Jerry, 12 jaar, "foute kleur" van zijn organen.

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
jerriesbaasjes
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:28

Jerry, 12 jaar, "foute kleur" van zijn organen.

Bericht door jerriesbaasjes »

Hallo,

Zojuist zijn wij bij de dierenarts geweest met onze 12 jarige "je weet wel" kater Jerry.

Hij is al enkele maanden aan het kwakkelen vanwege vaak overgeven, verminderde eetlust en veel drinken.

We zijn nu enkele keren bij de da geweest en vorige week heeft hij een echo, bloed- en urineonderzoek gehad. Sinds vorige week is hij behoorlijk achteruit gegaan, nog slechtere eetlust, vaker overgeven, lusteloos en een blik in zijn ogen of hij dwars door je heen kijkt.

Zojuist de uitslag van het onderzoek gehad, zijn bloed heeft wel wat verhoogde waarden, maar niet schokkend. Echter de da was erg geschrokken van de kleur van zijn organen op de echo, ze ziet zelden zo'n "lichte" kleur en heeft ons al min of meer voorbereid op het ergste.

Hij blijft nu enige tijd bij de da om hem astronautenvoer en antibiotica te geven en om hem in de gaten te houden of hij minder gaat overgeven en of hij een beetje levendiger wordt.

Nou is mijn vraag, zijn er meerdere kattenbaasjes die hier ervaring mee hebben en hoe is dit afgelopen?

Wij vinden het met name van belang dat hij geen pijn heeft en een katwaardig leven heeft.

Alvast bedankt voor jullie informatie.

Groet, Eric
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Jerry, 12 jaar, "foute kleur" van zijn organen.

Bericht door mittenslief »

over welke organen heb jij het, lever, nieren???
krijgt je kat dan nu infuus ofzo???? omdat hij moet blijven???
ik verpleeg ze het liefst thuis in de eigen vertrouwde omgeving ivm stress.
maar als ze aan het infuus moeten kan dat natuurlijk niet.
ik had een kater met een longtumor wat uitgezaaid was, zag er ook niet best uit op de echo,
maar dan meer door de afwijkingen van structuur.
het beste ermee
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
jerriesbaasjes
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:28

Re: Jerry, 12 jaar, "foute kleur" van zijn organen.

Bericht door jerriesbaasjes »

Hallo,

Dank je wel voor je reactie, het gaat om zijn lever, nieren en galblaas.

Hij krijgt inderdaad een infuus, ik zou hem ook het liefste thuis hebben, maar helaas...

Hoe is het met jouw kater afgelopen, als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Jerry, 12 jaar, "foute kleur" van zijn organen.

Bericht door eveline1982 »

Is zijn ontlasting ook licht van kleur??
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
jerriesbaasjes
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:28

Re: Jerry, 12 jaar, "foute kleur" van zijn organen.

Bericht door jerriesbaasjes »

Is eigenlijk niet te controleren, aangezien hij niks op de kattenbak doet! Laatste tijd valt het wel op dat hij korrels rond zijn anus heeft en volgens da werken zijn darmen te traag.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Jerry, 12 jaar, "foute kleur" van zijn organen.

Bericht door eveline1982 »

Lees deze link even door http://www.diergeneeskundigcentrum.nl/z ... e-kat.html . Ze geven in een link al aan dat het niet vaak voorkomt en daarom nog wel is over het hoofd word gezien Citaat: Alvleesklierproblemen
We komen niet zo heel vaak problemen met de alvleesklier (pancreas) tegen, maar wanneer er zich problemen voordoen is een snelle diagnose belangrijk om een goede behandeling te kunnen instellen. Alvleesklierproblemen geven vaak hele vage klachten en zijn daarom moeilijk te diagnosticeren. Om deze reden worden alvleesklierproblemen bij de kat nogal eens gemist als diagnose. De alvleesklier of pancreas is een orgaan die net onder de maag ligt in de bocht van de dunne darm


Omdat je aangeeft dat de problemen zich bevinden in de organen en darmen. Hoop dat je er wat aan hebt.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
jerriesbaasjes
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:28

Re: Jerry, 12 jaar, "foute kleur" van zijn organen.

Bericht door jerriesbaasjes »

Hallo Eveline,

De beschrijving genoemd in het artikel is op zich wel kloppend met zijn klachten, ik hoop dat we er dan op tijd bij zijn! Dank je wel voor het meedenken!

Ik zal via dit forum de ontwikkelingen doorgeven!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Jerry, 12 jaar, "foute kleur" van zijn organen.

Bericht door eveline1982 »

Heb het gelukkig zelf nog niet mee gemaakt, maar toen ik een keer er heilig van overtuigt was dat 1 van mijn opvangkittens witte ontlasting had (bleek braaksel te zijn ;) ) kwam ik hier op terecht. Vandaar dat er een belletje ging rinkelen toen je de symptomen beschreef. Niks te danken, daar is het forum voor :) Heel veel sterkte en hoop dat het allemaal goed komt!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
jerriesbaasjes
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:28

Re: Jerry, 12 jaar, "foute kleur" van zijn organen.

Bericht door jerriesbaasjes »

Haha, toch fijn om wat positiefs te horen! Dat doet de mens weer goed ;-)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Jerry, 12 jaar, "foute kleur" van zijn organen.

Bericht door mittenslief »

heb je nog wat van over je kat gehoord???
mijn kater heb ik helaas moeten laten gaan daar was echt niets meer
aan te doen, maar dat zegt niet s over die van jouw hoor......
t beste
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie