Ten eerste: Gisteren zijn we al bij de spoedkliniek voord dieren geweest en vanmiddag ga ik weer naar de dierenarts.
Inmiddels zijn onze 2 Maine Coontje helemaal gesetteld bij ons, maar sinds gisteren is het Punk, het mannetje, ziek

Koorts (40,5) versuft, wel wat eten, maar moeizaam en moeilijk lopen, beetje limpen met een achterpootje en opgetrokken ruggetje.
We zijn direct naar de spoedkliniek gegaan, daar konden ze niets specifieks vinden behalve de koorts. Ze gokt op een virus. Hij heeft een injectie Metacam gekregen en we hebben meegekregen voor 4 dagen om thuis te geven.
Het leek even beter te gaan, maar hij slaapt toch weer aan 1 stuk door vandaag en de temperatuur is nog steeds hoog (39,9). Net mijn eigen dierenarts gebeld en daar ga ik straks ook gelijk langs.
Nu weet ik dat de dierenarts de enige is die hier echt iets over kan zeggen, of beslissen, maar toch vind ik het fijn om deze situatie even met jullie te bespreken. Ik las her en der negatieve berichten over het middel Metacam ivm nierfalen, maar nu weet ik niet hoezeer dat ook bij kittens al aan de orde kan zijn.
Ook vraag ik me af of iemand weleens in een soortgelijke situatie met kittens heeft gezeten en of er mensen nog tips hebben.
We hebben overigens in totaal 4 katten, de rest is niet ziek

Alvast heel erg bedankt!
Liefs,
Marlien