Jenny

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Jenny

Bericht door Dinky »

Wow wat een verbetering! Super nieuws :D
Klinkt alsof er toch sprake is geweest van een bepaalde vergiftiging waarvan ze nu herstelt. Toch zou ik wel in mijn achterhoofd houden dat haar nieren dus in elk geval zwak zijn ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Bericht door Cerna »

Acuut nierfalen dus. Wat ik in mijn andere bericht ook al schreef: niet onmiddellijk stoppen met nierdieet want dan kunnen de nieren een terugval krijgen. Laat ze eerst maar eens een tijdje stabiel blijven en de creat zit nog steeds iets boven de referentie, dus dat is reden temeer om voorzichtig te zijn.

Maar in ieder geval geweldig nieuws en hopelijk blijft het zo.
Adriana

Bericht door Adriana »

joepie en Jenny is er nog!
eerste fase nierpatient en dat zal ze dus altijd blijven, ook al komen haar waardes op een moment (met nierdieetvoer en missch medicatie) weer binnen de referentie.. ze loopt op een reservebandje wat haar nierfunctie betreft.
er is prima en grote keuze nierdieetvoer en denk ik niks op tegen om haar dat de rest van haar leven te geven. het zal de levenskwaliteit verhogen en haar leven hopelijk verlengen. dat hoeft niet per se dierenartsenvoer te zijn, via zooplus zijn een aantal merken/smaken te koop. tja, het is wat duurder.. maar ze eten er minder van want het is hoog energetisch.
gelukkig is ze vrij snel vrij grondig gespoeld en dat heeft haar toch gered hoor.. en ik begrijp dat wat de oorzaak betreft jullie voor een raadsel staan..
k weet trouwens niet of je met een echo meer duidelijkheid over de eventuele oorzaak krijgt..
Laatst gewijzigd door Adriana op 19 feb 2013 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
patricia verhoef
Huiskat
Huiskat

Bericht door patricia verhoef »

Ik had net een zak niervoer gekocht dus die gaat eerst rustig opgemaakt worden.
De dierenarsten blijven toch bij een spontane obstructie in de urinewegen.
Jenny was toch wel ook getest op blaasgruis en dergelijke dit was ik in alle commotie vorige keer vergeten te vragen aan de dierenarts maar dat zag er ook allemaal goed uit.

Ik had het vannochtend nog met mijn vriend over de waarden, we hadden al blij geweest als ze rond de vierhonderd hadden gezeten maar dit hadden we ook niet voor mogelijk gehouden.
Dat het zo snel kan stijgen maar ook weer dalen binnen de beperkingen had ik echt niet verwacht ( wel gehoopt natuurlijk).

Jenny is er nu inmiddels helemaal klaar mee met de bezoekjes aan de dierenarts ze wou de dierenarts net ook gelijk een lel geven toen ze haar hand naar haar uit stak , iets wat ze normaal voor een inenting ook niet deed.
En wij , wij weten waar we deze maand voor gewerkt hebben voor de rekening van de dierenarts haha
Plaats reactie