Meningen verschillen, en geschreven tekst komt altijd harder over dan gesproken tekst. Daarom gebruiken we soms smiley's om het een beetje af te zwakken.

Ik ben het helemaal met je eens, hoor. Mijn kater is ook niet binnen te houden. Hij werd doodongelukkig binnen. Ik woon op een bungalowpark; met groene afscheidingen (coniferen, hagen, struiken) en heb ik best veel tuin om mijn huis heen (je kunt zo rondom mijn huis lopen; in de voortuin staat een pergola; en mijn voordeur is eigenlijk mijn achterdeur; heb ook geen apart gangetje; je stapt zo de huiskamer in). Woon je in een rijtjeshuis, en heb je een achtertuintje met schuttingen, dan kun je relatief makkelijk en goedkoop je tuin afschermen. In mijn geval zou ik een kraan moeten huren om hoge coniferen, bomen en struiken er uit moeten laten treken; en heel mijn tuin moeten reorganiseren, en zou ik duizenden euro's kwijt zijn aan een goed hekken. Dat gaat mij een beetje te ver...
Zou ik in een standaard eengezinswoning wonen, dan zou ik wel mijn tuintje afschermen.
Mijn poes daarentegengeeft helemaal niets om het buitenleven; zij is een echte binnenkat, en doordeweeks zit ze bij mijn partner, die woont in ee appartement; en ze heeft hier totaal geen problemen mee; voelt zich juist enorm veilig binnen.
Het verschilt dus ook per kat.
Maar je moet zeker geen kat opsluiten als ie daar niet tegen kan en er depressief van wordt!