Hallo,
Ik heb een kitten van 9 maanden oud. Een aantal maanden geleden plaste ze vanuit het niets een aantal keren (en eenmaal poepen) in mijn bed. Ik heb toen na advies mijn kattenbakgrind vervangen en meteen hield ze op met plassen in mijn bed. Dit is een aantal maanden goed gegaan. Nu is ze afgelopen week voor het eerst krols geweest en begon ze weer in mijn bed te plassen. Nu las ik op internet dat dit kan gebeuren tijdens de krolsheid, dus zocht ik er niets achter. Ze plaste minstens 4 x per dag in mijn bed (zelfs als ik erin lag te slapen!). Nu lijkt haar krolsheid al weer een dag of 2-3 opgehouden te zijn. Ze miauwt niet meer en gaat niet meer met haar kont omhoog zodra ik haar aai. Toch blijft ze in mijn bed plassen, en veel! Volgende week word ze gesteriliseerd. Zal dit dan over gaan, komt dit nog steeds door de krolsheid of moet ik mij hierbij zorgen maken?
Poes plast in bed
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Poes plast in bed
Je had haar beter voor de eerste krolsheid kunnen late steriliseren, maar ja dat is een koe van achter in zijn k... kijken. Of heb bedplassen dan ophoudt zul je moeten afwachten. Slechte gewoontes houden wel eens aan.
Laat anders meteen haar urine voor de zekerheid nakijken. Of ze geen blaasontsteking of blaasgruis ed. heeft.
Laat anders meteen haar urine voor de zekerheid nakijken. Of ze geen blaasontsteking of blaasgruis ed. heeft.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
en het bed goed reinigen want als ze ruiken dat er pies ligt gaan ze er gewoon weer zitten.
mijn eerste katertje deed het ook 1 keer, bleek blaasontsteking. daarna nooit meer. een jaar later kreeg ik katertje 2 en die deed het op precies dezelfde plek. ik had alles goed schoongemaakt en geschrobt, ik rook er zelf niets van en toch deed hij het op precies dezelfde plek. als ik mijn neus diep in de matras duw en ruik, dan ruik ik er nog wel ietsiepietsie van. gijs plast nu niet meer op bed maar het blijft wel een bijzonder plekje voor hem wat altijd intersse wekt en besnuffelt wordt. dus ik denk dat hij het zeker ruikt. over 3 maanden nieuw bed met matrassen dan ben ik benieuwd hoe hij het doet.
mijn eerste katertje deed het ook 1 keer, bleek blaasontsteking. daarna nooit meer. een jaar later kreeg ik katertje 2 en die deed het op precies dezelfde plek. ik had alles goed schoongemaakt en geschrobt, ik rook er zelf niets van en toch deed hij het op precies dezelfde plek. als ik mijn neus diep in de matras duw en ruik, dan ruik ik er nog wel ietsiepietsie van. gijs plast nu niet meer op bed maar het blijft wel een bijzonder plekje voor hem wat altijd intersse wekt en besnuffelt wordt. dus ik denk dat hij het zeker ruikt. over 3 maanden nieuw bed met matrassen dan ben ik benieuwd hoe hij het doet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- eveline1982
- Tijger
Er zijn verschillende factoren waarom ze dit zou doen. Ik weet van een kitten, die ik heb opgevangen en nu zo rond een jaar zal zijn, dat zij dit ook deed. Als de vrouw haar bed had verschoont was er niks aan de hand, zodra ze er ca 2 dagen in had gelegen (en haar geur dus goed aanwezig was) plaste madam in bed, wat mij een vorm van dominantie lijkt. Ook kan het zijn dat ze een blaasontsteking heeft en daarom plast in bed, ik zou wat urine inleveren om dat uit te sluiten!
Verder raad ik je ook aan om een maand of 3 na de castratie een nieuw dekbed, matras etc te gaan halen, dan is haar luchtje eruit en stopt het probleem hopelijk
Veel succes!
Verder raad ik je ook aan om een maand of 3 na de castratie een nieuw dekbed, matras etc te gaan halen, dan is haar luchtje eruit en stopt het probleem hopelijk

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Oh dank jullie wel ! Ik hoop dat het na de sterillisatie over zal gaan (vanochtend heeft ze niet meer geplast) en ik zal over een korte tijd mijn matras en alles vervangen. Word er moe van elke dag alles opnieuw uit te wassen haha. Ook ga ik meteen haar urine laten controleren. Ben benieuwd!