Geslacht kittens? (gister geboren)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Chiquita98
Tijger
Tijger

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door Chiquita98 »

Als ik jou was zou ik de poes laten helpen. Het is echt heel sneu dat je haar continu opscheept met hormonen en krolsheid en er word niets mee gedaan. Arme poes. Lekker laten helpen zodat ze ook nooit meer een nestje kan krijgen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Goed dat in ieder geval de kater al is geholpen maar ik sluit me aan bij Mittenslief. Sterilisatie of castratie is voor een poes erg belangrijk ivm ontstekingen etc. En ook voor je eigen hoor, op het moment dat onze poes laatst krols werd, werd ik helemaal gek van het gejank haha. Tussen krols worden en castratie zaten 3 dagen maar ik had haar het liefst diezelfde avond al naar de da gebracht ;) . Daarbij, ondanks dat jouw kater is gecastreerd (heb hier ook een jeweetwelkater rondlopen) zal ze hem nog steeds herkennen als kater en hem niet met rust laten. Mijn Beer werd na 2 dagen al compleet geirriteerd van haar, en dat is ook niet zo goed voor de onderlinge band. Dus ik zou haar toch, als de kittens weg zijn, laten castreren.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
marjon1989
Lynx
Lynx

Bericht door marjon1989 »

Ja uiteindelijk laat ik haar sowieso helpen, maar dat kan al over 6 weken. Dat doe ik echt niet. Ik laat haar pas helpen als alle kittens de deur uit zijn (op die wie eventueel houden na dan) en als ze ook even tot rust gekomen is. Niet maandag afscheid moeten nemen van al haar kittens en dinsdag al geholpen worden zeg maar.

Zijn er hier veel mensen met 3 katten? Is er een groot verschil qua drukte tussen het hebben van 2 of 3 katten? Ik wil er namelijk echt heel graag een houden, maar mijn vriend twijfelt nog.
marjon1989
Lynx
Lynx

Moet ik er wel even bij vertellen dat we een huis hebben gekocht waar we 1 mei de sleutel van krijgen. Dat huis heeft ook een mooie tuin die we op katten kunnen aanpassen. Dus we wonen dan een stuk groter:)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Ik heb 5 katten en woon in een kleine eengezinshoekwoning. Ruimte zat voor de katten, maar die creëer ik dan ook wel voor ze. En ze hebben een afgesloten tuin. Dus dat kan zat hoor!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
marjon1989
Lynx
Lynx

Hoe heb je je tuin afgesloten? Wij gaan dat ook doen, maar dan moeten we een aanpassing maken aan de bovenkant van de schuttingen denk ik.. tips graag:P
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

uhhhh ik heb er op het moment zelf 8 en dan nog straks een stuk of 4 pleegkittens.
ik heb voor de katten alle ruimte, zolderverdieping, bovenverdieping met 2 slaapkamers (pleegkittens krijgen straks 1 kamer), woonkamer, serre, en een afgesloten tuin van 40 meter diep ,hahaha met parkietenvoliere en vijver en konijnen, dus ze vermaken zich bij mij prima.
ik heb de tuin afgesloten met schutting en daarbovenop planken in de breedte zodat ze de sprong niet kunnen maken, de andere kant zit halfgebogen kippengaas. je moet je katten ook niet slimmer maken dan ze zijn hoor, dus nooit buiten de poort laten loeren, dan weten ze ook niet dat er nog meer is.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
marjon1989
Lynx
Lynx

Nee dat inderdaad niet. Ze zijn gelukkig nog nooit buiten geweest, dus zullen ook niet gelijk enthousiast zijn. Maar ik vind de tuin wel leuk voor ze, alles daar buiten vind ik zelf te gevaarlijk.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door kansarmedieren »

marjon1989 schreef:Ja uiteindelijk laat ik haar sowieso helpen, maar dat kan al over 6 weken. Dat doe ik echt niet. Ik laat haar pas helpen als alle kittens de deur uit zijn (op die wie eventueel houden na dan) en als ze ook even tot rust gekomen is. Niet maandag afscheid moeten nemen van al haar kittens en dinsdag al geholpen worden zeg maar.

Zijn er hier veel mensen met 3 katten? Is er een groot verschil qua drukte tussen het hebben van 2 of 3 katten? Ik wil er namelijk echt heel graag een houden, maar mijn vriend twijfelt nog.
Je moet er wel rekening mee houden dat een poes weer krols en zwanger kan worden ook als ze nog kittens zoogt. Dus binnen houden dan anders is ze straks weer zwanger....
marjon1989
Lynx
Lynx

marjon1989 schreef:Afbeelding

Deze kitten was vaag op de foto. Zeg je nog steeds een katertje?
Bij nadere inspectie heeft deze kitten wel een spleetje.. Het is alleen lastig om op de foto te krijgen. Als je goed kijkt zie je hier ook al een spleetje door het bolletje heen lopen richting de anus. Ik zal vanavond kijken of ik een betere foto kan plaatsen. Maar dan is het zeker wel een poesje?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Vermoeiend dit. Dit is een katertje heeft niks met spleetjes te maken. Nu geef ik het echt op.

Beetje raar ik fok al jaren en ik weet echt wel hoe een poesje en katertje eruit ziet. Dat dit in twijfel word getrokken kwetst eigenlijk best wel heel erg.
marjon1989
Lynx
Lynx

Ik trek je echt niet in twijfel hoor! Ik probeer alleen uit te leggen dat het lastig is om op de foto te krijgen, want in het echt ziet het er anders uit. Die andere 3 zijn echt heel anders.. Ik zal kijken of ik het vanavond wat beter op de foto kan krijgen.

En nogmaals dat ligt niet aan jouw, want ik geloof je heus wel.
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Ik denk dan even aan mijn eigen kater versus poes..
Het spleetje wat jij denkt te zien zit echt op hoogte van de anus en de afstand naar beneden wijst op balletjes..
Overduidelijk een katertje.
Adriana

Bericht door Adriana »

marjon1989 schreef:Ik laat haar pas helpen als alle kittens de deur uit zijn (op die wie eventueel houden na dan) en als ze ook even tot rust gekomen is. Niet maandag afscheid moeten nemen van al haar kittens en dinsdag al geholpen worden zeg maar.

Zijn er hier veel mensen met 3 katten? Is er een groot verschil qua drukte tussen het hebben van 2 of 3 katten? Ik wil er namelijk echt heel graag een houden,
poezenmoeders zijn hun kittens met 12/14 weken redelijk zat hoor.. en ik neem aan dat je die termijn aanhoudt...
en ik weet niet of het verstandig is om één kitten te houden. dat gedraagt zich het eerste jaar redelijk adhd en dat hoort bij zijn ontwikkeling. en als hij geen leeftijdgenootje/maatje heeft dan is zijn moeder de klos...
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Als je me zou geloven zou je me niet zo vaak in twijfel trekken. Je hebt 4 katers klaar.
Plaats reactie