Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Brittenbolletje »

Mooie kitten zeg. Geniet maar lekker van de (voor) pret.
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door DaVinci »

Tja, het lijkt me hartstikke leuk om allebei die rooie bengels te adopteren! Zo is dat ook gegaan met Eusie en Gizmo, ook rooie broertjes uit hetzelfde nest. Dus als het aan mij ligt... Vul de rest zelf maar in, hahaha... Heb zelfs al een naam voor zijn rooie broertje. Hihihi... Maar moet hier nog een manmens overtuigen... ;-) Qua financiën zou het moeten lukken, er ligt een nieuwe baan op de loer.

En natuurlijk wil ik jullie zijn broertje ook even laten zien. Ze lijken echt heel veel op elkaar, maar als ze naast elkaar zitten kan ik ze wel uit elkaar houden. Met twee blauwe Britjes lijkt me dat nóg lastiger Adriana, dus als het jou is gelukt... :lol:

Zoek de verschillen:

Afbeelding
Walk Me Down aka Moos

Afbeelding
Broertje Wild Thing

Afbeelding
Met z'n drietjes op de krabpaal, links zusje Whiting Sunset. Vertel maar, wie is wie? 8-)

Afbeelding
Samen donderjagen... :verliefd:
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Ikey »

Wat een schatjes! *smelt* :)

Ik denk dat van de middelste foto, Moos de midden staat en zijn broertje Wild Thing rechts. Moos kijkt dominanter, vind ik ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Dinky »

DaVinci schreef:En natuurlijk wil ik jullie zijn broertje ook even laten zien. Ze lijken echt heel veel op elkaar, maar als ze naast elkaar zitten kan ik ze wel uit elkaar houden. Met twee blauwe Britjes lijkt me dat nóg lastiger Adriana, dus als het jou is gelukt... :lol:
Wauw, ik wil ook! Wat zijn ze beide prachtig mooi! En nee, ik zie de verschillen nog niet ;)
En volgens mij heeft Adriana twee blauwe rusjes, geen britjes ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door DaVinci »

Dinky schreef:Wauw, ik wil ook! Wat zijn ze beide prachtig mooi! En nee, ik zie de verschillen nog niet ;)
En volgens mij heeft Adriana twee blauwe rusjes, geen britjes ;)
Ow, oeps Adriana... Maar je vergeeft het me wel toch... :grin: :grin:

Ja he het zijn echt 2 beauties hoor, ik heb ook echt niet kunnen kiezen... Ben op de fokker afgegaan en karakterverschillen. Maar ze zijn allebei zo leuk... 8-)
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Adriana »

jeempie, lijkt wel een-eiige tweeling..
heb nog wel een argument: één kitten maakt je wat oudere katzel(s) helemaal gek, je hebt minder last van een stel van die adhd-tiepjes.
en ja t zijn rusjes maar ik zit daar niet mee hoor.. zij het dat ik dus niet van de brittenclub ben en dat er maar heel weinig rusjes op het forum zijn.
maar we hebben één beroemde hele grote (nep)Rus en dat is heer BobBlob van Dinie.

weet je, je kunt het maar één keer doen en niet over een paar maanden ...
en wat leuk dat er missch een nieuwe baan gloort... duim/duim!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Chiquita98 »

smelt smelt smelt smelt.....gauw manmens overhalen!!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Robijn »

Beste Jeannette, je zei dat je andere katten, Eusie en Sara al 15 en 12 jaar zijn...
Daar zou ik echt geen jong kittentje meer bij zetten; daar zitten ze echt niet op te wachten, op hun oude dag.
Hetzelfde als een drukke kleuter dag in dag uit bij een oma en opa van 90 zetten.... Die worden daar knettergek en ongelukkig van...
Ik heb dezelfde fout gemaakt, hoor, door een kitten (ook rood; en er wordt gezegd dat ie toch wat feller zijn..; of dat waar is, weet ik niet hoor..) bij mijn Brit Robijntje te zetten, die toendertijd 9 was.. Gaudi begon haar echt te belagen, te bespringen en te bijten, met als gevolg dat Robijntje superbang van hem was, en op een gegeven moment geen stap meer durfde te zetten. Dit was niet het leven wat ik voor ogen had voor haar, en heb gelukkig een ander gouden mandje voor Gaudi gevonden. Gaudi wilde gewoon spelen, maar dat wilde Robijn helemaal niet, en omdat Robijn haar grenzen niet aangaf, werd hij steeds wilder naar haar toe.
Ik hoop echt van harte dat je niet voor 1, maar voor 2 kittens gaat. Kunnen ze lekker met elkaar spelen, ipv dat het kittentje zijn energie niet kwijt kan omdat ie geen speelmaatje heeft, en hij de oudjes gaat lastig vallen, en zelfs kan gaan ondersneeuwen, als zij niet voor zichzelf op durven kome (zoals bij Robijntje het geval was). En die kans wil je toch niet lopen? Dat wil je Eusie en Sara toch niet aandoen?
Sorry, als ik misschien een beetje dwingerig overkom, maar ik heb echt het beste voor met zowel je nieuwe kitten en met je oudere katten, en daarom vertel ik je dit...
Ik hoop dat je je man kunt overhalen om voor beide broers te gaan! Niets leukers dan 2 kittens met elkaar te zien spelen, wassen, slapen!!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door DaVinci »

Je komt niet dwingerig over hoor Mariska! Je spreekt uit liefde en ervaring, en heel eerlijk gezegd speelt dit al die tijd ook al door mijn hoofd.

Vanaf het begin vond ik Walk Me Down en Wild Thing allebei zó verschrikkelijk leuk! Het was niet voor niets dat ik niet kon kiezen... En nu ik gekozen heb voor Walk Me Down, vind ik het eigenlijk zielig voor Wild Thing... Slaat nergens op, maar zo voel ik dat. Ik heb Eusie en Gizmo toen ook samen gekregen en zij leken in het begin ook heel erg op elkaar. Zelfs op het laatst verwarde ik ze nog wel eens met elkaar. So what, lekker belangrijk...

Wat ook raar is (ja, ik ben een rare... :eshifty: ) dat ik de broertjes best wel een soort van identificeer met Eusie en Gizmo. Alsof ik "opnieuw" ga beginnen en één van de twee nu laat zitten. Hmm, dit klinkt gek hè... :eeh:

Mijn gevoel zegt nu eigenlijk best sterk, neem ze allebei, haal ze niet uit elkaar. Maar ik heb het altijd lastig gevonden om naar mijn gevoel te luisteren. Mijn ratio geeft allerlei tegenargumenten.

Hmm, ik voorzie een lastig (misschien valt het mee) gesprek vanavond! 8-)
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Laura_H
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2013 12:19
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Laura_H »

Hey Jeanette jij ook hier!!Nogmaals gefeliciteerd met je mannetje!

Veel succes met je gesprek vanavond :D ik lees het vanzelf wel 8-)
groetjes,
Laura en de Honeyside crew!

Rasclub Maine Coon Herplaatsing
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door DaVinci »

Hee Laura! Leuk om jou hier ook te zien! En nog gefeliciteerd met je laatste successen meid, goed gedaan!

Ik heb "daar" nog niks gezegd, omdat ik er eerst uit wil zijn voordat ik het de fokker vertel. Voor hetzelfde geld gaat het niet door... Houd je het even tussen ons...? :eshhh: ;-)
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Laura_H
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2013 12:19
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Laura_H »

Dankjewel, daar doe ik het voor.

ennehh, my lips are sealed hoor :D
groetjes,
Laura en de Honeyside crew!

Rasclub Maine Coon Herplaatsing
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Robijn »

DaVinci schreef: Mijn gevoel zegt nu eigenlijk best sterk, neem ze allebei, haal ze niet uit elkaar. Maar ik heb het altijd lastig gevonden om naar mijn gevoel te luisteren. Mijn ratio geeft allerlei tegenargumenten.

Hmm, ik voorzie een lastig (misschien valt het mee) gesprek vanavond! 8-)
Hee, Jeannette, wel fijn dat je toch misschien wel van plan bent om ze niet uit elkaar te halen, en ze allebei bij jou een gouden mandje aan te bieden! Ik denk dat je dan 2 kittens (én je twee oudere katzels) héééél erg blij gaat maken!! Ik hoop zo dat je voor beide broertjes gaat, en je naar je gevoel luistert!

Mag ik vragen waarom, Jeannette, rationeel gezien, het je beter lijkt om níet voor 2 kittens te kiezen?
(niet alleen mijn gevoel, maar juist mijn verstand, zegt dat het, als je (een) oudere kat(ten) hebt, je JUIST voor 2 kittens moet kiezen, of, als je echt maar liever 1 kat erbij wilt hebben, voor een wat oudere kat moet kiezen, maar niet voor 1 kitten.....
(ik heb niet voor niets, nadat ik Gaudi heb moeten herplaatsen, voor een kater van 5 jaar gekozen; die net zo'n lief, zachtaardig, en rustig karakter heeft als mijn Robijntje. Heb bewust gekozen voor een kat ouder dan 4 jaar; zodat het echt wilde en speelse er een beetje af is. En weet je wat, hoe slecht het tussen Robijn en Gaudi ging, zo supergoed gaat het tussen Robijn en Sem - zie de foto's in mijn foto-album..)
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door Robijn »

O, nog vergeten te vragen; dat gesprek vanavond; is dat met manlief? :pdtznn:
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Graag wil ik jullie voorstellen aan...

Bericht door DaVinci »

Robijn schreef:O, nog vergeten te vragen; dat gesprek vanavond; is dat met manlief? :pdtznn:
Jawel! :grin: En ik denk dat het een mededeling wordt, zo van: ik heb een besluit genomen en je kunt me er alleen van af halen als je pertinent tegen bent en goede argumenten hebt! :lol: :lol:

Ik heb het er al vaker over gehad, om 2 kittens te nemen. En hij zegt de ene keer, neem er dan 2 uit hetzelfde nest, dat is leuker. En de andere keer zegt hij, laten we eerst even aankijken hoe het gaat met 1. Dus wie weet, ik denk dat er wel een openingetje is.

En die rationele gedachten hebben helemaal niets met de katjes zelf te maken, niet met de kittens en niet met Eusie en Sara. Maar meer dingen als: dubbele kosten zoals voer, kattenbakkorrels, dierenarts. En vooral met de laatste ervaring van Gizmo wat echt veel geld heeft gekost. Ik heb het met alle liefde in me uitgegeven hoor, begrijp me goed. En ik zou het zó weer doen. Maar dat is eigenlijk het "probleem" juist, dan heb ik er straks vier... Ik sluit wel een verzekering op de/het kitten(s) af hoor, maar vaak zijn kosten als chemo en bestraling uitgesloten. En daar ben ik best gespitst op, juist door de ervaring met Gizmo. Ik wil ze gewoon alle zorg kunnen bieden die ze nodig hebben. En als ik heel eerlijk ben kan ik dat ook wel, ook financieel gezien. Mijn vriend zou daar minder ver in gaan, en ik denk dat dat is waar ik nu rekening mee houd. Daarom luister ik te weinig naar mijn eigen gevoel en verlangens, en houd teveel rekening met die van een ander zonder dat ik echt weet wat die ander wel of niet wil. Snap je het nog...? :shock:

Haha, het komt erop neer dat ik altijd beslissingen neem waarvan ik denk dat men die van me verwacht. Als ik iets anders besluit (iets wat ik zelf graag wil) ben ik bang (niet letterlijk) dat die ander me niet meer aardig vind.

En ja, ik volg therapie... :lol: En als ik mijn eerste 2 zinnen lees, denk ik dat het nog werkt ook! ;-)
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Plaats reactie