Geslacht kittens? (gister geboren)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
marjon1989
Lynx
Lynx

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door marjon1989 »

Half 5 moet ik heen. Nala en de andere kittens moeten mee.
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Ahhh perfect hopelijk valt het mee en had het oogje alleen wat moeite met open gaan. Kunnen moeder en de rest van het grut meteen even na gekeken worde, kan nooit kwaad :) veel succes daar straks!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
marjon1989
Lynx
Lynx

Nee ik vind het alleen vervelend om ze weer te verslepen.. Hopelijk accepteert Nala als we straks thuis zijn nog wel haar nestelplekje. Maar het is alleen het streepje van het oog zelf waar prut zit het loopt er niet uit ofzo. Toch wilde ze dat ik even langs kom.. Laat straks weten hoe het is gegaan.
marjon1989
Lynx
Lynx

Mijn dierenarts zit trouwens in Alkmaar;)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Succes straks bij de DA.
Las laatst nog een verhaal bij een asielkitten die ook problemen had met het oogje. Hoop dat het bij die van jou mee zal vallen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
marjon1989
Lynx
Lynx

We hebben wel pech.. eerste dag al bij de dierenarts, omdat ze geen melk gaf en nu dit weer.
eveline1982
Tijger
Tijger

Ja het is zwaar hoor nestjes, zelfs als de moederpoes erbij is kunnen er nog veel problemen uitkomen. Ik raad mensen ook altijd aan om goed na te denken voor ze hun poes zwanger laten worden. Het is hartstikke leuk maar heel zwaar en je hebt gewoon geluk als het wel allemaal zonder complicaties verloopt. Krijg hier regelmatig kittens die worden verstoten, waarvan de moeder is overleden of die te ziek worden en intensieve zorg nodig hebben. En de leeftijd maakt niks uit, zoals je bij brittenbolletje nu kan lezen, kunnen zelfs kittens die al op vlees zitten nog doodziek worden. Kittens zijn een dure "hobby" ;) .

Wat grappig ik zit zelf bij dierenarts Ranzijn voor de entingen, checkups en de kleine probleempjes en ga naar dierenkliniek oudorp voor ernstige gevallen :) Veel succes zomenteen! Nala zal vast wel een klein beetje van slag zijn maar ze heeft dat plekje zelf uitgezocht en als je de kittens er straks weer neerlegt zal ze er wel weer snel bij gaan liggen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

ja iedereen denkt dat het allemaal maar zo gemakkelijk is "leuk een nestje kittens" helaas gaat het vaak mis.......en ja dan zijn de opvanggezinnen er nog, die zich soms dag en nacht moeten inzetten om die kleintjes te laten overleven.....
gelukkig ga jij er voor, dat ze allemaal gezond, groot en sterk worden... en ja het kost heel veel geld
zo'n nestje........maar dat vergeet je straks als ze door je kamer heen denderen en de boel op z';n kop zetten, ik zou zeggen geniet ervan, maak veel foto's en ik hoop (eerlijk gezegd) dat je het bij 1 nestje laat. voor als je het te leuk vindt, kijk ppk eens bij jouw in de buurt in het asiel of ze nog pleeggezinnen zoeken, mensen met ervaring zijn altijd welkom...
sterkte zo met de volksverhuizing en leg er een kruik bij een winddicht het is steenkoud buiten
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
marjon1989
Lynx
Lynx

Zo we zijn weer terug hoor en ze liggen weer in de kast haha. We hebben een zalfje meegekregen en voor ik dat er op smeer moet ik het met afgekoelde thee wassen. Het viel wel mee denk ik, maar omdat onze poes zelf maar 1 oog heeft ben ik wel voorzichtig. Ik heb ook gelijk alvast ontwormingspasta gekocht. Ik zit trouwens bij die dierenarts in Alkmaar-Noord. We wonen zelf in Egmond, maar ik ben heel tevreden over die dierenarts, dus dan kom je terug:D
eveline1982
Tijger
Tijger

Wat grappig dat is mijn oude dierenarts (woonde vroeger in noord) en nog steeds de dierenarts van mijn moeder! Is zeker een goede dierenarts. En Egmond is absoluut in de buurt. Kittens mag je al ontwormen vanaf 2 weken maar ik raad (helemaal als de moeder elk kwartaal word geent) om te wachten tot een week of 3 a 4 voor je de eerste ontworming geeft, tis toch gif wat je in zo een klein buikje stopt.

Fijn dat het allemaal leek mee te vallen, hoop dat het zalfje snel aanslaat en het kleine ukkie snel de wereld door 2 oogjes kan zien :)
marjon1989
Lynx
Lynx

Het werkt al! Het oogje is na 3 keer smeren al aan het open gaan en komt totaal geen prut meer uit:)

Ik wacht ook nog even ruim een week met ontwormen hoor. Ze mogen morgen dan wel 2 weken zijn, maar ze zijn pas vanaf dag 3 echt gaan groeien, dus eigenlijk zijn ze pas 11 dagen als je het zo bekijkt;)
mittenslief
Tijger
Tijger

ontwormen heeft dus niets met enten te maken natuurlijk (of bedoelde je omtwormt).
ik begin dus wel al met 2 weken ontwormen omdat dan de eitjes van de al dan niet aanwezige wormen uitkomen (cyclus is 2 weken), als je de vitaminthepasta hebt meegekregen gaat dat meestal wel goed hoor,bij mijn vorige nest ben ik ook gewoon volgens schema begonnen en de 1e keer spuugde er toch 1 een partij wormen eruit GATVER en je komt er gewoon heel moeilijk vanaf. ik vindt het nog viezer als vlooien....
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Ik ontworm eigenlijk niet. Ik denk dat het met opvang kittentjes anders gaat dan met kittens bij de fokkers. Dus bedoel er niks mee. Ik deed wel 3 keer ontwormen, maar preventief ontwormen bestaat niet. maar wanneer ik het deed was pas met 5 weken als ze 500 gram waren. Was altijd zo'n inpact op het lichaampje. Aangezien het ook chemische rommel is. Aangezien ik nooit wormen heb in huis en mama poezen genoeg ontworm doe ik het nu 1 malig tussen de 2 entingen in.
mittenslief
Tijger
Tijger

ja ik krijg ze standaard binnen met wormen,BLEHHHH echt heel vies.
als ze ze uitkotsen bewegen ze nog en als ze ze uitschijten ook nog echt ongedierte.
als je goed spul hebt merk je er echt niets van hoor, voor de allerkleinste gebruik ik altijd vitaminthe en als ze goed kunnen slikken de milbamax (hahaa en goede gezonde kittens vreten dat als snoepjes) om en om de stronghold (die mag pas na een week of 12). ze kunnen er echt heel ziek van worden ps heeft je kleintje dan geen wormen (wel aan de DA doorgegeven dat je ze niet ontwormt hebt)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Ja vies he als dat aan alle kanten eruit komt bleggg. Vervelend voor de kleintjes.

Vroeger gebruikte ik ook wel vitaminthe. Maar was altijd spugen binnen de 2 uur. Dan weet je niet hoeveel erin is gebleven maar opnieuw geven geen nut. Dat is de reden waarom ik maar 1 keer ontworm en pas met profender. Die mag ook vanaf 12 weekjes :). is een pipetje in de nek.
Plaats reactie