zwelling in achterpoot

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
shir
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2013 01:36

zwelling in achterpoot

Bericht door shir »

hallo,
dit is de eerste keer dat ik doe. hopelijk kan iemand mij helpen!
ik heb een super lieve kater Bonnie van bijna 1j, hij is totaal niet speels
maar geeft wel enorm veel aandacht hij kan zelfs trukjes!
ik zie hem dood graag!

nu ben ik dood ongerust...

10 dagen geleden begon bonnie te manken zo erg dat ik hem
moest helpen om hem te verplaatsen! zo erg dat hij niet alleen zijn behoefte kon doen.
ik ben meteen naar de dierenarts geweest en ze zei dat zijn onderpootje sat gezwollen was.
ik heb antibiotica gekregen en 1x daags tot het op was dezelfde tijdstip gegeven.
nu tot vandaag nog heeft hij nog altijd last..
maar ik heb ontdekt dat hij een heel raare zwelling heeft in zijn achterbil
ik heb al rond gekeken maar ik vin biet echt het juiste antwoord!
financieel is het moeilijk om naar de dierenarts terug tegaan..

ik weet niet of het normaal is.. mss is het een pees of spier geen idee
hopelijk kan iemand mij helpen!

groetjes shirley
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: zwelling in achterpoot

Bericht door castratenkoor »

Het enige advies wat ik je kan geven is terug naar de dierenarts. Lijkt me verstandig als je een spaarpotje/rekening aanmaakt voor medische kosten van je kat. Elke maand wat opzij zetten zodat je altijd een buffer achter de hand hebt.

Als zijn hele poot aan het opzwellen is lijkt het me dat er echt iets gedaan zal moeten worden. Dat kunnen wij via een forum helaas niet voor je oplossen. We zien de kat niet en we zijn niet medisch geschoold.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5504
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: zwelling in achterpoot

Bericht door nellebel »

ik denk ook dat je verplicht bent aan de kat om terug te gaan naar de da. als het te duur is kun je ook betalingsregelingen meestal wel afspreken. je kat moet hier niet de dupe van worden.
heb anders eerst eens tel contact, vaak kost dat niets ee ntel consult. of in ieder geval veel minder en leg uit dat je financieel niet veel te makken hebt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: zwelling in achterpoot

Bericht door BillyJean »

het is heel erg, als je machteloos moet toekijken hoe je kat pijn heeft. Ik hoop dat je een goede regeling met de DA kunt treffen, want dit heeft je kat niet verdiend
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: zwelling in achterpoot

Bericht door eveline1982 »

Ik ben ook van mening dat je terug moet gaan naar de dierenarts. Vaak kan je een regeling treffen om later of in delen te betalen. Sterkte met je kleintje
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: zwelling in achterpoot

Bericht door Robijn »

Komt je kat buiten?
Zo ja, dan denk ik dat hij gebeten is door een andere kat in zijn bil, en dat de zwelling een ontsteking is. Zwelling kan een abces worden, dus zsm naar de dierenarts.
Mijn kater Sem heeft dit een tijdje terug ook gehad. Sem kreeg toen een AB-prikje; is helemaal niet zo duur, en de zwelling was na een week weggetrokken.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6851
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: zwelling in achterpoot

Bericht door Dinky »

Kan me alleen maar aansluiten bij de rest. Bel naar de DA en leg daar de situatie uit (dus het financiële verhaal en het medische verhaal) want dat de kat wat mankeert lijkt mij wel duidelijk. Een zwelling duidt altijd op een probleem namelijk.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Peej
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 aug 2012 13:49
Locatie: Groningen

Re: zwelling in achterpoot

Bericht door Peej »

Ik zou net als de rest toch echt terug naar de DA gaan. Als Bonnie er al 10 dagen of langer last van heeft, en het gezwollen is, is er toch echt iets niet goed. Mocht je geen regeling met de DA kunnen treffen, kan je dan ook bij familie of vrienden terecht? Je kunt hem namelijk niet zo rond laten lopen, dat is wel heel erg sneu. En ik zou zoals Dinie ook al aangeeft echt beginnen met een spaarpotje!
Gebruikersavatar
shir
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2013 01:36

Re: zwelling in achterpoot

Bericht door shir »

alvast dank voor alle antwoorden!
ik weet dat ik naar de dierenarts moet gaan zal ik zeker doen!
maar ik heb schrik dat het niet zo positief zal zijn..
zijn pootje is niet gezwollen maar er zit een bol in zijn bil..
als ik dat opzoek op het internet kom ik telkens uit op kanker of tumor..
ik heb echt schrik dat ik dit zal moeten vaststellen :(
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: zwelling in achterpoot

Bericht door Ms Maaike »

Het kan ook een abces zijn, dat kan ook als een bol aanvoelen en die diagnose past ook goed bij de rest van de symptomen. Ik snap dat je het eng vindt, maar nu moet je (liefst vandaag nog) naar de dierenarts (en je niet laten wegsturen met een kluitje in het riet!). Succes en beterschap voor je kat! :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: zwelling in achterpoot

Bericht door Robijn »

Zoals ik al eerder schreef, het zal inderdaad hoogstwaarschijnlijk om een ontsteking of om een abces gaan. Kanker komt nauwelijks tot niet voor bij katten van 1 jaar.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Cerna

Re: zwelling in achterpoot

Bericht door Cerna »

Robijn schreef:Sem kreeg toen een AB-prikje; is helemaal niet zo duur, en de zwelling was na een week weggetrokken.
Maar de kat heeft al 10 dagen AB gehad; heeft dus niets geholpen. Reden temeer om er vandaag nog na te laten kijken. Je kat mag niet de dupe worden van jouw financiële situatie!
Wanneer je een huisdier aanschaft, horen hier ook dierenartskosten bij en niet alleen voer en grit.

En volgens mij moet dit topic verplaatst worden want het heeft niets met nieren en urinewegen te maken.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: zwelling in achterpoot

Bericht door eveline1982 »

Pas nog een kitten met een abces op de wang gehad. Voelde ook als een bol aan, en stond behoorlijk strak. Da heeft er een sneetje ingezet en de troep eruit gespoeld, met een pijnstilling voor 3 dagen. Tis niet meer terug gekomen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie