Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden? LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Zo zeg, wat een prachtige katten! Zowel de kittens als de ouders, prachtig om te zien!
Ik ben eerlijk gezegd heel erg of de kittens kortharig blijven, of net zulke lange manen als Papa krijgen!
Thanks:) Ja ze zijn prachtig en heel erg lief! De moederpoes is voor de helft heilige birmaan en voor de helft britse korthaar en de vader is ragdoll. Dus als je het genetisch bekijkt hebben ze 75% kans op lang haar.
Aah, okee! Dat zag ik niet direct aan de moederpoes, hihi!
Nu ben ik nog nieuwsgieriger naar het ontwikkelen van de kittens, haha!
Heel veel plezier met ze!
De oogjes zijn nu bij de andere 2 kittens ook aan het open gaan. Bij 1 oogje die nog wel dicht is zit alleen een beetje prut. Ik maak het schoon met warm water, kan ik nog meer doen?
Goed in de gaten houden en het beste kan je een afgestreken theelepeltje zout op laten lossen in 1 liter kokend water. Dat af laten koelen, en in de koelkast zetten. Blijft wel een weekje goed daar! Ook kan je gedestileerd water halen (is minder hard dan kraanwater) en het daar mee schoonmaken. Zou nu nog niet met zalfjes gaan beginnen, maar als het over een dag of 3 nog prut een milde oogzalf halen. Starten met 2x per dag en na 3 dagen 1x per dag en na een week stoppen. Schoonmaken van het oogje moet je ook niet vaker als 3x per dag doen. Als het na schoonhouden en eventueel zalven niet over gaat even naar de da en vragen om een zalf met hogere dosering antibiotica. Hou de andere kittens goed in de gaten want soms is het besmettelijk en kan het een beginnende niesziekte zijn.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Raad ik je toch even aan om naar de dierenarts te gaan. Die kunnen goed zien of ze het oogje voorzichtig open kunnen krijgen en meteen goed uitspoelen. Heb het zelf helaas al een paar keer mee gemaakt dat toen de da het oogje eindelijk open had er een heleboel pus uitkwam (en van buiten was geen bolling niks te zien). Dus ik zou wel zsm even langs gaan. Sterkte met het kleine ding
Laatst gewijzigd door eveline1982 op 11 mar 2013 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ik zal de dierenarts straks even bellen. Het is pas de 2e dag zo, dus vraag even advies.. Als ik die kitten nu weer mee ga slepen is Nala ook gelijk van slag. Wanneer weet jij of ze lang of kortharig worden?
Snap ik hoor, maar heb genoeg ellende hier gezien omdat mensen toch te lang hebben gewacht. Had me bericht ook nog even aangepast over wat ik heb mee gemaakt . Ik heb hier vrijwel alleen maar htk kittens gehad en de 2 langharige die ik heb gehad waren al een stukje ouder (boven de 12 weken) dus daar heb ik geen verstand van . Geloof dat ze na de 6de week hun nestharen verliezen en je een beetje kan beoordelen of ze langharig of kort harige zullen worden.