Boos na blaasgruis?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Pisces2202
Lynx
Lynx

Boos na blaasgruis?

Bericht door Pisces2202 »

Hallo allemaal.

Mijn kater Stitch is herstellende van een blaasgruisverstopping 3/4 weken geleden. Catheter gehad, na 24 uur eruit, 2x leeg moeten drukken, weer catheter voor 3 dagen gehad, en nu plast hij gelukkig weer normaal :eclap: Hij eet prima, eigenlijk wil hij alleen maar eten, omdat hij nu moet wennen aan 4 porties blaasgruisoplossend voer. Ook speelt hij met mijn partner en knort en spint als hij bij hem mag liggen.

Alleen...Stitch vindt mij niet leuk meer :cry: Het lijkt wel of hij boos op me is, dat ik zo vaak op hem gelet heb, en de beslissing heb genomen hem naar de dierenarts te brengen. Klopt dat ik een overbezorgde kattenmams was de afgelopen tijd, maar ben dan ook dusdanig geschrokken van alles.

Stitch was altijd knuffelig. Spinnen als je hem aanhaalde, ging er dan ook lekker voor liggen, maar nu ontwijkt hij me, of kijkt me alleen boos aan. Hij komt alleen naar me toe als ik naar de keuken ga, want meneer wil eten, hij gaat ineens achter zijn zus aan, terwijl hij daarvoor bang voor haar was. Als ik hem onder zijn kinnetje kroel dan drukt hij zijn koppie niet meer tegen mijn hand, hij draait zijn koppie weg. Als mijn partner hem op zijn schouder legt, drukt hij gewoon zijn koppie in zijn nek :-( Hij ligt 's avonds wel aan mijn voeten op bed, maar met mij knuffelen ho maar.

Is dit nog bijkomen van alle stress/trauma voor hem? Trekt het bij, of heb ik het nu altijd voor hem verpest? Word er eigenlijk best verdrietig van. Van het gruis lijkt hij geen last meer te hebben. Ik heb watjes met valeriaan her en der gelegd om hem wat rustiger te krijgen.

Zit te denken aan feliway, of Zylkene, maar als dit voorbij kan gaan dan het liefst zonder medicijnen.

Alvast bedankt.
Renatevanderveer

Re: Boos na blaasgruis?

Bericht door Renatevanderveer »

Ik herken het wel een beetje hoor, toen ons Bountytje ziek was geweest, wilde ze ook niet knuffelen.
Bounty was moe, heel moe van alle indrukken en ze heeft lange tijd niet naar ons om gekeken.
Wij naar haar, maar vaak liet ze merken er niet zoveel behoefte aan te hebben.

Ik denk dat jouw katertje een beetje onder de indruk is van alles en jou daarbij betrekt.
Ik was ook telkens degene die met Bounty heenging en ze keek mij ook niet echt aan.
Heeft het een beetje tijd, het komt wel goed.

Als jij degene bent die zijn voeding verzorgt, zijn kattenbak verschoont en om hem geeft, komt hij vanzelf wel weer bij je.
Althans, dat is bij mij de ervaring! :)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Kan inderdaad zijn dat hij een beetje bang is geworden door de da bezoeken. Zou het eerst inderdaad de tijd geven.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Pisces2202
Lynx
Lynx

Bericht door Pisces2202 »

thnx voor de reacties. Dat geeft de burger moed. Lijk inderdaad nu alleen maar personeel voor hem, en voor de knuffels en kroels gaat hij naar mijn partner ...PUH!

Renate, Stitch lijkt ook gewoon erg moe, al kan hij als hij wakker is gigantisch druk doen met brokjes jagen en spelen met zijn veter. Net of hij zijn onrust of boosheid dan ff kwijt moet.

Ik gun hem de tijd om bij te komen, dan kan ik dat ook doen haha.
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Ja, dat herken ik ook weer. Bounty knuffelde wel, maar niet met mij.
Ik denk dat ze je dan associeren met de dierenarts en alle nare gebeurtenissen.

Bounty had ook zulke momenten, ietsje minder dan Stitch, maar ze had ook een andere ziekte.
Ik snap dat ook wel, ik wil ook wel even rennen nadat ik de hele dag op bed heb gelegen, hihi.
Plaats reactie