We hebben Poeki van 16 jaar en Vera van bijna 5 jaar, al bijna 2 jaar. Ze komen van het asiel uit Friesland. Erg lieve poezen, Poeki is graag bij mensen en vraagt graag aandacht van mensen en is echt niet bang voor bezoekers, hond, lawaai etc. Vera is juist wel erg bang, als de bezoekers komen, gaat Vera altijd gelijk ervandoor naar de zolder. Zij vertrouwt alleen mij en mijn vriend. Vera gaat wel graag naar buiten, maar altijd kort. Binnen half uur wil zij naar binnen.
Sinds kort, sinds een maand, hebben we derde katertje, in huis genomen. Hij heet Snowy en is doof. Hij is slechts half jaar oud. Eergisteren is hij gecastreerd.
In het begin toen Snowy hier kwam, duurde wel even voor Poeki en Snowy met elkaar konden om. Poeki is nog steeds wel alert, maar zij accepteert Snowy wel.
Vera en Snowy, tja.. Nog steeds moeilijk. Zoals Vera bang is voor alles, dus ook voor Snowy, loopt zij steeds ervandoor als zij Snowy ziet. Snowy gaat dan haar achteraan en aanvallen. Vera is sterker van Snowy, maar Vera blijft echt uit de buurt van hem. Vera verstopt overal in het huis, onder bed, in badkamer, in andere slaapkamer om bij Snowy uit de buurt blijven.
Als Snowy Vera wil gaan aanvallen of heeft aangevallen dan straffen we Snowy. Snowy wordt dan wel bang van, maar hij blijft toch doorgaan met aanvallen. Zelfs heeft Snowy mij paar keer best hard gekrabd en gebeten toen ik hem wilde straffen.
Wat kunnen we nu beste doen? Ik dacht dat Snowy minder zou aanvallen en meer lief zijn als hij gecastreerd is, maar nee.. We willen Snowy liever niet weg doen. Hij kan echt erg lief zijn, maar alleen tegen Vera niet.