Verhuizing naar buitenland advies nodig!!

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lion22
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2013 12:39

Verhuizing naar buitenland advies nodig!!

Bericht door Lion22 »

Ik heb advies nodig betreft mijn kater.

Wij gaan verhuizen naar Australie ik heb naar de mogelijkheden gekeken om mijn lieve kater mee te nemen, maar ik wil hem dat echt niet aan doen om dat hele proces door te gaan het is dan een hel die zeker 1,5 maand gaat duren voor hem. Ik begrijp niet waarom ze het zo onmogelijk maken om je huisdier mee te nemen het is echt onmens(dier)lijk wat ze doen met die beestjes.

Dus ik ben opzoek naar een oplossing hiervoor, maar dat is niet het enige probleem, want wij gaan ook nog 1 maand weg voor we definitief naar Australie gaan, maar wat is wijsheid hem die maand lekker in zijn eigen huis te laten en dan gewoon iedere dag iemand langs te laten komen ( die hij kent)of hem ergens te plaatsen bv bij me moeder die ook een(ouwe) kat heeft die elkaar niet kennen.
Het is wel een kat die veel aandacht nodig heeft die eigenlijk de hele dag achter je aan loopt.

Ik heb hier zo een moeite mee :cry: ,want eerst 1 maand weg en daarna definitief achterlaten ik heb niemand in me omgeving die hem graag definitief wil overnemen, want dat zou ideaal zijn en ik wil hem niet zomaar naar het asiel brengen. Ik zou zomaar zeggen dat ik niet meer ga, maar dat is helaas geen optie meer.

Nog katten lief hebbers geïnteresseerd :-P

Iemand advies?
Ohh ik ga Lion zo missen!!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Verhuizing naar buitenland advies nodig!!

Bericht door eveline1982 »

Ik denk dat je het beste nu al kunt gaan zoeken naar een nieuwe eigenaar, van hot naar her is ook niks. Mensen hebben altijd nare ideeen bij het asiel maar er word (bij het grootste gedeelte) echt wel heel goed voor de dieren gezorgt en daarbij heb ik zelf altijd het idee dat als iemand naar het asiel komt en ervoor moet betalen toch beter na heeft gedacht over de aanschaf van een dier. Je zou (tot je voor die maand weg moet) goed kunnen uitkijken naar een lief huisje en als het niet lukt hem toch naar het asiel brengen. Alvast heel veel sterkte en je maakt de juiste keus, zo een vliegtuig reis en daarna een poos in quarantene is denk ik nog veel stress voller voor je kat!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verhuizing naar buitenland advies nodig!!

Bericht door castratenkoor »

Ik zou hem ook herplaatsen voor je die maand weggaat. Anders moet hij een keer extra acclimatiseren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Verhuizing naar buitenland advies nodig!!

Bericht door Chiquita98 »

Er zijn ook asielen die de kat op de site willen zetten, maar dat ie zolang dan nog bij jou blijft wonen. Hopelijk vind je snel een nieuw baasje. Snap dat dit voor jezelf moeilijk is, maarja jij hebt de keus gemaakt om te gaan emigreren. Knap dat je het kan hoor. Geen mens krijgt mij hier weg zonder mijn katjes
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Lion22
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2013 12:39

Re: Verhuizing naar buitenland advies nodig!!

Bericht door Lion22 »

Maar die maand thuis blijven vinden jullie dus ook geen goed idee?
Ik ben al bezig voor een nieuw baasje aan het zoeken, maar niet iedereen wil tot augustus wachten als ik ze nu al vraag, maar goed ik zie wel mensen die ook wel weer geïnteresseerd zijn in hem en dat geeft me een goed gevoel.
Wat een drama is dit zeg het is net of je je kind moet weg doen was ook erg verdrietig gister.
Gelukkig zijn er mensen die me begrijpen en net zo veel liefde hebben voor katten als ik.
Heb ook besloten om geen huisdieren meer te nemen met mijn gezin vanwege Lion mijn kat!!

Bedankt voor jullie reacties alvast doet me goed.
Ohh ik ga Lion zo missen!!
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Verhuizing naar buitenland advies nodig!!

Bericht door lidewij020 »

Misschien is het niet zo'n gek idee om hem al eerder te plaatsen? Je kunt nu en dan nog langs gaan bij de nieuwe eigenaren en Lion heeft lekker de tijd om te wennen. Het zal je een goed gevoel geven als je ziet dat Lion het naar zijn zin heeft in zijn nieuwe huis. Het geeft een beter gevoel dan een angstige kat achterlaten in een ander gezin en er maar het beste van hopen. Mocht het toch niet klikken met bijv de andere kat van de nieuwe eigenaren, dan kun je nog op zoek naar een ander adres.

Ik kan me voorstellen dat je Lion ontzettend gaat missen en dat je er erg tegenop ziet allemaal. Het beste dat je voor hem kunt doen is zorgen dat het voor hem allemaal goed geregeld is.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Verhuizing naar buitenland advies nodig!!

Bericht door Chiquita98 »

Ik snap heel goed dat mensen niet willen wachten tot augustus. Eerlijk gezegd zou ik hem dan meteen plaatsen. Je mag al blij zijn dat je mensen weet te vinden voor je katje en zo snel ook. Beter dat dan hem een maand alleen laten met 2x oppas aan huis.
Och ja ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Wat een verdriet zal dat geven, maar bedenk wel dat je zelf nu gewoon heel veel invloed hebt om een goed huisje voor hem te vinden. En als je ziet dat het goed met hem gaat dan zul jij je ook snel weer beter voelen daardoor.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie