Kat veel van huis en onvriendelijk gedrag

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
aagjeduinstra
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2012 22:07

Kat veel van huis en onvriendelijk gedrag

Bericht door aagjeduinstra »

Ik heb 2 ex-katers, de ene is ongeveer 5,5 jaar en de ander 3 jaar.

De jongste is altijd in of rondom het huis. De oudste is in de zomer heel veel van huis, hij is in de winter vaker thuis. Maar in de zomer komt hij gemiddeld 2-3 x per week thuis om te eten en vertrekt daarna meestal meteen weer. Als we hem even binnen houden, dan is hij zeer onvriendelijk tegen de andere kat. Hij blaast en bromt als de andere kat dichter bij hem komt. Ook lijkt hij ook niet echt blij te zijn met onze aandacht, dit laat hij in ieder geval nooit merken. Soms blaast hij ook tegen ons als we hem proberen aan te halen of een tijdje aaien.

Terwijl ik hem eens op het schoolplein ben tegengekomen in de buurt en daar vond hij de aandacht wel leuk, en toen ik hem daar aaide knorde hij ook wat hij thuis zeer zelden tot nooit doet.

Ik zou graag willen dat hij van vriendelijker tegen de andere kat is en ook wat vaker thuis blijft heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen?
paasnini

Re: Kat veel van huis en onvriendelijk gedrag

Bericht door paasnini »

Ik vrees dat je echt een buitenkant hebt. Hem thuis houden etc is hem dwingen tot iets wat hij duidelijk niet wil.
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Re: Kat veel van huis en onvriendelijk gedrag

Bericht door Carol »

Ik vrees dat katten zich er weinig van aantrekken van wat hun baasje graag zouden willen. Dit is inderdaad een kat met enorme vrijheidsdrang, die als het mooi weer is het liefste buiten wil zijn. Daar kun je weinig aan veranderen. Probeer te accepteren dat deze kat zo is, is mijn advies.
patricia003
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 feb 2013 11:25

Re: Kat veel van huis en onvriendelijk gedrag

Bericht door patricia003 »

Ik heb ook zo'n kat gehad, ik dacht dat hij dol was op buitenspelen, maar later kwam ik erachter dat hij nog een baasje had een paar straten verderop... die gaf hem ook eten, vandaar dat hij maar n paar x per week bij mij thuiskwam om te eten.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Kat veel van huis en onvriendelijk gedrag

Bericht door lidewij020 »

Je zou eens contact op kunnen nemen met het kattengedragscentrum. Op dinsdagavond hebben ze gratis telefonisch spreekuur. http://www.kattengedragcentrum.nl/9-Contact.html
Misschien kunnen zij je helpen?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie