opeens allergisch voor eiwitten?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Balthazar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:15
Locatie: Den Haag

opeens allergisch voor eiwitten?

Bericht door Balthazar »

Afgelopen zomer ben ik een topic gestart omdat mijn kat na het eten van zijn RC Obesity brokken steeds moest spugen. Op aanraden ben ik toen overgestapt naar Almo Nature natvoer en Taste of the Wild brokken. Voer zonder granen. Het spugen stopte maarrr, na verloop van tijd kwam het spugen terug. En af en aan diarree.

Dus ik ben naar de DA gegaan en die concludeerde na mijn verhaal dat de kat allergisch is voor eiwitten. Nu hebben we hypoallergeen Hills voer wat met lange tanden gegeten wordt, plus tabletten om de maag te kalmeren. Alleen heeft de DA geen enkele test gedaan. Geen bloed geprikt of ontlasting bekeken. Mijn vraag nu is: kan de dokter alleen op basis van mijn verhaal zo'n conclusie maken?? Ik vind het zo raar, een kat is een carnivoor. Hoe kan die ingodsnaam allergisch zijn voor eiwitten? En kan zo'n allergie van de één op andere dag ontstaan?
"Voor de beste zitplaats in huis moet je de kat verplaatsen"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: opeens allergisch voor eiwitten?

Bericht door Adriana »

je geeft eigenlijk het antwoord al: 'out of the blue' zonder wat voor onderzoek dan ook, wordt een diagnose gesteld. en allergisch voor eiwitten is ook een vaag begrip, allergisch misschien maar 'eiwitten' is wel erg breed (vind ik).. en dus duur dieetvoer via de da..

tijd voor een andere dierenarts om te beginnen.. (welke postcode? of anders even via pb)
weet een hele goeie die een uitdaging ziet in dit soort gevallen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: opeens allergisch voor eiwitten?

Bericht door lidewij020 »

Er zijn heel veel verschillende eiwitten. Het zou kunnen dat je kat allergisch is voor een bepaalde soort eiwit, maar allergisch voor alle eiwitten in het algemeen lijkt me sterk!
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie