Geslacht kittens? (gister geboren)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door kansarmedieren »

Stronghold mag al vanaf 6 weken, in overleg met de dierenarts ook wel met 4 weken gebruikt bij kittens.
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Bedoelde inderdaad ontwormen van de moeder :) . Daar zou je gelijk in kunnen hebben brittenbolletje. De kittens die in de opvang komen, komen vaak van mensen die nouja niet zo heel goed voor de mamma's zorgen. Vandaar dat ik ook de hele kleintjes (vanaf 3 weken) al ontworm zodat ze niet een paar weken later ineens met een buik vol ellende zitten. Ik gebruik ook vitaminth, heel goed merk erg tevreden over. Gebruikte voorheen exil (wist niet beter) en kreeg er niks mee weg, verschrikkelijk spul. Ik heb gelukkig nog nooit mee gemaakt dat kittens moesten spugen van Vitaminthe. Stronghold is ook goed maar vind het persoonlijk erg zwaar, zou dat ook alleen toepassen bij jonge dieren die er echt heel slecht aan toe zijn kwa wormen, mijt en vlooien. Zowiezo ontvlooi ik de kittens hier niet meer, de spray's voor hele jonge kittens werken niet en maken alleen dat ze gaan kwijlen. Ik kam ze hier dagelijks (als ze vlooien hebben) en als ik alles weg heb kam ik ze wekelijks. Vind persoonlijk dat dat het beste werkt.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Ik dacht altijd dat een kitten meerdere keren ontwormd moest worden????
En dat kittens STANDAARD wormen kregen via de moedermelk, en dat het daarom belangrijk is dat ze meerdere keren worden ontwormd, zolang ze nog bij mams drinken; of is dat niet zo als de moeder wormvrij is? (maar ja, hoe weet je dat moeder wormvrij is; of zie je dat dan aan de ontlasting?)
Hoe zit het nu??

Nu lees ik wel overal verschillende informatie...
Op de ene site wordt geadviseerd: bij 4, 6 en 8 weken en bij 4 en 6 maanden moet een kitten ontwormd worden, en daarna 4x per jaar.
Op een andere site staat weer: bij 3, 5 en 7 weken en 6 maanden.
En in een kittengids staat dat bij 1, 2, 3 en 6 maanden kittens een behandeling tegen wormen moeten krijgen.
Of is 1x ontwormen nu ook voldoende? (bv. met 8 weken, vlak voordat ze naar de nieuwe eigenaar gaan?).
Wat is nu het beste???

(een collega van mij krijgt binnenkort een nestje, en dan kan ik haar meteen van advies voorzien)

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Kittens die bij fokkers geboren worden daar wonen poezen in andere omstandigheden dan kittens die van straat geplukt worden of weet ik veel wat voor narigheid allemaal met die kleintjes.

Kittens worden niet standaard met wormpjes geboren als de kittens thuis geboren worden bij mensen die de overige volwassen dieren gewoon goed verzorgt hebben.

Hoe je er achter kan komen of mama wormen heb zou je bijvoorbeeld ontlasting kunnen laten na kijken op wormpjes. Als mama die niet heeft is die kans er niet dat de kittens met wormpjes geboren worden.

Ja verwarrend he? dat de ene middel en site zegt die leeftijden en de andere weer andere leeftijden.
eveline1982
Tijger
Tijger

Als de mensen de moeder elk kwartaal ontwormen zou ik later starten. Mensen lopen in en uit en je kan altijd aarde mee nemen waar eitjes in zitten. Kittens eten alles wat eetbaar lijkt, dus ik zou wel vanaf 6 weken beginnen. 6, 8, 12 en dan maandelijks en vanaf een half jaar elk kwartaal. Ik ontworm kittens met 3, 6, 8 en 12 weken. Daarna adviseer ik de mensen om door te gaan elke maand en va 6 maanden elk kwartaal. Ik vind 2 weken zelf nog wel erg jong, al hebben diverse dierenartsen het wel geadviseerd.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
marjon1989
Lynx
Lynx

Bericht door marjon1989 »

Ik vind 2 weken ook erg jong en daarbij zijn moeder en vaderpoes ook binnenkatten, dus de kans dat hun wormen bij zich dragen is erg klein.
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Bedankt voor jullie reacties Eveline en Brittenbolletje!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
marjon1989
Lynx
Lynx

Afbeelding

Afbeelding
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Hihi, wat een lieve bolletjes wol. :) Op de laatste foto ziet de tweede van rechts er wel heel anders uit vergeleken de rest, is dit ook zo of ligt het toevallig aan de foto? :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
marjon1989
Lynx
Lynx

Nee dat lijkt inderdaad zo, want dat is dezelfde als op de 1e foto rechts achter ligt.
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Ah ok. :) Hij lijkt wat minder pluizig te zijn, meer op z'n moeder zeg maar. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
marjon1989
Lynx
Lynx

Ja ik vind het poesje (de voorste bij de 2e foto) het mooist, maar die mag ik niet houden:( Maar miss gaat die andere nog wel wat hariger worden, het is vooral het koppie dat minder pluizig is.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Graag gedaan robijn :)..

Leuke foto's Marion.
eveline1982
Tijger
Tijger

Ohmygosh ik ben flieft wat een heerlijke bolletjes wol!!! Ze zijn prachtig! Die wil je toch het liefste de hele dag tegen je aan drukken en knuffelen?! Prachtige kindjes heb je Nala!
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

tis mooi spul hoor.....zorg er maar goed voor , ben je al voorbereid dat ze binnen de kortste keren gaan waggelen???
oh ja ff om over de discussie terug te komen, wanneer heb jij je katten voor het laatst ontwormd???
ik ontworm de kittens wel gewoon volgens schema, binnenkat, eigen kat, opvangkat maakt niet uit, volgens mijn DA, hebben heel veel katten wormeneitjes in hun lichaam, die komen pas uit als de weerstand van de kat verminderd (en 1 K*worm zorgt alweer voor duizenden eitjes per dag). dus als je een probleem voor wilt zijn doe je het ook en gebruik gewoon een goed wormenmiddel van de DA (NEEEH niet uit de dierenwinkel want daar worden ze spuugziek van).
ben eigenlijk ook wen benieuwd of je ze nog dagelijks weeg, en wat ze nu wegen??
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie