er namelijk wel helemaal open uit zien maar zoals je zegt minder rond/groot als van de andere twee

Vind de oogjes er namelijk wel helemaal open uit zien maar zoals je zegt minder rond/groot als van de andere twee