Geslacht kittens? (gister geboren)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door Brittenbolletje »

Sorry maar dit kan echt niet. Het spijt me dat ik dit moet zeggen en ik bedoel het niet naar. Het is en blijft geschreven teksten. Maar de poes kan daar niet bliven liggen. De kittens zijn nu meer bezig aan energie verbruiken met warm worden dan met groeien. Aub haal ze uit die kast.

Dagelijks wel wegen. kittens moeten ongeveer minimaal 70 gram per week aankomen willen ze goed ontwikkelen. doen ze dat niet zou je moeten helpen.

Is de poes ontsnapt? want poes ziet er inderdaad zelf nog een beetje jong uit om kittens te krijgen :)
marjon1989
Lynx
Lynx

Bericht door marjon1989 »

Mag ik vragen wat je er zo slecht aan vindt? Of ze nou in een doos liggen of hier.. ik zie het verschil echt niet? Ze groeien nu goed hoor! Nee ze werd al krols voor ze geholpen kon worden en ook nog eens met kerst, dus toen is onze kater er op gedoken.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door kansarmedieren »

lekker laten liggen geen stress voor de moeder straks wil ze niets meer van de kittens weten. Niets afdwingen goed opletten meer kan je niet doen. Ze zien er super goed uit...
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ik trek mijn handen er vanaf.... blijkbaar weten anderen het beter. Succes.
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

ik ben het zeker wel met je eens hoor brittenbolletje, de moeder en de kittens hebben rust nodig en warmte, ze heeft ze immers niet voor niets achter de kast gelegd.
de kittens liggen zo veel te open en te koud, als je ze nou eens in je kledingkast ofzo zou leggen???
lekker veel dekentjes erbij, kruikje (ik heb altijd nog 2-3 weken een warmtekussen erbij, ja ook zomers)
en ik ben eigenlijk pas tevreden als ze min. 100 gram per week groeien.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
marjon1989
Lynx
Lynx

@brittenbolletje en mittenslief ik heb deels wel naar jullie geluisterd hoor, maar deels ook niet.. Ik ken immers mijn eigen poes toch het beste:) En natuurlijk hebben jullie er meer verstand van, maar ik zie hoe ze het doet en ze doet het super.

Wat ik wel heb gedaan is allemaal fleecedekentjes neergelegd, daaronder 2 kruiken en ook heb ik een kussen onder de kast gelegd, die omhoog staat en dus de open rand afsluit.

@kansarmedieren: Ik heb ze inderdaad laten liggen om stress te voorkomen. Dat kunnen andere dan misschien slecht vinden, maar ik vind dat ik mijn poes niet kan dwingen om in bijvoorbeeld een bench te liggen, want dat wil ze gewoon niet.
marjon1989
Lynx
Lynx

Afbeelding

Deze kitten was vaag op de foto. Zeg je nog steeds een katertje?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ja nog steeds een katertje. Verder geef ik geen adviezen. Heeft niks te maken of je je poes zelf beter kent want dat is een feit. Maar ik weet meer over fokken enz enz. Maar goed. Daar ga ik me ook niet meer mee bemoeien. Want ik houd niet zo heel erg van eigenwijsheid.

Nogmaals succes met je kittens en ik hoop dat ze leuke baasjes vinden.
marjon1989
Lynx
Lynx

Dank je:) Dus 4 katertjes haha hoe krijgt ze het voor elkaar. Zelf houden we er 1 en 2 vriendinnen van me willen er ook 1. Dat vind ik ook een fijn idee, want dan weet ik waar ze terecht komen. Voor de 4e gaan we uiteraard ook een heel lief baasje zoeken.

p.s. Hoe kan het eigenlijk dat er zoveel verschil is bij de katertjes? Ik ben blij dat jij er verstand van hebt, maar ik zie het gewoon echt niet. Ik vind die foto die ik net heb geplaatst bijna nog eerder op het poesje van jou foto lijken dan op het katertje.
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Ik zou zowiezo het even zo afsluiten met een doos oid zodat moeder eruit kan en de ukkies er niet uitrollen. Als moeder weg is om te eten lekker extra dekens neerleggen en her en der kruiken onder de dekens. Rol wat kleden op tot een dikke rol en leg die tegen de wanden en aan de voorkant. Zorg dat je kachel lekker warm aan blijft staan ook s'nachts. Sommige poezen zijn eigewijs en bepalen zelf waar ze hun kittens neer leggen, heb dat zelf met mijn eigen poes mee gemaakt. Ze werd zo geirriteerd als ik ze op een betere plek neerlegde en nam ze dan ook weer mee naar haar plekje! Als je het lekker warm kan maken op die plek en er is geen tocht dan moet het helemaal goed komen. Laat je haar na dit nestje wel castreren?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

marjon1989 schreef:@brittenbolletje en mittenslief ik heb deels wel naar jullie geluisterd hoor, maar deels ook niet.. Ik ken immers mijn eigen poes toch het beste:) En natuurlijk hebben jullie er meer verstand van, maar ik zie hoe ze het doet en ze doet het super.

Wat ik wel heb gedaan is allemaal fleecedekentjes neergelegd, daaronder 2 kruiken en ook heb ik een kussen onder de kast gelegd, die omhoog staat en dus de open rand afsluit.

@kansarmedieren: Ik heb ze inderdaad laten liggen om stress te voorkomen. Dat kunnen andere dan misschien slecht vinden, maar ik vind dat ik mijn poes niet kan dwingen om in bijvoorbeeld een bench te liggen, want dat wil ze gewoon niet.
Nou, dat vind ik een hele goede oplossing van je, Marjon. Zo zou ik het ook gedaan hebben. Als moederpoes daar graag ligt, lekker laten liggen, niet steeds verplaatsen, want dan loop je inderdaad het risico dat moederpoes straks niets meer wil weten van de kittens. Nu liggen moederpoes en kittens toch nog warm en beschut; ideaal plekje toch?

Ben ook benieuwd of het nu inderdaad 4 katertjes zijn. Op die laatste foto lijkt het kittentje toch echt een spleetje (dus vagina) te hebben, of zie ik dat nu verkeerd?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

jongens het is een kater. er zijn geen spleetjes. er is te veel ruimte tussen de poepgat en plasgat. zie mijn foto om het verschil te zien. Als zelfs dat in twijfel word genomen ben ik helemaal klaar.
mittenslief
Tijger
Tijger

eveline, ik ben bang dat ze haar niet laat catreren, want dan zal ze dat al eerder hebben gedaan, ze heeft namelijk ook een open kater lopen, ik hoop dat hij al wel geholpen is.... anders zal hij ook de kittens nog iets aan kunnen doen (zoals zij weten). ik heb het haar ook al gevraagd en geen antwoord gekregen.......
marjon1989
Lynx
Lynx

Oke sorry dat ik daar niet op heb geantwoord. Maar hij is na de kerst gelijk geholpen.. Haar laten we waarschijnlijk ook helpen, maar dat is ook afhankelijk van of we een katertje houden, want ze komt niet buiten. Een andere kater kan haar dus niet dekken.
mittenslief
Tijger
Tijger

ook al komen poezen niet buiten moet ze wel geholpen worden hoor, want krols worden vergt erg veel van de poes, ook kan ze gaan plassen overal (zo'n doos had ik er ook bij zitten) en natuurlijk houden ze je de hele nacht wakker met hun geblherrrr en gemekker...... en de kans op melkklier en baarmoederkanker is heel groot, dus al ff gaan sparen en haar strakjes lekker laten helpen en super verwennen
Plaats reactie