Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Renatevanderveer

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Renatevanderveer »

Hihi, wat geweldig!!
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door DaVinci »

Het zijn in totaal 7 kittens Adriana. 2 red tabby katers, 1 zwarte kater, 1 zwarte poes, 1 zwart-witte kater, 1 black smoke poesje 1 black-silver tabby poesje.

Dit is echt het allerliefste dat ie ooit voor mij heeft gedaan! Ik ben zó blij!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Dinky »

Haha eerst de enorme teleurstelling en dan blijkt dit erachter te zitten, wat super :-D
Heerlijk zulke lieve romantische acties ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door nellebel »

ohhh wat een lieve vriend heb jij zeg. als dat geen echte liefde is. hij had dus al meteen door dat je eigenlijk meteen een vriendje wilde voor moos. wat zal die fokker en hij hebben gelachen toen jij vertederd naar die zwarte keek en hij al verkocht bleek te zijn.
ik vind ze allebei supermooi hoor, al weet je dat rood bij mij altijd klein streepje voor heeft. hahaha
wat een scheetjes en sara en eusie kunnen nu samen lekker roddelen over die 2 drukke kleintjes die het huis bombarderen. hahaha tja, die jeugd van tegenwoordig hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door DaVinci »

Dank jullie wel allemaal!

Ik werd vanmorgen helemaal met een gelukzalig gevoel wakker en dacht, huh...? Oh ja, over drie weken komt hier een rooie draak wonen mét zijn zwarte broertje! En vanavond mag ik weer op bezoek! Heb er weer zo'n zin in, en nu helemaal! Af en toe kan ik het nog steeds niet geloven...
Robijn schreef:Ik vind het heeeeeel raar van de fokker dat ze zegt geen problemen te gaan voorzien :eliar: . Maar ja, de laatste tijd hebben we ook niet zulke goede verhalen over fokkers hier op het forum gehad... Een fokker wil natuurlijk het liefst zijn kittens verkopen, en er niet mee blijven zitten, dus dan ga je natuurlijk niet zeggen dat het natuurlijk niet echt een goed idee is om een kitten bij een oudere kat te zetten...
Ik wil nog even een lans breken voor de fokker van Moos en Wet Snatch... Ik begrijp heel goed waar je reactie vandaan komt Mariska gezien het grote aantal fukkers dat zich bevindt onder de fokkers.

Tijdens ons eerste bezoek aan deze fokker vertelde ze me dat het beter is om 2 kittens te nemen, maar dat ze me tot niets wilde verplichten. Ze wees me op de mogelijkheid om een HTK kitten erbij te nemen. Ik had ook wel heel erg oren naar 2 Maine Coon kittens, maar wilde even afwachten wat er geboren zou worden. Poes was op dat moment een week of 6 zwanger. Mijn voorkeur ging uit naar een red tabby en een black tabby katertje. Omdat er geen black tabby bij zat, ging ik voor een red tabby katertje en wist nog niet of ik een tweede katertje uit hetzelfde nest wilde en welke dan of een kitten uit een ander nest. Tot gisteren werd ik constant heen en weer geslingerd en ik kwam er gewoon niet uit. Helaas was het zwarte katertje al verkocht, hij zou een leuke combinatie vormen met het red tabby katertje. Vooral ook omdat ze elkaar altijd opzoeken en echt maatjes zijn. Maar ik was weer eens te traag met beslissen door mijn twijfelachtige aard... Maar ja, ondertussen bleek mijn vriend hem gekocht te hebben... De schat!

Ik heb me heel erg verdiept in de verschillende fokkers van Maine Coons en er een aantal gevonden die zich met hart en ziel inzetten voor het ras en heel veel liefde hebben voor hun katten en fokjes. Deze fokker is er daar één van. Als iemand in mijn omgeving een Maine Coon zou willen, zou ik hem of haar absoluut naar deze fokker verwijzen. Ze heeft het hart op de juiste plek en staat er hetzelfde in als ik. De beessies staan bij haar voorop en daar doet of laat ze alles voor! Er bestaat heel veel kaf onder het koren en het is heel moeilijk om als 'leek' een schifting te maken. Maar het is me gelukt en deze fokker is echt een toppertje! Als iedere fokker een voorbeeld aan haar zou nemen, zou het er in het fokwereldje een stuk beter uitzien! Wat man oh man, wat is daar ook een hoop ellende te vinden... Zó triest en niet nodig...

Dat wilde ik even kwijt... :grin:
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Ms Maaike »

Geweldig dat het zo is gegaan! Haha, ik zie je gezicht al voor me na het verklappen van de verrassing, had er eigenlijk wel bij willen zijn. :lol: Super!

Bedankt over de info over je fokker. :) Heel misschien ooit wellicht komen er in de toekomst ook misschien ooit wellicht mc's, dus dan weet ik waar ik moet zijn. :) Afstand is voor mij niet zo'n punt, een goede fokker wel.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Laura_H
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2013 12:19
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Laura_H »

Jeanette, gefeliciteerd met het zwarte draakje erbij! Die foto is geweldig!

Doe Nympha de groetjes;)
groetjes,
Laura en de Honeyside crew!

Rasclub Maine Coon Herplaatsing
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Robijn »

Hee Jeannette, wat een GEWELDIG nieuws!!! :pdtura1: Dat wordt dubbele pret met de 2 broertjes; die nu al verknocht aan elkaar zijn! Wat een geweldige actie van je vriend zeg!!! Super!!! :pdtu:
En wat een enorme leuke foto van de broertjes, Moos en ...?..... ! Wat zien ze er prachtig en gezond uit!! (ik hou van zwarte katten!) Nu nog een leuke naam uitkiezen! ;-)
Ik ben echt superblij dat jullie voor 2 kittens zijn gegaan!
Wanneer mag je ze gaan ophalen?
Ga je ze tussentijds nog opzoeken, of hou je via de mail contact met de fokker?
Nou, echt een leuk vooruitzicht hoor! Wat zul jij blij zijn!! :pdtura:
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door DaVinci »

Ja Mariska, ik ben ontzettend blij!! :pdtdan: :pdtdan: :pdtdan:

Er is ook een zorg van me afgevallen. Ik wilde zelf heel erg graag 2 kittens, niet alleen omdat dat extra leuk is, maar vooral om Eusie en Sara te ontlasten. Maar mijn vriend hield telkens de boot af. Nu snap ik waarom!

Over 3 weken komt de fokker ze brengen, ik weet alleen nog niet precies wanneer. Ze brengt ze liever dan dat ze opgehaald worden, dat vind ze zelf minder moeilijk. Want ze neemt elke keer met pijn in haar hart afscheid van de kittens die ze liefdevol heeft grootgebracht. En ik mag elke week komen koffieleuten en kittenkroelen! Dus we zijn echt een vriendschap aan het opbouwen, erg leuk!

Vanavond ga ik weer! En dat zal een ander bezoek worden dan anders, want ik kan me nu verheugen op 2 schatjes!

Moet alleen nog even goed nadenken over de naam... Zit te denken aan Snatch, Sjors, Sepp, Sam... Vooral die laatste, dan wordt het Sam(pie) en Moos(sie). :lol: :lol: :lol:

Hier nog twee leuke foto's van het stel:

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Renatevanderveer

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Renatevanderveer »

Ze zijn allebei om op te eten! Ik vind Snatch wel errug leuk, lekker origineel!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Chiquita98 »

Kijk ze eens heerlijk bij elkaar liggen zeg. Geniet maar weer lekker vanavond. Wat zullen dat nog een lange 3 weken worden
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door pinguin »

Heb jij eigenlijk een eigen foto album? *hint hint*

Leuk dat je er nu als nog 2 gaat krijgen. Suc met aftellen hihihi.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Adriana »

dat is een goed plan fotoalbum aanvragen, hihi! heerlijke foto's van moos en snatchje.
dat wordt een jaartje kittengeweld en kittenvrolijkheid bij jullie thuis en geweldig dat je twee maatjes krijgt, vriendjes voor het leven! hier zijn de broertjes nog steeds dol op elkaar en ieder voor zich heeft een eigen band met de 8 jaar oudere Enzo. en de band die ze met mij hebben verschilt ook want de karakters zijn heel verschillend.
het grote aftellen met je hoofd in de wolken gaat nu beginnen.. hoeveel nachtjes nog?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door castratenkoor »

Wat heerlijk dat ze met zijn twee bij jou komen wonen!
Wat een leuk koppeltje zeg.
Alvast veel voorpret toegewenst.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Robijn »

DaVinci schreef:Moet alleen nog even goed nadenken over de naam... Zit te denken aan Snatch, Sjors, Sepp, Sam... Vooral die laatste, dan wordt het Sam(pie) en Moos(sie). :lol: :lol: :lol:
Hi hi, wat toevallig! Toen je schreef dat je het rode katertje Moos wil noemen, dacht ik ook meteen aan Sam voor het zwarte katertje! ;-)
Ja, weet je, pas als je het zwarte katertje echt in huis hebt, kom je meer te weten over wat voor katje het is, en wat voor karakter hij heeft, en dan is het ook wat makkelijker om een naam te verzinnen, die goed bij het katje past, en zelfs dan kun je na een paar weken nog terugkomen op de naam die je in eerste instantie zo leuk vond. Robijntje hadden wij eerst Sheba genoemd, en Sem hadden wij eerst de naam Sam gegeven. Later hebben we dit toch veranderd naar Robijntje en Sem; vonden we beter bij hen passen.

Wat goed van de fokker dat ze de kittens zelf komt brengen. Geeft toch wel aan dat ze betrokken is, en dat ze graag wil weten in wat voor huishouden haar kittens terecht komen.
Nog eventjes geduld hebben, maar voordat je er erg in hebt is het zo ver, en kun je je knappe ventjes in je armen sluiten, Jeannette!!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie